Učitavanje

6. Malo nas je, al' nas ima

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete objasniti zašto u Europi postoji velik broj država.
  • Naučit ćete razlikovati republike i monarhije.
  • Naučit ćete objasniti promjenu broja stanovnika Europe od 17. st. do današnjice s pomoću linijskoga dijagrama.
  • Naučit ćete analizirati podatke o gustoći naseljenosti europskih država te na geografskoj karti izdvojiti prostore najgušće i najrjeđe naseljenosti Europe .
  • Naučit ćete analizirajući dijagram, opisati strukture europskoga stanovništva.
#1 Zadatak

Na geografskoj karti označene su brojevima euroazijske države. Imenujte ih.

1.
2.
3.
4.
5.
#2 Zadatak

Prema priloženoj karti države razvrstajte u pravi stupac ovisno o državnom uređenju. To ćete učiniti tako da kliknete na ime države, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti. 

Ujedinjeno Kraljevstvo
Belgija
Danska
Andora
Norveška
Španjolska
Luksemburg
Lihtenštajn
Vatikan
Švedska
Monako
Nizozemska
kraljevstvo
kneževine
vojvodstvo
teokratska izborna monarhija

Za one koji žele znati više

Istražite koliko je stanovnika u Europi u ovom trenutku, sada kada vi učite o stanovništvu Europe. Taj ćete podatak lako pronaći na internetu na „brojačima“ stanovnika.
Broj se mijenja iz sekunde u sekundu. Jedan je od takvih brojača Worldometer (https://www.worldometers.info/).

#3 Zadatak

Dopunite rečenice.

Ukupna promjena broja stanovnika ovisi o 
promjeni i o 
promjeni broja stanovnika. 
Razliku između broja rođenih i broja umrlih nazivamo 
promjena. Razliku između broja useljenog stanovništva i broja iseljenog stanovništva nazivamo
promjena.
ili
jest broj rođenih u nekom razdoblju, a broj rođenih u jednoj godini na 1000 stanovnika nazivamo 
.
ili
jest broj umrlih u nekom razdoblju, a broj umrlih u jednoj godini na 1000 stanovnika nazivamo 
.
#4 Zadatak

Spojite parove. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam u lijevom stupcu koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

MLADO STANOVNIŠTVO više od 64 godine
ZRELO STANOVIŠTVO od 15 do 64 godine
STARO STANOVNIŠTVO od 0 do 14 godina
#5 Zadatak

Spojite parove.

PRIRODNI PRIRAST rodnost < smrtnost
PRIRODNI PAD  rodnost > smrtnost
Demografska tranzicija. Transkript: .

Označite točan odgovor. 

Koja je mjerna jedinica za stopu rodnosti i smrtnosti?

Dopunite rečenice. 

Razlika broja rođenih i broja umrlih u nekom razdoblju naziva se
.
Ako se u određenom vremenskom razdoblju više ljudi rodi nego što ih umre, to se zove
.
Ako u određenom vremenskom razdoblju više ljudi umre nego što ih se rodi, to se zove
.
#7 Zadatak

Razvrstajte gusto i rijetko naseljena područja. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam u lijevom stupcu koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

unutrašnjost
obala
sela
sjeverni umjereni toplinski pojas
planine
nizine uz plodne rijeke
sjeverni hladni toplinski pojas
veliki gradovi
GUSTO NASELJENA PODRUČJA
RIJETKO NASELJENA PODRUČJA
#8 Zadatak

Razvrstajte gusto i rijetko naseljena područja. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

unutrašnjost
veliki gradovi
sjeverni hladni toplinski pojas
obala
planine
nizine uz plodne rijeke
sjeverni umjereni toplinski pojas
sela
GUSTO NASELJENA PODRUČJA
RIJETKO NASELJENA PODRUČJA

Procjena znanja

Označite točan odgovor. 

Što je od navedenog dovelo do velikog broja država u Europi?

Dopunite rečenicu.

Države su u Europi prema državnom ustroju 
ili
.

Kojim su brojevima označene države koje imaju gustoću stanovnika veću od 200 stanovnika na četvorni kilometar? 

Belgija
Nizozemska
Italija

Označite točan odgovor.

Koja od sljedećih tvrdnji najbolje opisuje kretanje broja stanovnika Europe od 17. stoljeća do danas? 

Dopunite rečenicu. 

Prema dobnom sastavu stanovništva, europsko je stanovništvo 
.

6. Malo nas je, al' nas ima

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete objasniti zašto u Europi postoji velik broj država.
  • Naučit ćete razlikovati republike i monarhije.
  • Naučit ćete objasniti promjenu broja stanovnika Europe od 17. st. do današnjice s pomoću linijskoga dijagrama.
  • Naučit ćete analizirati podatke o gustoći naseljenosti europskih država te na geografskoj karti izdvojiti prostore najgušće i najrjeđe naseljenosti Europe .
  • Naučit ćete analizirajući dijagram, opisati strukture europskoga stanovništva.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Društveno-geografska obilježja Europe - Ishodi učenja: GEO OŠ A.B.7.2. Učenik objašnjava nastanak političke karte Europe, procese integriranja te važnost suradnje i poštovanja različitosti., GEO OŠ A.B.7.4. Učenik objašnjava demografske i gospodarske posebnosti europskih država na temelju prikupljenih i obrađenih podataka., GEO OŠ B.A.7.1. Učenik analizira prirodno-geografska obilježja Europe i objašnjava njihov utjecaj na naseljenost i gospodarske aktivnosti., GEO OŠ A.B.7.1. Učenik objašnjava geografski smještaj i utjecaj geografskoga položaja na razvijenost Europe te opisuje utjecaj Europljana na druge dijelove svijeta.
    1. Videolekcija 2.1: Gdje smo bili i kamo idemo? - Ishodi učenja: Naučit ćete opisati kretanje stanovništva Europe., Naučit ćete analizom dijagrama opisati strukture europskog stanovništva., Naučit ćete pokazati na geografskoj karti prostorni raspored hrvatskog iseljeništva.
    2. Videolekcija 2.2: Europa gospodarska kraljica - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti preduvjete gospodarskog razvoja Europe., Naučit ćete na geografskoj karti pokazati područja s razvijenim pojedinim gospodarskim djelatnostima., Naučit ćete analizirati tematske gospodarske karte Europe., Naučit ćete opisati prometno značenje Europe., Naučit ćete pokazati na geografskoj karti velike zračne i pomorske luke.