Učitavanje

2. Mislim zeleno, živim zeleno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • - naučit ćete navesti moguće mjere zaštite od onečišćenja
  • - naučit ćete opisati važnost odvajanja i recikliranja otpada
  • - naučit ćete navesti primjere onečišćenja okoliša na lokalnoj i globalnoj razini

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije.

Označite koje ste materijale na fotografiji uočili kao najbrojnije. Dva su odgovora točna.

Označite točnu riječ u padajućem izborniku

Prirodni materijal je

.

Otok Krk nalazi se u Primorsko-goranskoj županiji i mostom je povezan s kopnom. Na otoku živi 20 019 stanovnika prema popisu iz 2021. godine. U lipnju 2005. godine, na otoku Krku uveden je ekološki zasnovan sustav zbrinjavanja komunalnog otpada, nazvan Eko otok Krk. Takav cjelovit model zbrinjavanja otpada, prvi u Hrvatskoj, omogućava zbrinjavanje svih vrsta otpada. Korisnici imaju vlastite kante za odvajanje otpada, a on se prikuplja prema unaprijed utvrđenom rasporedu. Otok Krk ima i sedam posebnih sabirnih mjesta na kojima građani besplatno odlažu glomazni kućni otpad i opasni otpad. Na posebnim sabirnim mjestima od građana se otkupljuje i ambalažni otpad. Na otoku Krku u godinu dana prikupi se oko 19 500 tona komunalnog otpada, od čega se oko 12 000 tona prikupi tijekom ljetnih mjeseci. Trenutačno se odvojeno prikuplja oko 60 % otpada. Način prikupljanja, odvoza i zbrinjavanja otpada na Krku jedan je od narazvijenijih u Hrvatskoj. Otpočetka je poseban naglasak stavljen i na biootpad. Na otoku se proizvodi koristan kompost koji pomaže u održavanju zelenih površina vraćajući u prirodu ono što je prethodno stvorila. Ujedno i svi stalni i sezonski stanovnici mogu dobiti besplatnu vreću komposta, proizvedenog od biootpada koji su zbrinuli. Rezultati svih nastojanja vidljivi su u porastu turističkog prometa i brendiranju otoka kao najkvalitetnije ekološke destinacije u Hrvatskoj. Otvoreno je i 10 punionica za električne automobile, koje su raspoređene po cijelom otoku. Cilj eko otoka Krka je do 2030. godine postići potpunu energetsku neovisnost i održivost otoka uz 0 % emisije stakleničkih plinova.. Transkript: Otok Krk nalazi se u Primorsko-goranskoj županiji i mostom je povezan s kopnom. Na otoku živi 20 019 stanovnika prema popisu iz 2021. godine. U lipnju 2005. godine, na otoku Krku uveden je ekološki zasnovan sustav zbrinjavanja komunalnog otpada, nazvan Eko otok Krk. Takav cjelovit model zbrinjavanja otpada, prvi u Hrvatskoj, omogućava zbrinjavanje svih vrsta otpada. Korisnici imaju vlastite kante za odvajanje otpada, a on se prikuplja prema unaprijed utvrđenom rasporedu. Otok Krk ima i sedam posebnih sabirnih mjesta na kojima građani besplatno odlažu glomazni kućni otpad i opasni otpad. Na posebnim sabirnim mjestima od građana se otkupljuje i ambalažni otpad. Na otoku Krku u godinu dana prikupi se oko 19 500 tona komunalnog otpada, od čega se oko 12 000 tona prikupi tijekom ljetnih mjeseci. Trenutačno se odvojeno prikuplja oko 60 % otpada. Način prikupljanja, odvoza i zbrinjavanja otpada na Krku jedan je od narazvijenijih u Hrvatskoj. Otpočetka je poseban naglasak stavljen i na biootpad. Na otoku se proizvodi koristan kompost koji pomaže u održavanju zelenih površina vraćajući u prirodu ono što je prethodno stvorila. Ujedno i svi stalni i sezonski stanovnici mogu dobiti besplatnu vreću komposta, proizvedenog od biootpada koji su zbrinuli. Rezultati svih nastojanja vidljivi su u porastu turističkog prometa i brendiranju otoka kao najkvalitetnije ekološke destinacije u Hrvatskoj. Otvoreno je i 10 punionica za električne automobile, koje su raspoređene po cijelom otoku. Cilj eko otoka Krka je do 2030. godine postići potpunu energetsku neovisnost i održivost otoka uz 0 % emisije stakleničkih plinova..

Procjena znanja

U sljedećem zadatku pojmove poredajte prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na  pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti. 

Poredajte aktivnosti tako da na prvo mjesto stavite onu koja najmanje, a na zadnje mjesto onu koja najviše onečišćuje okoliš. 

1. vožnja biciklom
2. vožnja vozilom s električnim motorom
3. vožnja vozilom s benzinskim ili dizelskim motorom

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Odvajanjem otpada smanjujemo količinu otpada na odlagalištima. 

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Sav otpad može se odvojiti za recikliranje. 

Označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koje su prednosti recikliranja?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. 

Označite fotografiju otpada od kojeg recikliranjem dobivamo prirodno gnojivo. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. 

Označite fotografiju koja prikazuje ono što ne smijemo odložiti u miješani otpad. 

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE, 

Prema procjenama stručnjaka, do 2050. bit će je više nego ribe.

2. Mislim zeleno, živim zeleno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • - naučit ćete navesti moguće mjere zaštite od onečišćenja
  • - naučit ćete opisati važnost odvajanja i recikliranja otpada
  • - naučit ćete navesti primjere onečišćenja okoliša na lokalnoj i globalnoj razini
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Zalog za budućnost - Ishodi učenja: GEO OŠ C.6.4. Učenik navodi i opisuje prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navodi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjava važnost selektiranja otpada.
    1. Videolekcija 4.1: Na putu prema obnovljivim izvorima - Ishodi učenja: - naučit ćete navesti i opisati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, - naučit ćete razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije i objasniti utjecaj njihove uporabe na okoliš