Učitavanje

4. Prožimanja umjetnosti, znanosti i duhovnosti u povijesti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati oblikovanje forme, stilska obilježja, ikonografske sadržaje i značenje djela interpretirajući odraz kulta, vjere, filozofije, znanosti i tehnologije na likovnim primjerima.
  • U potpunosti ću moći povezivati znanstvena otkrića i razvoj karakteristika pojedinih umjetničkih stilova.
  • U potpunosti ću moći smještati umjetničko djelo u odgovarajuće razdoblje ili stil.
  • Djelomično ću moći iznositi kritičko mišljenje o utjecaju znanosti i kulturoloških uvjerenja na razvoj umjetnosti u povijesti.
  • U potpunosti ću moći istraživati međusobne utjecaje umjetnosti, znanosti i duhovnosti u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
#1 Zadatak

Promotri Caravaggiovu ranobaroknu sliku Pozivanje svetog Mateja. Carinik Matej sjedi sa suradnicima lijevo, a zdesna je Isus i sveti Petar. Isus poziva Mateja da se odrekne svojeg dotadašnjeg života i pođe s njim. Odgovorite na pitanja.

Kakva je kompozicija?

Kako su likovi usmjereni ?
 

Kakve su granice naslikane prostorije?

Kakvo je osvjetljenje?

Gdje se nalazi izvor svjetlosti?

Kakva je Isusova fizička prisutnost u slici ?

Čime je simbolizirana njegova božanska snaga?

Procjena znanja

Promotrite sliku i odgovorite na pitanje. 

Što je utjecalo na plošan i stiliziran prikaz u romaničkoj umjetnosti?

Na primjeru renesansne slike Bičevanje Pietra della Francesce odaberite odgovarajuće načine oblikovanja i stilska obilježja.

Moguće je odabrati više točnih odgovora.

Promotrite sliku i odaberite odgovor iz padajućeg izbornika.

Slika pripada umjetničkomu razdoblju 

.

Promotrite sliku i odaberite jedno od znanstvenih otkrića za koje smatrate da bi oblikovalo ovakav način slikanja.

Promotrite sliku. Kojemu umjetničkomu razdoblju slika pripada?

4. Prožimanja umjetnosti, znanosti i duhovnosti u povijesti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati oblikovanje forme, stilska obilježja, ikonografske sadržaje i značenje djela interpretirajući odraz kulta, vjere, filozofije, znanosti i tehnologije na likovnim primjerima.
  • U potpunosti ću moći povezivati znanstvena otkrića i razvoj karakteristika pojedinih umjetničkih stilova.
  • U potpunosti ću moći smještati umjetničko djelo u odgovarajuće razdoblje ili stil.
  • Djelomično ću moći iznositi kritičko mišljenje o utjecaju znanosti i kulturoloških uvjerenja na razvoj umjetnosti u povijesti.
  • U potpunosti ću moći istraživati međusobne utjecaje umjetnosti, znanosti i duhovnosti u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Umjetnost i duhovnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 3.1: Umjetnost kao filozofska ideja - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti utjecaj različitih filozofija na oblikovanje umjetničkih djela., U potpunosti ću moći odrediti kako je određena filozofija utjecala na oblikovanje umjetničkog djela., U potpunosti ću moći iznijeti argumente o tome kako umjetnička ideja odražavaju filozofiju svoga vremena., U potpunosti ću moći povezati pojedina umjetnička djela s odgovarajućim razdobljem ili stilom., Djelomično ću moći izraziti kritički stav o tome kako tehnike i načini oblikovanja odražavaju umjetničku ideju., U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu na primarno hrvatsko slikarstvo.
    2. Videolekcija 3.2: Funkcionalni i duhovni aspekti svjetlosti u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti ulogu i značenje svjetlosti od prapovijesti do danas., U potpunosti ću moći iznositi argumente o simboličkoj i funkcionalnoj ulozi svjetlosti u arhitekturi., U potpunosti ću moći odrediti važnost odabranih primjera nacionalne arhitektonske baštine., Djelomično ću moći povezati utjecaj znanstvenih spoznaja i upotrebu boje u slikarstvu., Djelomično ću moći donositi zaključke o tome kako društveno-povijesni i religijski kontekst utječu na korištenje svjetlosti u umjetničkim djelima., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike svjetlosti u slikarstvu i kiparstvu.
    3. Videolekcija 3.3: Umjetnost u službi rituala i religije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o ulozi arhitekture, slikarstva i kiparstva u religioznim liturgijama., Djelomično ću moći odrediti povijesnu i stilsku slojevitost arhitektonskih primjera baštine u Hrvatskoj., Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju društveno-povijesnog konteksta na prapovijesne, drevne i kršćanske rituale/liturgije., U potpunosti ću moći istražiti arhitektonske koncepte kultova i religija.