Pripremite predizbornu kampanju za Europski parlament i za Hrvatski sabor metodom obrnute učionice. Podijelite učenike u dvije grupe. Polovica razreda (grupa 1) kandidira se za zastupnika u europarlamentu, a druga polovica razreda (grupa 2) za zastupnika u Hrvatski sabor.
Podijelite učenike unutar grupe u tri tima. Svaki tim istražuje i predstavlja jednu stranku različite političke orijentacije (lijeva orijentacija, centralna orijentacija, desna orijentacija). Tijekom pripreme predizborne kampanje svaki tim istražuje program odabrane stranačke orijentacije, promišlja o imenu stranke i imenuje ju, izrađuje predizborni plakat sa sloganom u digitalnom alatu Piktochart i navodi u nekoliko točaka program stranke. Učenici koji se kandidiraju za europarlament istražuju programe europskih stranaka, a učenici koji pripremaju predizbornu kampanju za Hrvatski sabor istražuju programe hrvatskih stranaka.
Pripremite učionicu za predizborni skup učeničkih imaginarnih stranaka. Učenici lijepe svoje plakate na odabrano mjesto i sve stranke imaju identično vrijeme trajanja predstavljanja. Predstavnici stranaka trebaju predstaviti svoj program u vremenu koje ste prethodno dogovorili. Kampanju možete započeti sa strankama koje se natječu za europarlament. Učenici izlažu svoj program učenicima druge grupe koji u tom trenutku predstavljaju biračko tijelo. Tijekom izlaganja učenici postavljaju pitanja i promišljaju za koju će stranku glasovati prema njihovom programu i načinu na koji su učenici predstavili svoju kandidaturu. Pripremite digitalni glasački listić u alatu "Glasovanje" (Voting) s mrežnog sjedišta Learning apps kojim će učenici glasovati.
Nakon što je grupa europarlamentaraca predstavila svoje programe, učenici mijenjaju uloge pa predstavnici za Hrvatski sabor na isti način izlažu svoje kandidature. Tada suprotna grupa predstavlja biračko tijelo i nakon postavljanja pitanja i rasprave s predstavnicima stranaka glasuje za neke od njih. Nakon prebrojavanja glasova i proglašenja pobjednika pobjednici drže govor.
Završetkom kampanje iskoristite motiviranost učenika za raspravu o tome kako su se osjećali tijekom cijelog procesa pripremanja kampanje. Pripremite za njih rubriku samovrednovanja u digitalnom alatu Google forms i postavite im pitanja koja će povezati znanje, vještine i stajališta koja su usvojili tijekom aktivnosti.
Za učenike s teškoćama potrebno je prema izrađenom planu ili uz usmjeravanje voditi brigu da u grupi ne bude samo pasivni promatrač, već i on može u ime skupine predstaviti napravljeno ili samo dogovoreni dio (npr. uvod, razradu, zaključak), tj. onaj dio na kojem je bio najviše angažiran.
Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje i dr. nikada ne ispravljajte i spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da govore pred razredom ako to ne žele. Ako je učenik brzoplet, pružite mu strukturu i određeni redoslijed obavljanja zadatka. Svaki novi pojam treba biti popraćen slikovnim materijalom i kratkim objašnjenjem. Ako je riječ o složenom zadatku (izvedba nekoliko aktivnosti), potrebno ga je razdijeliti po koracima. Tijekom rasprave postavljajte kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponudite odgovore od kojih je jedan odgovor točan, posebno za učenike s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, učenike s oštećenjem sluha ili poremećajem iz spektra autizma. Važno je uzeti u obzir da alati budu dostupni učeniku u skladu s vrstom opterećenja ili poremećajem (učenici s oštećenjima vida, sluha, motoričkim teškoćama) zbog čega je dobro organizirati rad u paru. Potrebno ih je unaprijed upoznati sa sadržajem odabranih poveznica, a količinu i način davanja potrebnih informacija prilagoditi teškoći učenika. Nakon učioničke rasprave uputno je da učenik s teškoćama dobije pitanja i odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu pripremiti promidžbeni spot svoje imaginarne stranke prema unaprijed zadanim kriterijima izrade spota i vremenu trajanja. Učenici mogu urediti video koristeći se digitalnim alatom Kizoa.
Raspravite s učenicima koje oblike društvenih nejednakosti mogu navesti u suvremenom društvu (npr. nejednakost pristupa obrazovanju, zdravstvene skrbi, digitalnim tehnologijama itd.). Raspravite o primjerima najčešćih nejednakosti i o tome stvaraju li nejednakosti pojedinci ili država. Koji bi sud na nacionalnoj i europskoj razini donosio presude na žalbe građana za nejednako postupanje pojedinaca i institucija?
Da bi se prisjetili važnosti Ustava, funkcije i potrebe Ustavnog suda u demokratskim sustavima, uputite učenike na gledanje videozapisa Hrvatski Ustav i Ustavni sud. Neka se pripreme za nastavak aktivnosti tako što će proučiti interaktivnu infografiku Podjela sudova u Hrvatskoj i razvrstati prekršaje po sudovima koji su za njih nadležni.
Uputite učenike na stranice Europskog suda za ljudska prava, Ustavnog suda i Vrhovnog suda u Hrvatskoj. Objasnite im da su i sudovi dužni javno iznositi presude, posebice onih koji zanimaju javnost kako bi se u što većoj mjeri izjednačila praksa postupanja. Pripremite nekoliko primjeraka medijskih članaka u kojima se govori o presudama važnima za građane. Primjeri mogu biti odluka Ustavnog suda o pozdravu “Za dom spremni”, Ustavni sud odbio zahtjev za zabranu pobačaja, Ustavni sud odlučio: Istospolni parovi u Hrvatskoj imaju pravo biti udomitelji i sl.
Podijelite učenike u onoliko grupa koliko ste pripremili medijskih članaka te svakoj grupi dodjelite jedan članak za analizu. Uputite ih da izdvoje ključne podatke o slučaju i da navedu oblike kršenja ljudskih prava zbog kojih je bila potrebna pravna zaštita. Neka ih usporede s temeljnim vrijednostima RH i temeljnim vrijednostima EU. Rezultate analize i predstavljanje slučaja učenici će predstaviti ostatku razreda. Raspravite o ljudskim pravima koja su izdvojena u analizi. Potaknite ih da analiziraju odluke hrvatskih sudova u slučajevima i iznesu svoje mišljenje o njemu. Slažu li se s odlukom suda?
Potrebno je provjeriti razumiju li učenici s teškoćama sve ključne pojmove te im se može ponoviti njihovo značenje. Pri analizi sudskih presuda potrebno je pripremiti kratak tekst ili isječak tekstova s jasnim i kratkim uputama, jednostavnim i kraćim rečenicama. Ako je potrebno, tekst treba ispisati s uvećanim fontom i pojačanim tiskom, ovisno o teškoći. Upute za rad na tekstu potrebno je razlomiti i tako ponuditi postupnost u rješavanju. Preporuča se osigurati prilagođen pisani predložak teksta na kojem je uputno označiti bojama samo određene dijelove koje je potrebno analizirati, povezati s tekstom ili označiti mjesta na koje treba upisati određene nazive. Učenicima s teškoćama više odgovaraju kraće etape rada uz dovoljno vremena za ponavljanje i spoznaju teme, a korisno je povezati učenika s drugim vršnjacima u paru ili grupi kao oblik pomoći ili kontrole rada učenika. Potrebno je osigurati dodatno vrijeme za izvršavanje zadatka, pojednostavljivanje naputka za rad, ali i strukturiranje na manje logičke cjeline. Važni dijelovi teksta (sadržaja) mogu se opisati učenicima s oštećenjima vida kako bi bolje vizualizirali ono što čitaju. Sve što se promatra, treba prethodno biti objašnjeno. Dobro je pisani dio aktivnosti zamijeniti usmenim, posebice za učenike s motoričkim teškoćama, specifičnim teškoćama čitanja i pisanja, učenike s deficitom pažnje/poremećajem hiperaktivnosti. Učenicima s teškim oblikom disleksije dopustite uporabu velikih tiskanih slova, a učenicima s jače izraženom disgrafijom omogućite uporabu računala.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Potaknite učenike neka pretraživanjem mrežnih stranica pronađu podatke kako se u Hrvatskoj provodi borba za smanjenje nejednakosti (pr. nacionalne manjine i njihovo obrazovanje) i usporede ih s drugim zemaljama Europske unije. Analizu tih primjena mogu predstaviti u digitalnom alatu za izradu mentalnih mapa kao što je Popplet.
Aktivnost se može provesti u sklopu teme ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju. Kako biste motivirali učenike, unaprijed pripremite videozapis koji prikazuje svečano obilježavanje ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Uputite učenike da tijekom gledanja videozapisa obrate pažnju na simboliku koja se prikazuje. Nakon gledanja potaknite učenike na razmišljanje o ulozi Europske unije i prednostima njezinih članica u odnosu na nečlanice. Neka navedu simbole koje su primjetili u videozapisu i neka objasne njihovo značenje.
Podijelite učenike u šest grupa. Tri grupe predstavljat će hrvatske institucije nositelje vlasti, a tri će predstavljati institucije Europske unije. Svaka grupa radit će samostalno na svojem zadatku. Grupe koje prikazuju trodiobu vlasti u Hrvatskoj prikazat će se kao izvršna, zakonodavna i sudska vlast, grupe koje prikazuju institucije Europske unije prikazat će rad Europskog parlamenta, Europske komisije i Vijeća EU.
Pripremite materijale kao Wakelet kolekciju za učeničko istraživanje te dogovorite jedan od sljedećih sati na kojem će učenici predstaviti svoj rad. Uputite učenike koji prikazuju hrvatske institucije na članke Ustava Republike Hrvatske koji govore o nositeljima vlasti, njihovom izboru, funkcijama i radu. Učenici mogu pogledati videozapise Zakonodavna vlast - Sabor Republike Hrvatske, Izvršna vlast - Predsjednik Republike Hrvatske i Izvršna vlast - Vlada Republike Hrvatske. Učenike koji predstavljaju institucije Europske unije uputite na videozapise Nastanak Europske unije! i Institucije Europske unije.
Na dogovorenom satu grupe će predstaviti svoj rad prema podijeli vlasti. Prvo grupe koje su istraživale zakonodavnu vlast u Hrvatskoj i Europskoj uniji, zatim izvršne vlasti i na kraju one koje su istraživale rad sudskih vlasti. Tako će povezati institucije vlasti istog dijela upravljanja. Predstavljanje treba biti organizirano u 1. licu tako da objasne što predstavljaju, kako se biraju, koje su im obaveze i zadatci. Osim što će prikazati svoju zasebnost i neovisnost, prikazat će i međusobnu povezanost triju dijelova u cjelinu. Pripremite kviz u kojem će se grupe natjecati. Za grupe “europskih institucija” pripremite pitanja o ustroju vlasti u Hrvatskoj, a za “hrvatske institucije” pripremite pitanja o ustroju vlasti u Europskoj uniji. Ispitujte ih naizmjenice, dajte im minutu vremena za dogovor prije nego što daju zajednički odgovor i saznajte koja grupa je bolje slušala predstavljanje institucija. Vrijeme za dogovor unutar grupe možete pratiti služeći se mrežnom štopericom koja će zvukom označiti istek vremena.
Aktivnost zaključite kratkom raspravom i potaknite učenike da navedu primjere koji pokazuju kvalitetu života u Hrvatskoj prije i nakon ulaska u Europsku uniju.
Preporučuje se učenicima s teškoćama najaviti videozapis kako bi ga mogli unaprijed pogledati i tako biti spremniji na zadatak. Može im se unaprijed ispričati ili pročitati tekst povezan sa sadržajem i provjeriti njegovo razumijevanje. Uputno je učeniku dati tekstualni predložak u kojem može stajati rečenica za nadopunjavanje i/ili pitanje. Uputno je da tekst sadrži ključne odrednice sadržaja videozapisa s označenim ključnim dijelovima i pojmovima na temelju kojih učenik može prepričati sadržaj, označiti nešto tijekom gledanja, odgovoriti na pitanja itd. Tijekom gledanja dobro je učeniku dati dodatni poticaj (tiha govorna uputa, dodir po ruci ili ramenu), posebno učenicima s deficitom pažnje/poremećajem hiperaktivnosti, poremećajima u ponašanju i emocionalnim poremećajima. Tako se usmjeravaju na pozornije gledanje sadržaja i ključnih odrednica. Korisno je učenika s teškoćom povezati s drugim vršnjacima u paru ili grupi kao oblik pomoći ili kontrole rada učenika, a on može, prema izrađenom planu ili uz usmjeravanje, u ime skupine predstaviti napravljeno ili može predstavljati samo dogovoreni dio (npr. uvod, razradu, zaključak), tj. onaj dio na kojem je bio najviše angažiran. Uputno je voditi brigu o interesima učenika, a može se dogovoriti i prikupljanje podataka određene vrste ili točno određenih podataka. Učenicima s oštećenjima vida mogu se opisati važni dijelovi vizualnog sadržaja kako bi što bolje vizualizirali ono što slušaju. Sve što se promatra, treba prethodno biti objašnjeno. Slijepom se učeniku prije gledanja može ponuditi tekst na Brailleovu pismu. Poželjno je da učenici s oštećenjem vida imaju svoje računalo ili tablet, a ako im to nije dostupno, važno je imati čitač ekrana. Pri rješavanju kviza uputno je da učenik s teškoćom radi s drugim učenikom kako bi zajedno bili brži i učinkovitiji. Uputno je postavljati kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponuditi odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan, posebno učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije i učenicima s oštećenjem sluha, Tijekom rasprave uputno je sustavno provjeravati je li učenik razumio pojmove, ulogu važnih institucija i njihove nazive te je dobro dodatno objasniti i predvidjeti usvajanje primjerene količine činjenica.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Uputite učenike da na mrežnim stranicama istraže vezu između institucija hrvatske vlasti i vlasti Europske unije kroz izbor hrvatskih političara za zastupnike u Europskom parlamentu. Neka svoj rad prikažu plakatom izrađenog digitalnim alatom Canva.
Koristeći metodu obrnute učionice zadajte učenicima da pogledaju sljedeći videozapis u kojemu su objašnjene Kantove političke ideje (republikanizam, kozmopolitizam, sloboda, ideja vječnoga mira, prosvjetiteljstvo).
Uputite ih da u prostor za suradnju vaše OneNote razredne bilježnice izdvoje temeljne Kantove političke pretpostavke.
Na početku aktivnosti razgovarajte s učenicima o zabilježenim pretpostavkama i tome što misle o Kantovoj ideji vječnog mira. Nakon toga dodatno im pojasnite tu ideju. Upitajte ih koliko je ta ideja realna i ostvariva u stvarnome životu i pomaže li Europska unija u ostvarenju te ideje. Neka obrazlože svoje odgovore. Osim ideje vječnog mira pojasnite Kantovu ideju kozmopolitizma, liberalizma, ideju slobode kao preduvjeta ostvarenju vječnog mira, ideju o poštivanje ljudskih prava i republikanizam država. Naglasite da Kantove političke ideje, a posebno ideja kozmopolitizma, predstavljaju preteču ideje o Europskoj uniji. Upitajte učenike što znaju o nastanku Europske unije, koja je njezina svrha i je li ta svrha u praksi i ostvarena?
Nakon toga im objavite poveznice na kvizove Što je Europska unija? i Kako funkcionira Europska unija? (mogu ih rješavati samostalno ili u paru). Osim što će osvježiti svoje znanje o zemljama članicama Europske unije i o institucijama i ljudima koji u njima rade, saznat će i informacije koje do sada možda nisu znali. Objasnite im ulogu, prava i obveze Republike Hrvatske u Europskoj uniji.
Zatim rasporedite učenike u šest grupa i podijelite im publikaciju Europa u 12 lekcija koja se odnosi na organizaciju i funkcioniranje Europske unije. Svaka grupa analizira dvije lekcije iz podijeljene brošure. Neka izdvoje temeljne informacije iz lekcija koje će zapisati u prostor za suradnju OneNote razredne bilježnice (svaka grupa na svoju stranicu). Neka odaberu voditelja koji će predstaviti razredu rezultate rada grupe. Nakon toga objedinite bilješke, ispravite ih i prema potrebi nadopunite.
Sada kada su učenici upoznati s Kantovim političkim stajalištima, ali i s djelovanjem Europske unije (uključujući Hrvatsku kao zemlju članicu) zamolite ih da sljedeće Kantove političke ideje (prethodno objašnjene od nastavnika): vječnog mira, slobode (liberalizma), jednakosti (egalitarizma), vladavine zakona (prava), kozmopolitizma i republikanizma, prepoznaju u temeljnim principima djelovanja Europske unije. Podijelite učenike u grupe, a svaka grupa neka obradi jednu ideju. Neka pokušaju izvesti zaključak jesu li Kantove političke ideje oživotvorene u EU i obrazlože ih navodeći primjere. Svoje zaključke neka zapišu u prostor za suradnju OneNote razredne bilježnice. Voditelji grupa neka predstave i obrazlože donesene zaključke. Završite aktivnost raspravom s učenicima o donesenim zaključcima.
Tijekom rješavanja kviza uputno je da učenik s teškoćom radi s drugim učenikom kako bi bili brži i učinkovitiji u rješavanju. Rad u paru poticajno djeluje na uključivanje učenika s teškoćama jer je omogućena podrška suučenika u obavljanju predviđene aktivnosti. Važno je da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje. Potrebno je provjeriti je li učenik razumio sadržaj, pojmove i pravila te mu ponudite dodatna objašnjenja. Predvidite usvajanje primjerene količine činjenica, generalizaciju, upotrebljavajte slikovne podsjetnike, odnosno tehniku vizualizacije. Preporučuje se unaprijed najaviti videozapis kako bi ga učenici s teškoćama mogli pogledati i tako biti spremniji za zadatak, a može im se unaprijed ispričati ili pročitati tekst povezan sa sadržajem i provjeriti razumijevanje. Uputno je dati tekstualni predložak u kojem može biti rečenica za nadopunjavanje i/ili pitanje. Tekst treba sadržavati ključne odrednice sadržaja videozapisa, s označenim ključnim dijelovima i pojmovima na temelju kojih učenik može prepričati sadržaj, označiti nešto tijekom gledanja, odgovoriti na pitanja itd. Poželjno je da učenici s oštećenjima vida imaju svoje računalo ili tablet, a ako im to nije dostupno, važno je imati čitač ekrana. Poželjna je prilagodba ekrana slabovidnim učenicima s pomoću programa ZoomText, pri čemu je važan odabir mjesta sjedenja u odnosu na dotok svjetlosti.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele znati više neka izrade animirani videozapis koji prikazuje Kanta kako putuje zemljama članicama Europske unije te uočava neke prednosti, ali i nedostatke života u toj zajednici. Neka svaki učenik odabere tri članice Unije i navede po jednu prednost i po jedan nedostatak života u svakoj od tih zemalja, uzevši u obzir Kantove političke zamisli (npr. o vječnom miru, slobodi kretanja, slobodi udruživanja i raspolaganja vlasništvom, jednakosti pred zakonom, društvenom ugovoru itd.). Videozapis mogu izraditi u digitalnom alatu Moovly.
Kako bi se učenici podsjetili ovlasti i djelokruga rada institucija vlasti u Hrvatskoj, podijelite s njima dokumente koji govore o zakonodavnom postupku u Republici Hrvatskoj, odnosno radu Hrvatskog sabora i Hrvatskoj vladi, stvarajući mapu u Edmodo razrednoj grupi. Za upoznavanje s institucijama vlasti u Europskoj uniji i zakonodavnim postupkom možete u mapu dodati videozapise Što je Europski parlament? i Djelovanje i zadaće Europske komisije. Uputite učenike da kod kuće prouče nastavne materijale.
Na satu razgovarajte o podjeli vlasti u demokratskim republikama i potaknite učenike da predstave institucije s kojima su se ranije upoznali. Kakva je povezanost u radu među institucijama i koja od njih sudjeluje u procesu donošenja zakona?
Da bi bolje razumjeli proces donošenja zakona u Hrvatskoj, uputite učenike na interaktivni sadržaj “Donošenje zakona”. Upoznajte učenike i sa zakonodavnim postupkom u Europskoj uniji. Najavite im rad u grupama i pripremanje prijedloga za izmjenu zakona, odnosno Pravilnika o polaganju državne mature. Neka se dobro upoznaju s odredbama Pravilnika i izaberu članke koji pokazuju mogućnost neujednačene provedbe. Na izabrane članke potrebno je napraviti kritički osvrt na postojeće stanje, izdvojiti pozitivne i negativne učinke Pravilnika, potkrijepiti člancima i argumentirati primjerima iz okoline. U istraživanje trebaju uključiti i praksu drugih država Europske unije. Neka prikupljene informacije iskoriste za predlaganje izmjena izabranih članaka Pravilnika, odnosno za predlaganje amandmana. Učenici mogu svoje istraživanje i prijedloge izmjena prikazati grupnom kognitivnom mapom služeći se digitalnim alatom Popplet. Neka svoje mape podijele s ostatkom razreda u Edmodo razrednoj grupi. Nakon što sve grupe predstave svoje amandmane, raspravite o prijedlozima. Pripremite anketu za svaki amandman u Edmodo razrednoj grupi i provedite glasovanje o njima.
Potrebno je predvidjeti zadaće koje će učeniku s teškoćama omogućiti sudjelovanje unatoč postojećim ograničenjima kako bi mogao ostvariti postavljene ishode. Preporuča se osigurati i prilagođen pisani predložak dokumenta te je upute potrebno razlomiti i tako ponuditi postupnost. Važno je da alati budu dostupni učeniku u skladu s vrstom opterećenja ili poremećaja (učenici s oštećenjima vida, sluha, motoričkim teškoćama) zbog čega je dobro organizirati rad u paru. Važno je pripremiti jednostavne, kratke i jasne upute povezane sa zadatkom te provjeriti njegovo razumijevanje. Uputno je postavljati kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponuditi odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan, posebice učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije i učenicima s oštećenjem sluha. Uputno je usmjeriti učenika na ključne činjenice teksta, a izostaviti manje važne. Uputno je napraviti sažetke sadržaja i izdvojiti zadatke povezane s ključnim odrednicama sadržaja ili točno određenim događajem/detaljem koji će učenik moći povezati i obraditi prema zadanom planu. Pri izradi mape u digitalnom alatu uputno ih je uključiti u rad u paru kako bi imali mogućnost što bolje sudjelovati. Nastavnik treba točno odrediti ulogu učenika s teškoćama (u skladu s onim što nastavnik procijeni da učenik može učiniti) i tako osigurati aktivno sudjelovanje učenika, a ne samo njegovu pasivnu ulogu. Učenici s oštećenjima vida radit će na svojem prilagođenom računalu ili tabletu, a ako im to nije dostupno, važno je imati čitač ekrana. Poželjna je prilagodba ekrana slabovidnim učenicima s pomoću programa ZoomText.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu istražiti što je Europska građanska inicijativa, osmisliti vlastitu europsku građansku inicijativu i predstaviti je razredu kroz animirani videozapis kojeg mogu izraditi u digitalnom alatu PowToon.
Europa.eu. Nastavni materijali (3.7.2020.).
Zaklada Civilno društvo (2008). Žene i izbori (3.7.2020.).
Zaklada Civilno društvo (2013). 50 pitanja i odgovora o pravima građana Europske Unije (3.7.2020.).
Mreža mladih Hrvatske. Koraci do uspješne politike za mlade u lokalnoj zajednici (3.7.2020.).
Mediokrat. Youtube kanal (3.7.2020.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.