Učitavanje

3. Kultura u nama i oko nas

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete navesti primjere kulturne materijalne baštine u Hrvatskoj.
  • Naučit ćete navesti primjere kulturne nematerijalne baštine u Hrvatskoj.
  • Naučit ćete pokazati na geografskoj karti hrvatske lokalitete s UNESCO-ova Popisa svjetske baštine.
  • Naučit ćete prepoznati na karakterističnim fotografijama hrvatske lokalitete s UNESCO-ova Popisa svjetske baštine.
HNK. Transkript: .

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje Veliki tabor. 
U padajućem izborniku baštinu s fotografije pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje pisanice koje simboliziraju tradiciju ukrašavanja pisanica. 
U padajućem izborniku baštinu s fotografije pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje Morešku - borbeni ples s Korčule. 
U padajućem izborniku baštinu s fotografije pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje Đakovačku katedralu. 
U padajućem izborniku baštinu s fotografije pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje umjetničko djelo, sliku Mirka Viriusa – Pocesiju. 
U padajućem izborniku motiv baštine prikazane na fotografiji pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje soparnik. 
U padajućem izborniku baštinu s fotografije pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje ples Linđo. 
U padajućem izborniku baštinu s fotografije pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Fotografija prikazuje Zlatna vrata u Puli. 
U padajućem izborniku baštinu s fotografije pridružite materijalnoj ili nematerijalnoj baštini. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazani lokalitet materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske.  
U padajućem izborniku materijalnoj kulturnoj baštini s fotografije pridružite ime naselja u kojem je snimljena. 

#3 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću geografske karte.

Na karti su točkama označene neke lokacije materijalne kulturne baštine Republike Hrvatske na UNESCO-ovom Popisu baštine.

Imenima materijalnih kulturnih dobara su pridruženi brojevi koji se nalaze ispod karte.

Brojeve koji se nalaze ispod karte smjestite na točno mjesto na karti.

1 –  Starogradsko polje

2 -  Knežev dvor

3-   Eufrazijeva bazilika

4-  Venecijanski obrambeni sustav 16. i 17. stoljeća

5-  Radovanov portal

6 - stećci

7 -  Dioklecijanova palača

unesco
1
2
3
4
5
6
7
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado preko sedamdeset godina u zemlji i inozemstvu uspješno promiče hrvatsku kulturu. Lado istodobno predstavlja prošlost i suvremenost: hrvatsku tradicijsku plesnu i glazbenu baštinu, ali i njezine suvremene oblike. Iz Ladove bogate glazbene škrinje dopiru zvuci Hrvatskog zagorja i Međimurja, Primorja i Istre, Dalmacije, Slavonije. Boje i bogatstvo nošnji, usklađenost ritmova i glasova, uigranost i razigranost, brzina i preciznost ne ostavlja nikoga ravnodušnim. Pogledajte neke od tradicijskih plesova u izvedbi ansambla Lado i na kraju riješite zadatke. . Transkript: Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado preko sedamdeset godina u zemlji i inozemstvu uspješno promiče hrvatsku kulturu. Lado istodobno predstavlja prošlost i suvremenost: hrvatsku tradicijsku plesnu i glazbenu baštinu, ali i njezine suvremene oblike. Iz Ladove bogate glazbene škrinje dopiru zvuci Hrvatskog zagorja i Međimurja, Primorja i Istre, Dalmacije, Slavonije. Boje i bogatstvo nošnji, usklađenost ritmova i glasova, uigranost i razigranost, brzina i preciznost ne ostavlja nikoga ravnodušnim. Pogledajte neke od tradicijskih plesova u izvedbi ansambla Lado i na kraju riješite zadatke. .

Za one koji žele znati više

Postanite Muze

Tko su muze? Muze su u grčkoj mitologinji božice zaštitnice umjetnosti, pjesništva i znanosti. Ima ih devet, a vođa im je Apolon.

Kineski filozof Konfucije poznat je po zanimljivoj izreci „Što čujem, to zaboravim. Što vidim, to zapamtim. Što učinim, to shvatim.″ Da bismo se mogli povezati s baštinom, moramo je razumjeti. A najbolji način za razumijevanje jest usporediti je s nečim poznatim.

Vaš je zadatak da postanete muza – zaštitnica/zaštitnik kulturne nematerijalne baštine zavičaja koju sami izaberete. Ideje možete potražiti među primjerima hrvatske nematerijalne baštine koja se već nalazi na Popisu svjetske baštine. U prvom koraku trebate izabrati kulturnu nematerijalnu baštinu. Usmjerite se na ono što smatrate da je važno zaštititi od zaborava. To može biti pjesma, ples, recept, umijeće, tradicionalna igra i slično. Istražite što više o izabranoj nematerijalnoj baštini. Konzultirajte osobe iz svoje sredine koje vam mogu pomoći u istraživanju. Naučite interpretirati izabranu pjesmu, ples, igrati igru ili naučite nešto pripremiti ili izraditi prema tradicionalnoj recepturi. Tek kada svladate prve korake, moći ćete razumjeti vrijednost i važnost očuvanja baštine za sljedeće naraštaje. Predstavite, tj. interpretirajte izabranu baštinu u razredu i školi tako da pokažete svoje umijeće. Navedite barem dva razloga zašto bi trebalo zaštititi baš vašu izabranu baštinu i predložite na koji način – snimanjem videozapisa, izradom plakata, pokazivanjem plesa tijekom velikog odmora ili radionicom pripreme hrane prema izabranom receptu. Ako baš vi dobijete najviše glasova u razredu ili školi, postat ćete muza kulturne baštine svojega zavičaja i preuzeti važnu ulogu interpretatora baštine i izvan škole. Postat ćete svjesni svojega identiteta i iskonske potrebe za pripadanjem. Bit ćete ponosni na mjesto iz kojeg ste potekli ili u kojem živite.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji od navedenih primjera kulturne baštine ubrajamo u materijalnu kulturnu baštinu?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku. 

Na prvoj fotografiji prikazan je 

 običaj iz grada 

.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku. 

Druga fotografija prikazuje 

običaj koji izvodi skupina od pet do 8 muškaraca (ili žena) kojoj je naziv 

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja od navedenih vrsta prehrane je pod UNESCO-ovom zaštitom?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Odabirom točnog imena u padajućem izborniku riješite zadatak. 

Na fotografiji je prikazan lokalitet materijalne kulturne baštine upisan na UNESCO-ov popis svjetske baštine.
O kojem je lokalitetu riječ? 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije.
Odabirom točne riječi/pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

Na fotografiji je prikazan lokalitet materijalne kulturne baštine upisan na UNESCO-ov popis svjetske baštine.  O kojem je lokalitetu riječ? 

Imena triju glavnih središta izrade čipke u Hrvatskoj upisanih na UNESCO-ov Reprezentativni popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva poredanih od najsjevernijeg do najjužnijeg su
 i 
.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Koja su tri nematerijalna kulturna dobra pod UNESCO-ovom zaštitom vezana za okolicu Đakova?

3. Kultura u nama i oko nas

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete navesti primjere kulturne materijalne baštine u Hrvatskoj.
  • Naučit ćete navesti primjere kulturne nematerijalne baštine u Hrvatskoj.
  • Naučit ćete pokazati na geografskoj karti hrvatske lokalitete s UNESCO-ova Popisa svjetske baštine.
  • Naučit ćete prepoznati na karakterističnim fotografijama hrvatske lokalitete s UNESCO-ova Popisa svjetske baštine.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 8: Baštinimo bogatstvo - Ishodi učenja: GEO OŠ C.A.6.1. Učenik razlikuje kategorije zaštite prirode, navodi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjava važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjeluje u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
    1. Videolekcija 8.1: Darovi prirode koje trebamo čuvati - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti pojam i važnost baštine., Naučit ćete obrazložiti potrebu zaštite prirode na primjerima iz Hrvatske., Naučit ćete razlikovati oblike zaštite prirode., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti stroge rezervate (SR) u Hrvatskoj., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti nacionalne parkove (NP) u Hrvatskoj., Naučit ćete pokazati na geografskoj karti i prepoznati na karakterističnim fotografijama hrvatske lokalitete s UNESCO-ova popisa svjetske baštine.
    2. Videolekcija 8.2: Hrvatski parkovi pod zaštitom - Ishodi učenja: Naučit ćete obrazložiti potrebu zaštite prirode na primjerima iz Hrvatske., Naučit ćete razlikovati oblike zaštite prirode., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti parkove prirode (PP) u Hrvatskoj., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti regionalne parkove (RP) u Hrvatskoj., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti geoparkove (GP) u Hrvatskoj.