Učitavanje

3. Pet timskih uloga i jedno ja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći služit se bilješkama i natuknicama tijekom diskusije.
  • U potpunosti ću moći opisati timske uloge u suradničkim aktivnostima.
  • U potpunosti ću moći pripremiti se za diskusiju u grupi radi donošenja odluka ili rješenja problemske situacije.
  • U potpunosti ću moći povezati svoje osobine i ponašanja s opisanim timskim ulogama.
  • U potpunosti ću moći odabrati prikladne komunikacijske obrasce za sudjelovanje u diskusiji.
  • Moći ću opisati sebe na temelju osobnih i moralnih vrijednosti.
  • Moći ću govoriti u skladu s govornom ulogom.
  • Moći ću opisivati timske uloge u suradničkim aktivnostima.
#1 Zadatak

Koje vrste diskusija doprinose rješavanju problema ili donošenju odluka?

plodna diskusija
bez diskusije
zanimljiva diskusija
javna diskusija
burna diskusija
žučna diskusija
UVIJEK
PONEKAD
NIKAD
Timske uloge. Transkript: .
#2 Zadatak

U padajućem izborniku odaberite ulogu koju smatrate prikladnom za pojedinog učenika.

Svojim početnim prijedlogom o raspodjeli uloga Lana je preuzela ulogu

 koji pridonosi idejama i prijedlozima. Ivan odlično objašnjava zašto bi izradio izvješće, stoga je njegova uloga

.
Hrvoje sam sebe zadužuje za istraživanje literature, pa je preuzeo ulogu

. Lana će prezentirati rezultate rada, stoga je u ovom razgovoru i u ulozi

. Igor svojim traženjem pojašnjenja i davanjem procjene ulazi u ulogu

. Maja je svojim prijedlogom da otvori zajedničku grupu na Viberu uzela ulogu

.

#3 Zadatak

Uparite uloge s njihovim tipičnim ponašanjem.

istraživač Planira izvedivu strategiju i izvodi ju što je učinkovitije moguće.
timski igrač Koristi se svojom znatiželjnom prirodom da pronađe ideje i donese ih svojem timu.
koordinator Pruža potrebnu podršku da tim nastavi raditi i ne izgubi fokus ili zamah.
inovator Najučinkovitiji je pri kraju zadatka da prouči i popravi greške, podvrgava posao najvišim standardima kontrole kvalitete.
ocjenjivač Posjeduje dubinsko stručno znanje samostalan je i nepristran u radu.
stručnjak Pruža logičan pogled, donosi nepristrane odluke kada je to potrebno i pomaže timu bez previše strasti.
oblikovatelj Vrlo je kreativan i dobar u rješavanju problema na nekonvencionalne načine.
izvršitelj Pomaže timu koristeći se vlastitom svestranošću u identificiranju onoga što treba odraditi i rado odrađuju posao u ime tima.
dovršitelj Usredotočen je na ostvarivanje cilja. S tom namjerom spreman je izdvojiti članove tima kod kojih uočava različite sklonosti i prema tome rasporediti zadatke.
#4 Zadatak

Utvrdite obilježja uloga.

disfunkcionalna uloga ometa napredak grupe i odbija suradnju zauzimajući negativan stav prema nekim ili svim rješenjima
bloker prekida i uključuje se u duge monologe, autoritaran je i pokušava monopolizirati vrijeme grupe
agresivac pretjerivanjem skreće pozornost na sebe, osvrće se na nebitna osobna iskustva pokušavajući zaraditi simpatije
dezerter tipično ponašanje
dominator bori se za status omalovažavajući druge, hvali se i kritizira
tražitelj priznanja povlači se, ostaje ravnodušan, katkad formalan, sanjari, uključuje se u nebitne razgovore
šaljivac pokazuje manjak uključenosti u grupu kroz nepriličan humor i cinizam

Procjena znanja

Učenik u ulozi ocjenjivača ili kritičara, konstruktivno analizira dostignuće grupe ne iznoseći mišljenja o pojedinim članovima.

Šaljivac je član grupe koji svojim humorom i cinizmom podiže raspoloženje grupe.

 Tko je opisao timske uloge u suradničkim aktivnostima?

Razvrstajte timske uloge prema kategoriji kojoj pripadaju.

uskladitelj
izricatelj osjećaja
tražilac mišljenja
ohrabritelj
sljedbenik
agresivac
šaljivac
vratar
dezerter
tražilac informacija
inicijator
mirovni posrednik
davatelj informacija
dominator
osloboditelj napetosti
tražitelj priznanja
Radne uloge
Socijalne uloge
Disfunkcionalne uloge

Koji stil vođenja grupe najbrže dovodi do rješenja problema?

3. Pet timskih uloga i jedno ja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći služit se bilješkama i natuknicama tijekom diskusije.
  • U potpunosti ću moći opisati timske uloge u suradničkim aktivnostima.
  • U potpunosti ću moći pripremiti se za diskusiju u grupi radi donošenja odluka ili rješenja problemske situacije.
  • U potpunosti ću moći povezati svoje osobine i ponašanja s opisanim timskim ulogama.
  • U potpunosti ću moći odabrati prikladne komunikacijske obrasce za sudjelovanje u diskusiji.
  • Moći ću opisati sebe na temelju osobnih i moralnih vrijednosti.
  • Moći ću govoriti u skladu s govornom ulogom.
  • Moći ću opisivati timske uloge u suradničkim aktivnostima.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Produktivne jezične djelatnosti - govorenje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati leksičke slojeve općeuporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja., Djelomično ću moći govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
    1. Videolekcija 2.1: Govori kao saborski zastupnik - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočavati i tumačiti obilježja govora na primjeru., U potpunosti ću moći analizirati govor s obzirom na govorne vrednote., U potpunosti ću moći pripremiti javni govor., U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste govora., U potpunosti ću moći prepoznati tipične dijelove govora., U potpunosti ću moći utjecati na pozitivne promjena u zajednici., U potpunosti ću moći uočiti važnost demokratske svijesti i političke kulture građana u rješavanju društvenih i političkih problema., Moći ću razlikovati različite svrhe govora., Moći ću razlikovati upotrebu stilskih figura u govoru.
    2. Videolekcija 2.2: Treba živjeti održivo (elevator pitch) - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati i izdvajati informacije važne za pripremu i izvođenje govorenog teksta točno ih navodeći i poštujući autorstvo., U potpunosti ću moći izvoditi govor (elevator pitch) radi upućivanja slušatelja ili pregovaranja zbog zajedničkoga rješavanja problemske situacije., U potpunosti ću moći uočavati i razlikovati verbalna, neverbalna i paraverbalna obilježja javnoga govora., U potpunosti ću moći određivati temu, oblik, svrhu i namjenu govornoga teksta., U potpunosti ću moći istraživati informacije važne za pripremu govornog teksta služeći se različitim pouzdanim izvorima., U potpunosti ću moći procjeniti kako stanje ekosustava utječe na kvalitetu života., Moći ću određivati svrhu elevator pitcha., Moći ću primjenjivati verbalne, neverbalne i paraverbalne vrednote govorenoga jezika s obzirom na funkcionalni stil., Moći ću analizirati verbalne, neverbalne i paraverbalne vrednote govorenoga jezika s obzirom na funkcionalni stil., Moći ću određivati svrhu i tematiku sažetog govora, elevator pitcha.
    3. Videolekcija 2.4: Intervju za posao u međunarodnoj tvrtki - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razgovarati radi upućivanja sugovornika., U potpunosti ću moći pripremiti svoje bilješke i odgovore potrebne za planirani razgovor., U potpunosti ću moći razumjeti utjecaj međukulturnih razlika na organizacijsku kulturu tvrtke., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., U potpunosti ću moći cijeniti svoj i poštovati tuđi identitet., U potpunosti ću moći pripremiti svoje odgovore za intervju za posao (tema, oblik, svrha i namjena govornoga teksta)., Moći ću odrediti temu, oblik, svrhu i namjenu intervjua za posao., Moći ću izdvojiti informacije važne za pripremu i izvođenje govorenog teksta., Moći ću istraživati i izdvajati informacije važne za pripremu i izvođenje govorenog teksta točno ih navodeći.