Kroz život

Moći ću:
  • povezati građu i ulogu organa/organskih sustava i ukazati na usložnjavanje unutar organizma
  • istaknuti ulogu spolnog sustava čovjeka za opstanak i produljenje vrste
  • raspraviti o važnosti održavanja spolnog zdravlja čovjeka
  • analizirati životni ciklus čovjeka s naglaskom na prednosti i nedostatke pojedinog životnog razdoblja.
Građa ljudskog tijela
2.1

Građa ljudskog tijela

Tijekom jednog školskog sata opisat ćete građu ljudskog tijela kroz usložnjavanje od stanica do organskih sustava i raspravljati o tome zašto su određeni organi vitalni. Također ćete procijeniti utjecaj vode na procese u ljudskom tijelu te objasniti potrebu za održavanjem ravnoteže u organizmu u svrhu zdravlja.

Spolni i reproduktivni sustav
2.2

Spolni i reproduktivni sustav

Tijekom dva školska sata, upoznat ćete se s građom muškog i ženskog spolnog sustava, ulogom spolnih žlijezda te ćete usporediti trajanje reproduktivne faze kod žena i muškaraca.

Odgovorno spolno ponašanje
2.3

Odgovorno spolno ponašanje

Povezivanjem s međupredmetnom temom Zdravstveni odgoj, tijekom dva školska sata, osvijestit ćete važnost održavanja higijene i spolno odgovornog ponašanja kao nužan preduvjet očuvanja zdravlja, opisat ćete spolno prenosive bolesti i kontracepcijska sredstva s njihovim utjecajem na ovulaciju, začeće te spolno prenosive bolesti.

Oplodnja, trudnoća i porođaj
2.4

Oplodnja, trudnoća i porođaj

Tijekom dva školska sata, upoznat ćete uredan tijek trudnoće – od oplodnje do porođaja te ukazati na moguće posljedice svojih odluka, kao i potrebu za odgovornim ponašanjem. Također ćete uspoređivati razlike i sličnosti u nastanku i razvoju jednojajčanih i dvojajčanih blizanaca.

Spolni i reproduktivni sustav – ponavljanje
2.5

Spolni i reproduktivni sustav – ponavljanje

Zadatcima različitih razina interakcije, tijekom dva školska sata, povezat ćete građu i ulogu organa/organskih sustava i ukazati na usložnjavanje unutar organizma, usporediti građu i funkciju muških i ženskih spolnih organa te istaknuti ulogu spolnog sustava čovjeka za opstanak i produljenje vrste.

Od zigote do doba starosti
2.6

Od zigote do doba starosti

Tijekom dva školska sata, analizirat ćete pojedina životna razdoblja kroz koja čovjek prolazi s posebnim naglaskom na njegovo psihičko, spolno i fizičko sazrijevanje. Raspravljat ćete o različitosti i razvijati toleranciju prema osobama koje se nalaze u nekom drugom dobu.

Kroz život – ponavljanje
2.7

Kroz život – ponavljanje

Zadatcima različitih razina interakcije, tijekom jednog školskog sata, primijenit ćete gradivo svladano u prethodnim jedinicama DOS- a koje uključuje promjene u građi i ponašanju čovjeka tijekom života te ćete razvijati empatiju prema pripadnicima drugih doba obzirom na neke specifičnosti koje ih mogu obilježiti.