Prepoznati i opisati algoritam sortiranja, primjenjivati jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost.).
Aktivno sudjelovati u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost.).
Opisati i planirati organizaciju baze podataka, koristiti se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Djelomična ostvarenost.)
Dizajnirati, razvijati, objavljivati i predstavljati radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Djelomična ostvarenost.)
Učinkovito se koristiti dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Djelomična ostvarenost.)
Samostalno pronalaziti informacije i programe, odabirati prikladne izvore informacija te uređivati, stvarati i objavljivati/dijeliti digitalne sadržaje. (Djelomična ostvarenost.)
Opisati građu računalnih uređaja, objasniti načine prijenosa podataka u računalu te analizirati i vrednovati neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.).
Prepoznati i opisati mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražiti daljnje mogućnosti primjene rekurzije. (Potpuna ostvarenost.).
Pronalaziti, opisati te usporediti različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisati postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.)
Prepoznati i proučavati interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Djelomična ostvarenost.)
Identificirato neki problem iz stvarnoga svijeta, stvarati program za njegovo rješavanje, dokumentirati rad programa i predstavit djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.)
Kritički procjeniti točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.).
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Svojstva računala - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 1.1: Građa računala - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.2: Logičke izjave i tablice istinitosti - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 1.3: Logički sklopovi - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 1.4: Složeni logički sklopovi - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 1.5: Prijenos podataka - Ishodi učenja: Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala . (Potpuna ostvarenost.)
Tema 2: Baze podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.), Učenik se učinkovito koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 2.1: Baze podataka u svakodnevnom životu - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 2.2: Elementi baze podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Djelomična ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 2.3: Prilagodba baze podataka korisnicima - Ishodi učenja: Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelolomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 2.4: Upotreba baze podataka - Ishodi učenja: Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 2.5: Moja prva baza podataka - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost)., Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost)., Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična otvarenost).
Tema 3: Računalno razmišljanje i programiranje - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje algoritam sortiranja, primjenjuje jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i opisuje mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražuje daljnje mogućnosti primjene rekurzije. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.1: Osnovni algoritmi sortiranja - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje algoritam sortiranja, primjenjuje jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 3.2: Primjena rekurzije - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražuje daljnje mogućnosti primjene rekurzije. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Tema 4: Stvaramo digitalne sadržaje - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 4.1: Web 2.0 alati - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 4.2: Izrada interaktivnog postera - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 4.3: Stvaranje i objavljivanje interaktivnog sadržaja - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.4: Izrada e-knjige - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
Tema 5: Internet i ja - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Potpuna ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.1: e-usluge svuda oko nas - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost), Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja . (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Djelomična ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.2: Nasilje i prevare na internetu - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora. (Potpuna ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.3: Reci NE - Ishodi učenja: Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora. (Potpuna ostvarenost), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostverenost), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Tema 6: Proširena stvarnost - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 6.1: Interaktivne simulacije - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 6.2: Izrada interaktivne simulacije - Ishodi učenja: Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 6.3: 3D printanje i modeliranje - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.4: Internet of things - Ishodi učenja: Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 6.5: Izrada programa - Ishodi učenja: Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.), Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
1. Svojstva računala
Svojstva računala
Svojstva računala
Ishodi:
Učenik opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala. (Potpuna ostvarenost.)
Upoznat ćete se s građom računala, načinom rada pojedinih dijelova računala i njihovom svrhom. Uočit ćete karakteristike pojedinih dijelova i njihovu važnost za pravilni rad računala kao cjeline.
Navodit ćete primjere logičkih izjava i razlikovati logičku od subjektivne izjave. Upoznat ćete se s Booleovom algebrom i njenim izumiteljem. Definirat ćete logičke izjave i njihovu primjenu u svakodnevnom životu te na temelju naučenog popunjavati tablice istinitosti.
Videolekcija „Logički sklopovi“ na samom vam početku daje povijesni prikaz razvoja računala i osnovnih jedinica od kojih se tvore računala te objašnjava njihov princip rada kroz matematičku logiku. Objašnjava osnove matematičke logike kroz logičke izjave i njihovo povezivanje kroz različite logičke funkcije. Ukazuje vam na pogodnost korištenja binarnog sustava u računalu. Prikazuje protok električnog napona kroz jednostavni tranzistor i daje analogiju s logičkim sklopom. Objašnjava vrste logičkih sklopova i načine njihovog funkcioniranja kao elektroničkih sklopova uz stanja u tablici istinitosti.
Kroz videolekciju „Složeni elektronički sklopovi“ objasnit će se potreba za stvaranjem složenih elektroničkih sklopova. Ukratko ćete ponoviti znanje o osnovnim logičkim sklopovima te ćete ga proširiti s prikazom matematičkog zapisa za pojedini logički sklop. Prikazat će se mogućnost njihovog međusobnog povezivanja kroz nekoliko primjera (od jednostavnijih kombinacija do složenijih). Sustavno će se prikazati kako se matematički zapisuju složeni elektronički sklopovi. Funkcioniranje složenih elektroničkih sklopova pratit ćete kroz tablicu istinitosti putem načela postupnosti i rastavljanja složenijeg problema na jednostavnije probleme. Prikazat će vam se kako se crtaju složeni elektronički sklopovi na temelju matematičkog zapisa.
Kroz videolekciju “Prijenos podataka” prikazat će vam se dva glavna načina prijenosa podataka u računalu: serijski i paralelni prijenos podataka. Uz kratko ponavljanje građe računala te ulaznih i izlaznih uređaja, definirat ćete i vidjeti načine prijenosa podataka između tih dijelova računala. Analizirat ćete bolji i lošiji način prijenosa podataka kroz kritičko razmišljanje te analizirati i vrednovati današnji (glavni) način prijenosa podataka – USB serijski prijenos podataka.
2. Baze podataka
Baze podataka
Baze podataka
Ishodi:
Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik se učinkovito koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija "Baze podataka u svakodnevnom životu" upoznat će vas s pojmovima: podatak i informacija. Pred vama će biti prezentirani primjeri baza podataka koji se koriste u različitim područjima života i rada, a koji su vam poznati. Prisjetit ćete se tabličnog prikaza podataka u "Excelu" kako biste shvatili razliku između plošnih i relacijskih baza podataka, te će vam se ukazati na važnost pojma relacije u relacijskim bazama podataka. Provjerit ćete usvojenost pojmova o bazama podataka uz primjenu interaktivnog sadržaja.
Upoznat ćete se s osnovnim objektima u bazi podataka (tablica, upiti, obrasci, izvješća) i drugim pojmovima važnim za izradu i razumijevanje baze podataka (unos, brisanje, izmjena i pretraživanje, zaštita podataka, zapis ili slog, polje sloga, identifikator). Koristeći program "Access", bit će vam demonstrirano kako se stvara i uređuje baza podataka te kako se stvara i uređuje tablica podataka i u nju unose potrebni podaci. Pratit ćete demonstraciju i izrađivati svoje sadržaje prema uputama. Nakon toga, u parovima ili skupinama, izradit ćete novu bazu podataka s dvije tablice na temu po vlastitom izboru.
Ponovit ćete izradu baze podataka na zadanu temu i izraditi potrebne tablice u bazi podataka. Kako biste običnim korisnicima olakšali i prilagodili unos podataka, demonstrirat će vam se izrada i uređivanje obrazaca za unos podataka. Nakon unosa podataka, doznat ćete kako izdvojiti potrebne podatke u tablici. Pratit ćete demonstraciju i izrađivati svoje sadržaje prema uputama. Nakon toga, u parovima ili skupinama, izradit ćete novu bazu podataka na temu po vlastitom izboru sa barem dvije tablice i barem dva obrasca za unos podataka.
Ponovit ćete izradu baze podataka na zadanu temu, izraditi potrebne tablice i obrasce za unos podataka, povezati tablice te sortirati i filtrirati podatke u tablicama. Demonstrirat će vam se kako izraditi upit. Na temelju prethodno stečenog znanja o korištenju relacijskih i logičkih operatora, bit će vam prikazano na koji način koristiti navedene operatore pri definiranju uvjeta za prikaz podataka u upitu. Uz upite, upoznat ćete se s izradom izvješća koje je namijenjeno ispisu podataka iz jedne ili više tablica ili rezultata nekog upita. Pratit ćete demonstraciju i izraditi svoje sadržaje prema uputama. Nakon toga, izradit ćete novu bazu podataka koja sadrži vrste objekata baze podataka s kojima ste se upoznali tijekom prethodnih lekcija – tablica, obrazac, upit i izvješće.
U videolekciji "Moja prva baza podataka" primjenjivat ćete stečeno znanje o bazama podataka. Planirat ćete i izrađivati bazu podataka koja sadrži tablice, izrađene tablice povezivati te kreirati ostale objekte baze podataka - upite, obrasce i izvješća. Podatke u upitima redat ćete i filtrirati prema određenim uvjetima te grafički prikazati podatke iz pojedinih objekata baze podataka. Svoje znanje provjerit ćete putem interaktivnog sadržaja.
3. Računalno razmišljanje i programiranje
Računalno razmišljanje i programiranje
Računalno razmišljanje i programiranje
Ishodi:
Učenik prepoznaje i opisuje algoritam sortiranja, primjenjuje jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost)
Učenik prepoznaje i opisuje mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražuje daljnje mogućnosti primjene rekurzije. (Potpuna ostvarenost)
Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Upoznat ćete se s osnovnim algoritmima sortiranja kao što su "selection sort", "bubble sort" i "insertion sort". Prezentirat će vam se video primjeri osnovnih algoritama sortiranja te interaktivne spajalice njihovog prepoznavanja. Osim toga, imat ćete priliku vidjeti kako izgledaju kodovi tih algoritama te se okušati u pripremi vlastitog koda kao i ispravljanja pogrešaka u već ponuđenim kodovima.
Upoznat ćete se s konceptom rekurzije te ju primijeniti na jednostavnim primjerima. Bit će vam prezentirani slikovni te video primjeri struktura iz svakodnevnog života koji podsjećaju na rekurziju. Putem video zapisa bit će vam pojašnjena primjena rekurzije na primjeru te će vam biti omogućeno da sami napišete i evaluirate kôd za neki drugi jednostavni primjer rekurzije.
4. Stvaramo digitalne sadržaje
Stvaramo digitalne sadržaje
Stvaramo digitalne sadržaje
Ishodi:
Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.)
Kroz videolekciju “Izrada interaktivnog postera” prikazat će vam se način izrade interaktivnog postera u alatu "genial.ly". Kroz rad u paru kreirat ćete vlastiti interaktivni poster na temu elektroničkog nasilja te njegove prevencije i način rješavanja kroz određene korake. Zatim ćete poster objaviti na školskim mrežnim stranicama i prezentirati drugim učenicima (po mogućnosti i na razini škole na satovima razrednika).
Koristeći program "Sway", demonstrirat će vam se stvaranje i objavljivanje interaktivnog sadržaja koji će sadržavati: tekst, slike, linkove, video, QR kodove, oblake riječi, interaktivne igrice i križaljke za ponavljanje gradiva. Pratit ćete demonstraciju i izraditi svoje sadržaje prema uputama. Gotovi sadržaji dijele se radi vršnjačkog vrednovanja.
Demonstrirat će vam se izrada e-knjige kroz alat "Book Creator". Pratit ćete demonstraciju i izraditi istu prema uputama. Nakon toga, u parovima ili skupinama, izradit ćete e-knjige na temu blisku osmašima. Izrađeni sadržaji dijele se te im se pristupa radi vršnjačkog vrednovanja.
5. Internet i ja
Internet i ja
Internet i ja
Ishodi:
Učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). (Potpuna ostvarenost)
Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost)
Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja. (Potpuna ostvarenost)
Učenik aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. (Potpuna ostvarenost)
Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija „E-usluge svuda oko nas“ ima zadatak uputiti vas na mogućnosti korištenja elektroničkih usluga za učenike na internetu te vas motivirati da ih koristite kada god za to postoji potreba. Kroz videolekciju predstavit će se sadržaj najpoznatijih elektroničkih usluga u području odgoja i obrazovanja: e-Dnevnik, Edutorij, e-Laboratorij, Meduza, Libar, Upisi, Proleksis, MOOC - Loomen, Nacionalni portal za učenje na daljinu, e-Građani. Demonstrirat će vam se prijava u pojedine usluge te učiniti osnovni uvid u korisnička sučelja. Uputit će vas se na odgovorno i sigurno korištenje svih elektroničkih usluga.
U uvodnom dijelu videolekcije podsjetit ćete se što ste sve učili o opasnostima interneta u prethodnim razredima. Kritički ćete promišljati o informacijama na internetu kao i o vrstama prijevara koje se događaju na internetu igrajući na empatiju ljudi. Upoznat ćete se s pojmom empatija. Uspoređivat ćete nasilje na internetu s nasiljem u svakodnevnom životu. Donosit ćete zaključke o tome koje je nasilje okrutnije i ostavlja veći trag na život žrtve.
Različitim motivacijskim pričama uvest će vas se u pojam "Cyberbullinga" i kako ga prepoznati. Raspravom i raznim digitalnim uradcima pokazat ćete koliko razlikujete nasilje na internetu od prava na slobodu govora i izražavanja svog mišljenja. Raznim aktivnostima poticat će vas se da se zauzmete za sebe i žrtvu nasilja. Veliki zaključak ove videolekcije bit će da sve počinje od nas samih i da bolji internet započinje s nama.
6. Proširena stvarnost
Proširena stvarnost
Proširena stvarnost
Ishodi:
Učenik pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarnu primjenu računalnoga razmišljanja analiziranjem i rješavanjem odabranih problema iz različitih područja učenja. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija "Interaktivne simulacije" omogućit će vam razumijevanje računalnih simulacija koje uz primjenu računalne tehnologije mogu oponašati situacije iz svakodnevnog života. Bit će vam prezentirane postojeće interaktivne simulacije koje su u vezi s nastavnim sadržajem drugih predmeta ili relevantnim situacijama iz svakodnevnog života. Koristit ćete primjere računalnih simulacija i provjeriti njihove mogućnosti. Provjerit ćete svoje znanje uz primjenu interaktivnog sadržaja.
U sklopu videolekcije "Izrada interaktivne simulacije", izradit ćete jednostavnu interaktivnu simulaciju koristeći alat "ThingLink". Izrađenu interaktivnu simulaciju, vezano uz sadržaj gradiva predmeta 8. razreda, testirat ćete, predvidjeti moguće ishode i objaviti na mreži. Svoje znanje o korištenju alata provjerit ćete putem interaktivnog sadržaja.
Upoznat ćete se s 3D printerom i njegovim radom. Naučit ćete kako isprintati 3D model koji ste dobili u svega nekoliko koraka, a započet ćete crtanjem na papiru flomasterom u visokom kontrastu.
U videolekciji “Internet of things” učenici će moći upoznati pojam Internet of things kroz praktične primjere uređaja u kućanstvu koje koristimo svakodnevno, a koji su istodobno povezanih putem interneta. Samostalno povezivanje raznih uređaja pametne kuće (grijanje, svjetlo, alarm, zastori) i automatizacija istih kroz igru Home I/O.
U videolekciji “Izrada programa” učenici će proći kroz cjelokupni proces izrade programa: ideja, planiranje, dizajniranje, programiranje i testiranje na primjeru programiranja dijelova pametne kuće pomoću micro:bit-ova. Uz to, učenici će moći kreirati dokumentaciju za proces izrade pametne kuće.