Učitavanje

4. Upotreba baze podataka

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.)
  • Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
  • Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)

Izradite jednostavan upit upotrebljavajući sljedeća polja iz tablice Planeti: 

  • ime planeta 
  • prosječna udaljenost od Sunca 
  • najveći promjer u km. 

Upit neka bude detaljan, a nazovite ga Udaljenost. 

Postavite se u prikaz dizajna upita i prikažite one planete čija je prosječna udaljenost od Sunca veća od 700 milijuna km. 

Nakon definiranja uvjeta postavite se u prikaz podatkovnog lista i provjerite koji planeti zadovoljavaju definirani uvjet.

Nakon provjere, izmijenite postojeći uvjet u prikazu dizajna kako bi se prikazali oni planeti čija je prosječna udaljenost od Sunca manja od 100 ili veća od 2000 km. 

Nakon definiranja uvjeta, postavite se u prikaz podatkovnog lista i provjerite koji planeti zadovoljavaju definirani uvjet.

Zatvorite upit i spremite promjene.

Izradite jednostavan upit upotrebljavajući sljedeća polja iz tablice Planeti: 

  • ime planeta 
  • vrijeme revolucije u danima 
  • broj poznatih satelita. 

Neka upit bude detaljan, a nazovite ga Odabrani planeti. 

Postavite se u prikaz dizajna upita. Neka se prikažu oni planeti čiji je Broj poznatih satelita manji od 80 i Vrijeme revolucije u danima veće od 100 i manje od 10000. 

Nakon definiranja uvjeta, provjerite koji su planeti prikazani postavljanjem u prikaz podatkovnog lista. 

Zatvorite upit i spremite promjene.

Izradit ćete izvješće koristeći se alatom Čarobnjak za izvješća u kartici Stvaranje.  

Za izradu izvješća upotrijebit ćete:

  • polje Naziv skupine iz tablice Skupine planeta
  • polje Ime planeta i Broj poznatih satelita iz tablice Planeti.

Podatke prikažite po tablici Skupine planeta.

Podatke po određenom polju nije potrebno grupirati.

Podatke sortirajte uzlazno po polju Ime planeta.  

Izgled i usmjerenje izvješća odaberite po vlastitom izboru.  

Izvješće nazovite Grupirani planeti.  

Promijenite prikaz otvorenog izvješća u Pretpregled ispisa.

izvješće spremite mapu Dokumenti na računalu u pdf formatu, a datoteku imenujte Grupirani planeti.

4. Upotreba baze podataka

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.)
  • Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
  • Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Baze podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.), Učenik se učinkovito koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 2.1: Baze podataka u svakodnevnom životu - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost.)
    2. Videolekcija 2.2: Elementi baze podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Djelomična ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    3. Videolekcija 2.3: Prilagodba baze podataka korisnicima - Ishodi učenja: Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelolomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    4. Videolekcija 2.5: Moja prva baza podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost)., Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost)., Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična otvarenost).