Učitavanje

1. Daleko, a blizu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete opisati ulogu multinacionalnih kompanija u životu pojedinaca i svjetskom gospodarstvu.
  • Naučit ćete navesti primjere pozitivnih i negativnih aspekata globalizacije.
  • Naučit ćete objasniti utjecaj globalizacije na gospodarske aktivnosti.
  • Naučit ćete navesti primjere svjetskoga povezivanja (prometnog, trgovačkog, kulturnog, informacijskog).

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna. 

Koje od navedenih multinacionalnih kompanija imaju sjedište u Njemačkoj? 

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna. 

Koje od navedenih multinacionalnih kompanija imaju sjedište u Japanu? 

OVDJE SE NALAZI ELEMENT SLIKA U KOJI NIJE DODANA DATOTEKA

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Globalizacijski procesi ne utječu na okoliš.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

U 2022. godini najviši indeks globalizacije imala je Albanija.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Globalizacija utječe na porast ruralnog stanovništva.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Multinacionalne kompanije utječu na svakidašnji život čovjeka.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Društvene mreže i mediji pridonose širenju globalne  kulture.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Multinacionalne kompanije su poduzeća koja posluju u samo jednoj državi.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Najveći globalni gradovi su Tokio i New York.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Globalizacija utječe na stvaranje multinacionalnih kompanija.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Globalizacija je proces gospodarskoga, prometnog i informacijskog ubrzanog povezivanja svijeta.

OVDJE SE NALAZI ELEMENT SLIKA U KOJI NIJE DODANA DATOTEKA

U sljedećem zadatku označite polja uz točne odgovore. Dva su  točna odgovora.

Koje su najveće svjetske pomorske luke?

U sljedećem zadatku označite polja uz tvrdnje koje označavaju prednosti kontejnerskog prometa. 

Četiri su tvrdnje točne. 

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Najbrži razvoj u globaliziranom svijetu doživio je telekomunikacijski promet.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Razvojem zračnog prometa mnoga udaljena mjesta postala su manje dostupna.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

U globalnom potrošačkom svijetu danas su mnoge robe i usluge čovjeku dostupne preko više načina prodaje.

Postavlja se pitanje „Kakvu Europu hoćemo?“. Dakle, Ulrich Beck je pisao jednu knjigu, značajni teoretičar, naravno, ljevičar, koji je napisao knjigu „Moć protiv moći u doba globalizacije“. Pa imate veliku raspravu od Habermasa, dakle, on i kao filozof je razmišljao o tom kako će izgledati Europa, to su eseji o Europi, to su vrlo značajne… Tako također, imamo i „Globalizaciju i identitet“ kao biblioteku koja je ovdje u Hrvatskoj izišla i to inicijativom Instituta za globalizaciju i interkulturalno učenje. Tražili smo zapravo na koji način će dakle globalizacija utjecati na pojedine subjekte, tradicionalne kulture, nacionalne identitete, posebnosti, upravo ono što čini temeljni sadržaj kreacije. Jer ako globaliziramo Europu onda smo zapravo stvorili jednu novu jedinicu koja je poligon, globalni poligon za ispitivanje nekih drugih masovnih sadržaja, proizvoda, potreba, uostalom, uostalom, pitanje filozofsko „Što je nama prije - potreba ili proizvodnja?“, ali ako netko snagom tehnološke globalizacije, dakle, oblikuje u našoj svijesti potrebu da potreba u biti odazvala se samo onome što netko proizvodi. Prema tome, pitanje je hoćemo li znati razlikovati kako izgleda svijet. Na primjer, jedan veliki američki autor, zvao se Rifkin, on je također zamišljao Europu, kako, napisao je knjigu „Europski san“. Kako je zamišljao Europu? Europu je zamišljao kao europski san. Znači baš upravo to da se kaže: „naspram Amerike, Europa razvija zajednicu identiteta, nacionalnih subjekata koji stvaraju svoju kulturu i koji sve prinose na stol, europski stol, da se tamo standardizira kao europska vrijednost“. Tu je pitanje i slobode. Nema više takvih manipulacija zbog toga što je osjetio zapravo u Americi na koji način i navodi u svojoj knjizi kako su opisani, jedna anketa u Americi koja je napravljena. Amerikanci su njih 84 %, 82 % izjasnilo se u anketama da vjeruje u Boga, a 94 % je bilo da se sruši Irak. Naprimjer, oni imaju globalni interes. Postavlja se pitanje „Što je globalizacija?“ Globalizacija interes dobro osmišljeni cilj, koji na neki način služi nekim i nečijim interesima, a znate čim interesima služe, služe zapravo interesima svojih vlasnika. Prema tome, pitanje je „Kakav je odnos između globalizacije i identiteta?“. To bi nas sve trebalo zabrinuti i mi moramo imati svijest ili samosvijest, toliko do one krijeposti koja jamči da zapravo ne možemo napustiti sebe, ni u povijesnom ni u kulturnom ni civilizacijskom smislu ni prostornom ni ekološkom pa čak i konačno ne smijemo dopustiti da moći tehnološke globalizacije koja ima svoj softver u svim programima obvlada našom budućnosti jer pitanje je, dakle, budućnost jednog naroda je u biti njegova svijest o vlastitoj budućnosti.. Transkript: Postavlja se pitanje „Kakvu Europu hoćemo?“. Dakle, Ulrich Beck je pisao jednu knjigu, značajni teoretičar, naravno, ljevičar, koji je napisao knjigu „Moć protiv moći u doba globalizacije“. Pa imate veliku raspravu od Habermasa, dakle, on i kao filozof je razmišljao o tom kako će izgledati Europa, to su eseji o Europi, to su vrlo značajne… Tako također, imamo i „Globalizaciju i identitet“ kao biblioteku koja je ovdje u Hrvatskoj izišla i to inicijativom Instituta za globalizaciju i interkulturalno učenje. Tražili smo zapravo na koji način će dakle globalizacija utjecati na pojedine subjekte, tradicionalne kulture, nacionalne identitete, posebnosti, upravo ono što čini temeljni sadržaj kreacije. Jer ako globaliziramo Europu onda smo zapravo stvorili jednu novu jedinicu koja je poligon, globalni poligon za ispitivanje nekih drugih masovnih sadržaja, proizvoda, potreba, uostalom, uostalom, pitanje filozofsko „Što je nama prije - potreba ili proizvodnja?“, ali ako netko snagom tehnološke globalizacije, dakle, oblikuje u našoj svijesti potrebu da potreba u biti odazvala se samo onome što netko proizvodi. Prema tome, pitanje je hoćemo li znati razlikovati kako izgleda svijet. Na primjer, jedan veliki američki autor, zvao se Rifkin, on je također zamišljao Europu, kako, napisao je knjigu „Europski san“. Kako je zamišljao Europu? Europu je zamišljao kao europski san. Znači baš upravo to da se kaže: „naspram Amerike, Europa razvija zajednicu identiteta, nacionalnih subjekata koji stvaraju svoju kulturu i koji sve prinose na stol, europski stol, da se tamo standardizira kao europska vrijednost“. Tu je pitanje i slobode. Nema više takvih manipulacija zbog toga što je osjetio zapravo u Americi na koji način i navodi u svojoj knjizi kako su opisani, jedna anketa u Americi koja je napravljena. Amerikanci su njih 84 %, 82 % izjasnilo se u anketama da vjeruje u Boga, a 94 % je bilo da se sruši Irak. Naprimjer, oni imaju globalni interes. Postavlja se pitanje „Što je globalizacija?“ Globalizacija interes dobro osmišljeni cilj, koji na neki način služi nekim i nečijim interesima, a znate čim interesima služe, služe zapravo interesima svojih vlasnika. Prema tome, pitanje je „Kakav je odnos između globalizacije i identiteta?“. To bi nas sve trebalo zabrinuti i mi moramo imati svijest ili samosvijest, toliko do one krijeposti koja jamči da zapravo ne možemo napustiti sebe, ni u povijesnom ni u kulturnom ni civilizacijskom smislu ni prostornom ni ekološkom pa čak i konačno ne smijemo dopustiti da moći tehnološke globalizacije koja ima svoj softver u svim programima obvlada našom budućnosti jer pitanje je, dakle, budućnost jednog naroda je u biti njegova svijest o vlastitoj budućnosti..

Procjena znanja

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Globalizacijom se smanjila briga o klimatskim promjenama.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Multinacionalne kompanije imaju podružnice u različitim državama svijeta.

Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE. 

Multinacionalne kompanije smanjuju nezaposlenost u slabije razvijenim državama.

U sljedećem zadatku razvrstajte elemente u odgovarajuće kategorije.

Označite riječ i nakon toga označite odgovarajući stupac.

Razvrstajte ponuđene učinke globalizacije u odgovarajuću kategoriju.

jeftiniji pomorski prijevoz 
robe i usluge dostupne na različite načine prodaje
velika moć multinacionalnih kompanija
veće razlike u razvijenosti
jačanje amerikanizacije
produljenje životnog vijeka 
obrazovanje putem interneta
POZITIVNI UTJECAJI
NEGATIVNI UTJECAJI

U sljedećem zadatku označite polja uz točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koja se dva obilježja odnose na društvenu dimenziju globalizacije?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazan logotip jedne multinacionalne kompanije. U padajućem izborniku odaberite vrstu industrije kojom se odabrana multinacionalna kompanija bavi. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazan logotip jedne multinacionalne kompanije. U padajućem izborniku odaberite vrstu industrije kojom se odabrana multinacionalna kompanija bavi. 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Na fotografiji je prikazan logotip jedne multinacionalne kompanije. U padajućem izborniku odaberite vrstu industrije kojom se odabrana multinacionalna kompanija bavi. 

Na fotografijama su prikazani logotipi pojedinih multinacionalnih kompanija. U padajućem izborniku odaberite vrstu industrije kojom se odabrana multinacionalna kompanija bavi.

Na fotografijama je prikazan logotip pojedinih multinacionalnih kompanija. U padajućem izborniku odaberite vrstu industrije kojom se odabrana multinacionalna kompanija bavi.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte.
Prikazana je karta svijeta s označenim nekim svjetskim morskim lukama.
Odaberite točno ime luke u padajućem izborniku.

 

Koja je luka označena brojem 1? 

 

Koja je luka označena brojem 2?

 

Koja je luka označena brojem 3?

 

Koja je luka označena brojem 4?

 

Koja je luka označena brojem 5?

 

Koja je luka označena brojem 6?

 

Koja je luka označena brojem 7?

1. Daleko, a blizu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete opisati ulogu multinacionalnih kompanija u životu pojedinaca i svjetskom gospodarstvu.
  • Naučit ćete navesti primjere pozitivnih i negativnih aspekata globalizacije.
  • Naučit ćete objasniti utjecaj globalizacije na gospodarske aktivnosti.
  • Naučit ćete navesti primjere svjetskoga povezivanja (prometnog, trgovačkog, kulturnog, informacijskog).
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 7: GLOBALIZACIJA - Ishodi učenja: GEO OŠ A.B.8.7. Učenik opisuje globalizaciju i njezin utjecaj na identitet pojedinca i prostora u kojemu živi.*, GEO OŠ B.8.1. Učenik analizira prostorne organizacije i procese istraživačkim radom, korištenjem geografske karte i IKT-a.
    1. Videolekcija 7.2: Velike svjetske organizacije - Ishodi učenja: imenovati važne svjetske organizacije (UN, UNESCO, UNICEF, WHO, WTO, FAO, NATO), objasniti ulogu i važnost tih svjetskih organizacija (UN, UNESCO, UNICEF, WHO, WTO, FAO, NATO), objasniti utjecaj svjetskih organizacija na Hrvatsku