Učitavanje

3. Slijedi upute i pronađi razred

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete očitati/čitati klimatski dijagram.
  • Naučit ćete razlikovati klimatske razrede i na klimatskoj karti analizirati njihov prostorni razmještaj.
#1 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene ilustracije.
Razvrstajte imena učenika u odgovarajući razred. U 6. a razred idu učenici koji u rukama drže balone s nazivima klimatskih elemenata, a u 6. b razred idu učenici koji u rukama drže balone s nazivima klimatskih modifikatora.


Označite ime i nakon toga označite odgovarajući stupac. 

Tia
Sven
Deni
Luka
Miro
Roko
Nika
Maša
Ena
6. a 
6. b 
#2 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije.

U sljedećem zadatku označite polje uz točne odgovore. Dva odgovora su točna.

Proučite nazive klimatskih elemenata na balonima u rukama učenika. Označite imena ona dva učenika čiji se natpisi na balonima odnose na najvažnije klimatske elemente, one koji najviše određuju klimu nekog područja. Ti će učenici biti naši predstavnici razreda.

S pomoću prikazanoga klimatskog dijagrama označite točan odgovor.

 

Koliko iznosi srednja mjesečna temperatura zraka u srpnju?

S pomoću prikazanoga klimatskog dijagrama označite točan odgovor.

 

Koliko iznosi ukupna količina padalina u lipnju?

S pomoću prikazanoga klimatskog dijagrama dopunite rečenice.

Godišnje doba u kojem su vrijednosti srednje mjesečne temperature zraka ispod 0 ℃ je 
.
 
Naziv mjeseca s najmanjom količinom padalina je __veljača__, a naziv mjeseca s najvišom količinom padalina je
.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu.

Grafički prikaz srednjih mjesečnih temperatura zraka i mjesečnih količina padalina nazivamo
.

Odaberite točan pojam i nadopunite rečenicu.

Kretanje srednjih mjesečnih temperatura zraka označava se

.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog klimatskog dijagrama.
Odaberite riječ u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

Srednja mjesečna temperatura zraka u ožujku iznosi

℃, ali najnižu mjesečnu temperaturu zraka ima

.
 
Najtopliji mjesec je srpanj, sa srednjom mjesečnom temperaturom zraka od 

℃.
 
Mjesec s najvećom mjesečnom količinom padalina je

i ona iznosi

mm. 
 
Najveća količina padalina javlja se u

 dijelu godine.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte.

Na karti su točkama označena područja različitih klimatskih razreda. Nazivima klimatskih razreda  su pridruženi brojevi koji se nalaze ispod karte.

Brojeve smjestite na točno mjesto na karti.

 

1 – tropske kišne klime
2 – suhe klime
3 – umjereno tople kišne klime
4 - snježno-šumske klime
5 - snježne klime

karta
1
2
3
4
5

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca pomoću priložene tematske karte. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.


Uparite klimatske razrede s područjem njihovog prostornog razmještaja. To ćete učiniti tako da izaberete područja prostornog razmještaja iz padajućeg izbornika.  

Umjereno tople kišne klime

Tropske kišne klime

Snježne klime

Snježno-šumske klime

Suhe klime

Označite točan odgovor.

Koji je klimatski razred najpovoljniji za život čovjeka?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija.  

Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor. 

Koji od navedenih biljnih pokrova nalazimo na području snježne klime? 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija.  

Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.   

Koju od navedenih životinja nalazimo na području suhe klime?

3. Slijedi upute i pronađi razred

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete očitati/čitati klimatski dijagram.
  • Naučit ćete razlikovati klimatske razrede i na klimatskoj karti analizirati njihov prostorni razmještaj.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Od prašume do vječnog snijega i leda - Ishodi učenja: GEO OŠ B.6.6. Učenik objašnjava složene utjecaje na obilježja klime, uspoređuje klimatske dijagrame te čita kartu klasifikacije klime.
    1. Videolekcija 2.1: Zašto se izmjenjuju godišnja doba? - Ishodi učenja: Naučit ćete opisati revoluciju Zemlje, navesti trajanje i posljedice revolucije i nagnutosti Zemljine osi te njihov utjecaj na klimu., Naučit ćete opisati obilježja godišnjih doba prostora u kojemu živi (bez ostvarenja tog ishoda)., Naučit ćete pokazati na geografskoj karti obratnice i polarnice., Naučit ćete imenovati na crtežu i odrediti na geografskoj karti i globusu toplinske pojasove te navesti njihove specifičnosti i povezati ih s klimatskim obilježjima.
    2. Videolekcija 2.2: Zašto je negdje vruće, a negdje hladno - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime.