1. Pojava i mogućnosti organizacije slobodnog vremena
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
Naučit ćete objasniti povijesno-geografske uvjete pojave slobodnoga vremena.
Naučit ćete usporediti trajanje radnoga i slobodnog vremena te trajanje radnog vijeka na odabranim primjerima.
Naučit ćete objasniti mogućnosti različitih načina provođenja slobodnoga vremena na selu i u gradu te navesti primjere iz svoje okoline.
Naučit ćete istražiti utjecaj socioekonomske strukture stanovništva na provođenje slobodnoga vremena.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog grafičkog priloga.
Odaberite točan odgovor.
U kojoj je od država sličnog stupnja ekonomskog razvoja plaćeno radno vrijeme najdulje?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog grafičkog priloga.
U kojoj navedenih država se najviše vremena troši aktivnosti vezane uz prehranu?
Odaberite točan odgovor.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog grafičkog priloga.
U kojoj državi kultura brze hrane najviše utječe na trajanje prehrambenih aktivnosti?
Odaberite točan odgovor.
Procjena znanja
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Koji je od navedenih događaja ključno utjecao na pojavu slobodnog vremena?
Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.
Stanovništvo najrazvijenijih zemalja svijeta raspolaže sa sve više slobodnog vremena.
Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.
Žene raspolažu s više slobodnoga vremena od muškaraca.
Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.
Trajanje radnoga vijeka sve je dulje i za žene i za muškarce.
Dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Opremljenost sadržajima za provođenje slobodnog vremena bolja je
. Na selu je vidljiviji
utjecaj tradicije na provođenje slobodnog vremena te prevladavaju
oblici provođenja slobodnog vremena.
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam u lijevom stupcu koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Uparite odnos između radnog i slobodnog vremena s objašnjenjem.
Ekstenzija
poslovne i dokoličarske aktivnosti nisu povezane
Kompenzacija
poslovne i dokoličarske aktivnosti posve su drukčije
Nema povezanosti
poslovne i dokoličarske aktivnosti se preklapaju
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
1. Pojava i mogućnosti organizacije slobodnog vremena
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
Naučit ćete objasniti povijesno-geografske uvjete pojave slobodnoga vremena.
Naučit ćete usporediti trajanje radnoga i slobodnog vremena te trajanje radnog vijeka na odabranim primjerima.
Naučit ćete objasniti mogućnosti različitih načina provođenja slobodnoga vremena na selu i u gradu te navesti primjere iz svoje okoline.
Naučit ćete istražiti utjecaj socioekonomske strukture stanovništva na provođenje slobodnoga vremena.
Tema 6: Slobodno vrijeme - Ishodi učenja: GEO SŠ B.A.4.5. Učenik razlikuje i analizira mjesta i prakse provođenja slobodnoga vremena te njihove posljedice u prostoru., GEO SŠ B.4.1. Učenik provodi geografsko istraživanje povezano sa sadržajima odabranoga ishoda i predstavlja rezultate istraživačkoga rada.
Videolekcija 6.2: Utjecaj potrošačkih praksi na prostorne promjene - Ishodi učenja: Naučit ćete obrazložiti utjecaj slobodnoga vremena na potrošačke prakse (kupnja, prehrana, zabava i kultura)., Naučit ćete analizirati utjecaj potrošačkih praksi na promjene u prostoru na primjerima iz Hrvatske i svijeta.