Učitavanje

Izjava za pristupačnost

Izjava o pristupačnosti

Kao tijelo javnog sektora, CARNET je obvezan osigurati pristupačnost svojih mrežnih lokacija u skladu sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske (NN 17/19) od 23. rujna 2019., kojim se u nacionalno zakonodavstvo preuzima Direktiva (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora.

Ova Izjava o pristupačnosti odnosi se na Digitalne obrazovne sadržaje DOS III - interaktivne video lekcije (IVL).

Status usklađenosti

Digitalni obrazovni sadržaji DOS III - IVL djelomično su usklađeni sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora. Ispunjena je većina zahtjeva europske norme EN 301 549 V1.1.2 (2015-04), uz nekoliko iznimki.

Nepristupačni sadržaj

Iznimke od usklađenosti sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske očituju se u sljedećem:

  • Kod odabira kontrasta te odgovarajuće veličine ili tipa fonta, povratak na navedenu traku izbornika moguć je uz pomicanje mišem prema gore (traka izbornika nije vidljiva cijelo vrijeme).
  • Kada se određeni interaktivni element ne otvori u punom zaslonu, potrebno je „pomicati mišem gore/dolje kako bi se vidjeli različiti dijelovi zadatka, što otežava pristupačnost djeci s motoričkim teškoćama, a otežava i zadržavanje pažnje na zadatku djeci s teškoćama pažnje i teškoćama vizualne percepcije (zadatak nije vidljiv u cijelosti).
  • Tijekom rješavanja zadataka koji u sebi sadrže povlačenje pojmova na sliku, odgovor se priznaje isključivo kada se pojam povuče na određeno mjesto na slici koje je odabrano prilikom kreiranja zadatka, a ne na cijelu sliku. Ovo dovodi do nemogućnosti njegova rješavanja ukoliko se ne pogodi točna lokacija na slici što najčešće rezultira ponovnim rješavanjem.

Podizanje razine pristupačnosti

CARNET je proveo testiranje digitalne pristupačnosti digitalnih obrazovnih sadržaja DOS III - IVL i dobavljačima sadržaja, WYG savjetovanje d.o.o., dostavio Nalaz o stanju digitalne pristupačnosti s preporukama za unaprjeđenje stanja. Dobavljači sadržaja jamče da su otklonili sve nedostatke pristupačnosti pronađene tijekom testiranja, izuzev prethodno navedenih nedostataka.

Priprema ove Izjave o pristupačnosti

Ova Izjava pripremljena je dana 15. rujna 2023., sukladno Predlošku izjave o pristupačnosti koji je u skladu s Direktivom (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora, a utvrđen je Provedbenom odlukom komisije EU 2018/1523 11. listopada 2018.

Za pripremu ove Izjave korištena je metoda procjene u obliku testiranja pristupačnosti.

Testiranje pristupačnosti proveli su stručnjaci za digitalnu pristupačnost i osobe s različitim vrstama invaliditeta koje su napredni korisnici informacijske tehnologije. Testiranja su izvršena na platformama Windows 10 Pro, Windows 11, Android 13, iOS 16.4. Internetski preglednici koji su korišteni tijekom testiranja su aktualne verzije Microsoft Edge, FireFox, Brave i Google Chrome. Uređaji korišteni tijekom testiranja su Cubt Note Pro 20, Lenovo ThinkPad, laptop HP, iPhone 8, Samsung A12, Xiaomi 9 Pro, Apple MacBook Pro M1, HP Pavilion Laptop 14-bkOxx, mobitel Samsung Galaxy A53, tablet iPad Mini (5th generation). Asistivna tehnologija korištena tijekom testiranja: čitači ekrana JAWS 2023 i NVDA 2023.1.

Povratne informacije i podaci za kontakt

Sve upite vezane uz pristupačnost navedenog digitalnog obrazovnog sadržaja korisnici mogu uputiti CARNET-ovoj Službi za korisnike (Helpdesk).

CARNET-ov Helpdesk možete kontaktirati:

  • e-poštom: helpdesk@carnet.hr
  • telefonom: +385 1 6661 555
  • telefaksom: +385 1 6661 630
  • putem CARNET-ove službene Facebook stranice
  • poštom: CARNET-ova Služba za podršku korisnicima, Josipa Marohnića 5, 10000 Zagreb.

Radno vrijeme CARNET-ovog Helpdeska je od ponedjeljka do nedjelje od 8 do 22 sata.

CARNET je dužan na upit, obavijest ili zahtjev korisnika vezano uz osiguravanje pristupačnosti odgovoriti u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti, odnosno zahtjeva ili ga u istom roku, uz detaljno obrazloženje razloga koji zahtijevaju odgodu, obavijestiti o naknadnom roku u kojem će odgovoriti na korisnikovu obavijest ili zahtjev. U skladu s uobičajenim radom svog Helpdeska, CARNET će nastojati odgovore na upite obraditi unutar dva radna dana.

Inspekcijski nadzor

Tijelo nadležno za praćenje usklađenosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora sa zahtjevima pristupačnosti i nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti je Povjerenik za informiranje Republike Hrvatske.

U slučaju nezadovoljavajućih odgovora na obavijest ili zahtjev za povratne informacije o pristupačnosti ovim mrežnih stranica, korisnici se mogu obratiti Povjereniku za informiranje putem telefona broj +385 1 4609 041 ili putem elektroničke pošte: pristupacnost@pristupinfo.hr.