Krvotok i izmjena plinova
4.1.Srce i krvožilni sustav
Krvne grupe
Krv se može podijeliti s obzirom na sastojke u različite skupine. Najčešća podjela je na četiri krvne grupe: A, B, AB i 0. Ova podjela navedena je obzirom na postojanje ili odsutnost bjelančevina na crvenim krvnim stanicama. Na površini nekih od crvenih krvnih stanica mogu se naći bjelančevine tipa A, B, A i B ili ih nema.
1. U tablicu upiši koja krvna grupa ima koje bjelančevine – neka te vodi logika njihovog imenovanja:
Na površini eritrocita krvne grupe A nalaze se bjelančevine A, a na eritrocitima krvne grupe B bjelančevine B. Na eritrocitima krvne grupe AB nalaze se obje bjelančevine – A i B. Crvene krvne pločice krvna grupa O nemaju bjelančevine na crvenim krvnim stanicama.
2. Osim na površini eritrocita i u plazmi se nalaze određena protutijela
U plazmi se nalaze antitijela. Njihova prisutnost će omogućiti sljepljivanje po principu bjelančevina i antitijela. Ako je u plazmi prisutno antitijelo A, a na crvenim krvnim stanicama isto bjelančevina A dolazi do njihova sljepljivanja.
Odredi prema tome čija plazma, koje krvne grupe će imati pojedina antitijela?
This is a modal window.
4.2.Obrana tijela od bolesti
Pravilan proces pranja ruku
Hematopoeza

1. U kojem mjesecu trudnoće je najveća aktivnost slezene u stvaranju krvnih stanica? Upišite odgovor rednim brojem.
4.3.Optok krvi i obrana tijela od bolesti – ponavljanje
Primatelj i davatelj krvi
U stupcima su označene sve krvne grupe primatelja krvi, a u redovima sve krvne grupe davatelja krvi. Označite malim slovom x unutar tablice odgovarajuću/ odgovarajuće krvnu grupu/ krvne grupe koju/ koje primatelj može primiti, odnosnu onu ili one u kojima je kompatibilan sa davateljem.
/davatelj krvi
4.4.Disanje čovjeka
Dišni sustav
Upišite dijelove dišnog sustava.

This is a modal window.
4.5.Sustav organa za optok krvi i disanje – ponavljanje
Disanje
Proučite prikaz disanja jednog učenika tijekom dana te odgovorite na pitanja.
Ventilacijski volumen

1. U koliko sati se učenik probudio?
2. Učenik je tijekom dana intenzivno izvodio aerobne vježbe. U koliko sati je to bilo?
3. Učenik je tijekom popodneva i odspavao. U koliko sati je to bilo?