Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
Naučit ćete analizirati ulogu ekonomske integracije USMCA u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu ekonomske integracije MERCOSUR u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu ekonomske integracije CEFTA u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu međunarodne organizacije UN u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu međunarodne organizacije WTO u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu međunarodne organizacije OPEC u svijetu.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Na priloženoj karti zelenom bojom i brojevima označene su države koje su u nekom trenutku bileili jesu članice CEFTE.
Riješite zadatak upisujući brojeve kojima su označene države.
Država koja je istupila iz CEFTA-e 2013. godine označena je brojem
.
Na priloženoj karti zelenom bojom i brojevima označene su države koje su u nekom trenutku bileili jesu članice CEFTE.
Riješite zadatak upisujući brojeve kojima su označene države.
Države koje su nastale raspadom jedne od onih koje su potpisale prvi sporazum 1992. godine označene su brojevima
i
.
Razvrstajte brojeve kojima su označene države prema navedenim kriterijima.
1
11
4
6
5
15
7
2
3
13
9
14
10
12
8
Države članice CEFTA-e 1.1.2023.
Države koje su istupile iz CEFTA-e
Za one koji žele znati više
Pomoć u hrani, lijekovima, i drugim potrebnim sredstvima Jugoslavija je počela primati preko organizacije UNRRA-e već odmah po završetku rata. Sporazum o suradnji i primanju pomoći između vlade FNRJ i UNICEF-a potpisan je 20. studenog 1947. godine. UNICEF je započeo s radom u Jugoslaviji 1. siječnja 1948. Uturbulentnim devedesetim godinama 20. stoljeća i sa raspadom Jugoslavije dolazi do novog poglavlja u suradnji Hrvatske s UNICEF-om. Vrlo kratko nakon ustavne odluke o samostalnosti (25. Lipnja 1991.) Hrvatske započinje u studenom iste godine s radom UNICEF u Hrvatskoj. Važno je istaknuti da je UNICEF bio prva međunarodna organizacija koja je otvorila ured u Hrvatskoj prije međunarodnog priznanja (15.siječnja 1992. od strane EU) što je imalo značajnu diplomatsku težinu. (izvor; https://povijest.net/unicef-u-hrvatskoj/; https://www.unicef.org/croatia/sto-radimo)
Povodom 76. obljetnice djelovanja Ured UNICEF-a za Hrvatsku predstavio je najvažnije rezultate postignute u prethodnom razdoblju i pokrenuo kampanju „Sretnije sutra za djecu Hrvatske i svijeta“. Uz podršku UNICEF-a osnovana je Banka humanog mlijeka čime je omogućena poboljšana skrb za prijevremeno rođene i teško bolesne bebe. Njima su darovani majčino mlijeko, hrana i lijek. Za vrijeme pandemije koronavirusa UNICEF je pružao podršku svim ključnim sustavima koji se brinu o zdravlju, obrazovanju i zaštiti djece. Pružio je podršku djeci i obiteljima nakon potresa 2020. godine uloživši 2,8 milijuna kuna za nabavljanje potrebne higijenske, zaštitne i infrastrukturne opreme. UNICEF nastavlja ostvarivati rezultate i važna postignuća za djecu ponajviše uz pomoć svojih redovitih donatora koje nazivaju čuvarima djetinjstva.
Procjena znanja
Navedena obilježja dovucite u odgovarajuća polja ovisno o tome odnose li se ona na CEFTA-u ili USMCA.
To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
7 država članica
područje srednje Europe
3 države članice
područje Sjeverne Amerike
pokriva tržište od više od 300 milijuna ljudi
pokriva tržište manje od 100 milijuna ljudi
CEFTA
USMCA
Pročitajte tvrdnju i odredite je li ona točna ili ne. Ako je tvrdnja točna označite DA, a ako je netočna, označite NE.
Cilj UNESCO-a jest zaštita dječjih prava.
Pročitajte tvrdnju i odredite je li ona točna ili ne. Ako je tvrdnja točna označite DA, a ako je netočna, označite NE.
OPEC je naziv za organizaciju država bogatih ugljenom.
Pročitajte tvrdnju i odredite je li ona točna ili ne. Ako je tvrdnja točna označite DA, a ako je netočna, označite NE.
Hrvatska je članica CEFTA-e.
Pročitajte tvrdnju i odredite je li ona točna ili ne. Ako je tvrdnja točna označite DA, a ako je netočna, označite NE.
Brazil je član USMCA-a.
Među ponuđenim označite tvrdnje koje se odnose na WTO. Dva su odgovora točna.
Označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.
Koje su od navedenih država stalne članice Vijeća sigurnosti OUN-a?
Dopunite rečenicu.
Sjevernoamerički sporazum o slobodnoj trgovini ili
(upišite engleskukraticu te integracije) gospodarski povezuje Meksiko, SAD i
(upišite ime države).
Označite točan odgovor.
Koje se tijelo UN-a brine o tekućem poslovanju te provodi političke odluke i program UN-a?
Na slijepoj karti označene su članice MERCOSUR-a. Spojite ime države sa slovom kojim je označena na karti.
Brazil
Paragvaj
Urugvaj
Argentina
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
11. Međunarodne integracije i organizacije
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
Naučit ćete analizirati ulogu ekonomske integracije USMCA u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu ekonomske integracije MERCOSUR u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu ekonomske integracije CEFTA u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu međunarodne organizacije UN u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu međunarodne organizacije WTO u svijetu
Naučit ćete analizirati ulogu međunarodne organizacije OPEC u svijetu.
Tema 3: GLOBALIZACIJA - Ishodi učenja: GEO SŠ A.B.2.1. Učenik analizira utjecaj globalizacije na razvoj gospodarstva i društva na različitim prostornim razinama.
Videolekcija 3.1: Geografske osnove globalizacije - Ishodi učenja: Naučit ćete analizirati utjecaj prometa i trgovine na proces globalizacije., Naučit ćete objasniti utjecaj globalizacije na pojedine djelatnosti (trgovinu, turizam, promet, poljoprivredu, industriju) i ekonomiju znanja., Naučit ćete objasniti utjecaj globalizacije.
Videolekcija 3.2: Multinacionalne kompanije svuda oko nas - Ishodi učenja: Naučit ćete analizirati ulogu multinacionalnih kompanija u svjetskome gospodarstvu.
Videolekcija 3.3: Europska unija - Ishodi učenja: Naučit ćete razlikovati institucije EU i njihove nadležnosti., Naučit ćete opisivati nastanak i objašnjava značaj EU., Naučit ćete analizirati ulogu ekonomskih integracija u svijetu (EU).