Učitavanje

8. razred osnovne škole

DOS Informatika 8

Karmen Turk, Predrag Vrsalović, Tanja Šebalj Kocet, Andrija Novaković, Patrik Fabijanić, Jelena Kralj Smirčić, Goran Boneta, Vesna Majdandžić, Loredana Zima Krnelić, Karmen Toić Dlačić, Anamarija Pogorelec, Dragica Rade, Ana Pongrac Pavlina

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Prepoznati i opisati algoritam sortiranja, primjenjivati jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost.).
  • Aktivno sudjelovati u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost.).
  • Opisati i planirati organizaciju baze podataka, koristiti se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Djelomična ostvarenost.)
  • Dizajnirati, razvijati, objavljivati i predstavljati radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Djelomična ostvarenost.)
  • Učinkovito se koristiti dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Djelomična ostvarenost.)
  • Samostalno pronalaziti informacije i programe, odabirati prikladne izvore informacija te uređivati, stvarati i objavljivati/dijeliti digitalne sadržaje. (Djelomična ostvarenost.)
  • Opisati građu računalnih uređaja, objasniti načine prijenosa podataka u računalu te analizirati i vrednovati neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.).
  • Prepoznati i opisati mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražiti daljnje mogućnosti primjene rekurzije. (Potpuna ostvarenost.).
  • Pronalaziti, opisati te usporediti različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisati postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.)
  • Prepoznati i proučavati interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Djelomična ostvarenost.)
  • Identificirato neki problem iz stvarnoga svijeta, stvarati program za njegovo rješavanje, dokumentirati rad programa i predstavit djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.)
  • Kritički procjeniti točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.).

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Svojstva računala - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 1.1: Građa računala - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 1.2: Logičke izjave i tablice istinitosti - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.)
    3. Videolekcija 1.3: Logički sklopovi - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost)
    4. Videolekcija 1.4: Složeni logički sklopovi - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.)
    5. Videolekcija 1.5: Prijenos podataka - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala . (Potpuna ostvarenost.)
  2. Tema 2: Baze podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.), Učenik se učinkovito koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 2.1: Baze podataka u svakodnevnom životu - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost.)
    2. Videolekcija 2.2: Elementi baze podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Djelomična ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    3. Videolekcija 2.3: Prilagodba baze podataka korisnicima - Ishodi učenja: Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelolomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    4. Videolekcija 2.4: Upotreba baze podataka - Ishodi učenja: Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    5. Videolekcija 2.5: Moja prva baza podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost)., Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost)., Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična otvarenost).
  3. Tema 3: Računalno razmišljanje i programiranje - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje algoritam sortiranja, primjenjuje jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i opisuje mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražuje daljnje mogućnosti primjene rekurzije. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 3.1: Osnovni algoritmi sortiranja - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje algoritam sortiranja, primjenjuje jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 3.2: Primjena rekurzije - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražuje daljnje mogućnosti primjene rekurzije. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta,  stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad  programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
  4. Tema 4: Stvaramo digitalne sadržaje - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 4.1: Web 2.0 alati - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
    2. Videolekcija 4.2: Izrada interaktivnog postera - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Djelomična ostvarenost.)
    3. Videolekcija 4.3: Stvaranje i objavljivanje interaktivnog sadržaja - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 4.4: Izrada e-knjige - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove  s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
  5. Tema 5: Internet i ja - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Potpuna ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 5.1: e-usluge svuda oko nas - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja . (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Djelomična ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad  programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 5.2: Nasilje i prevare na internetu - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora. (Potpuna ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe,  odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 5.3: Reci NE - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora. (Potpuna ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostverenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
  6. Tema 6: Proširena stvarnost - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 6.1: Interaktivne simulacije - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.)
    2. Videolekcija 6.2: Izrada interaktivne simulacije - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.)
    3. Videolekcija 6.3: 3D printanje i modeliranje - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 6.4: Internet of things - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
    5. Videolekcija 6.5: Izrada programa - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
Pojmovnik