Upoznajte alate za formativno vrednovanje Testmoz, Kahoot! i Quizziz

  • Razina digitalnih kompetencija: Srednja
  • Područje digitalnih kompetencija: Praćenje i vrednovanje
  • Trajanje: 8 minuta
  • 1 od 6

Učitelj Marko uživa u svakodnevnom radu sa svojim učenicima. Uvijek se trudi pripremiti zanimljive aktivnosti za učenike koje će ih motivirati i potaknuti na marljiv rad. Učenicima se sviđaju svi dodatni sadržaji koje za njih priprema njihov učitelj i rado se koriste mogućnostima nastave potpomognute korištenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije. Ipak, učitelj Marko ponekad nije u potpunosti zadovoljan rezultatima svojih učenika. Njegov trud u pripremanju nastave čini mu se uzaludnim jer učenici ne ostvaruju ishode na onoj razini koju on očekuje. Primijetio je da bi mu od velike pomoći bile brze i točne informacije o ostvarenim ishodima na kraju svakog nastavnog sata.

U kolokvijalnom rječniku brojnih učitelja riječ „ocjenjivanje“ bliskoznačnica je pojmovima vrednovanja, praćenja i provjeravanja. Budući da da je „ocjenjivanje“ samo jedna od sastavnica vrednovanja – i to ona koja se odnosi na dodavanje brojčane ili opisne vrijednosti rezultatima praćenja i provjeravanja učenikovog rada, iznimmo je važno definirati vrednovanje i različite vrste vrednovanja.