Učitavanje

3. Astrofizika je svemirska arheologija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći učiti kako upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem.
  • U potpunosti ću moći pripremiti se za buduće govorničke uloge po uzoru na konkretno panel-predavanje.
  • U potpunosti ću moći slušati stručno predavanje i analizirati informacije i ideje bitne za svrhu slušanja.
  • U potpunosti ću moći tumačiti jezična i govorna obilježja slušanoga teksta.
  • U potpunosti ću moći učiti kako postavljati istraživačko pitanje i hipotezu, kako prikupljati, obrađivati, prikazivati, analizirati i interpretirati podatke, kako donositi zaključak, navoditi popis literature i izvora te kako predstaviti svoj istraživački rad.
  • U potpunosti ću moći analizirati strukturna obilježja predavanja da biste učili kako upravljati vlastitim emocijama i ponašanjem i kako promicati kvalitetu života u zajednici.
  • U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste upućivačkih i raspravljačkih tekstova različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom slušanja i namjeni (informiranje, dokazivanje, uvjeravanje i zabavljanje).

Označite osnovne funkcije uvodnog dijela predavanja.

Kronološki poredajte sastavnice uvodnog dijela predavanja.

1. Zahvala organizatorima na pozivu
2. Najava teme
3. Predstavljanje vlastita profesionalnog razvoja
4. Verbalno uspostavljanje kontakta s publikom
5. Pozdrav
6. Izražavanje zadovoljstva zbog poziva za održavanje predavanja
Simulacija. Transkript: Znanost koja proučava svemir u cjelini zove se kozmologija. Na temelju modernih opažanja i najsuvremenijih kozmoloških modela ranog razvoja svemira, procjenjuje se da je svemir star 13,8 milijardi godina. Prema najboljim trenutačno raspoloživim dokazima, prije 13,8 milijardi godina sva energija i tvar koju vidimo oko sebe – nalazili su se u nečemu manjem od atoma. Svemir se iz te faze vrlo velike zbijenosti i temperature proširio u sadašnje stanje. Vruća, zbijena rana faza poznata je kao veliki prasak... Budući da svjetlo putuje svemirom konačnom brzinom, a svoje je putovanje moralo započeti tek nakon faze velikoga praska, postoje udaljeni dijelovi svemira koje još ne možemo opažati. Tomu je razlog to što svjetlo iz tih područja još nije imalo dovoljno vremena da dospije do naših detektora na Zemlji… Zbog toga što je brzina svjetlosti konačna, astronomi tijela nikada ne vide onakvima kakva su sada nego uvijek onakvima kakva su bila u prošlosti. Sunce možemo vidjeti samo onakvo kakvo je bilo prije osam minuta, jer svjetlosti treba otprilike osam minuta da od Sunca dođe do nas. Galaksiju Andromedu vidimo onakvu kakva je bila prije 2,5 milijuna godina, jer svjetlosti toliko dugo treba da stigne do Zemlje. Tako astronomi uvijek opažaju prošlost, čak i onu staru do 13,8 milijardi godina..

Za one koji žele znati više

Izvor: https://www.astroucionica.hr/11-zanimljivosti-o-svemiru/

#2 Zadatak

Posložite pravilan redoslijed.

1.
3.
“...ključno je da budemo povezani… konzorciji… to ide uz identitet, odnosno raznovrsnost… potrebno je biti otvoren prema raznovrsnosti, odnosno identitetu… raznih načina razmišljanja i različitih pristupa životu…“
2.
1.
“...u astrofizici otvorenost i pristup (teleskopu) idu skupa… od teleskopskih podataka stvaramo karte neba… informacije i znanje mora biti javno dostupno… operativni sustav i računalni jezik u kojem radimo – to je sve besplatno i javno dostupno… kao i alati kojima obrađujemo podatke… ova vrsta znanosti jest znanost s velikim bazama podataka… strojno učenje koje ide u smjeru umjetne inteligencije… da se i široka javnost može uključiti u znanstvena istraživanja… u ovom projektu možete naučiti kako klasificirati galaksije… kad se puno ljudi pridrži, dobit će se pravo rješenje…” 
3.
2.
“...astroučionica… jednostavnim jezikom objašnjava ove složene astrofizičke pojmove…”

Procjena znanja

Kako se još naziva plenarno predavanje oko čijih se tema gradi ostali sadržaj skupa?

Povežite sljedeće rečenice sa sastavnice uvodnog dijela predavanja.

Zahvala organizatorima na pozivu „Ne mogu vam uopće opisati koliko mi je zadovoljstvo održati ovo predavanje i i najiskrenije se zahvaljujem organizatorima na ovoj ukazanoj časti i pozivu.
Najava teme „Ja sam trenutno profesorica na PMF-u, na Fizičkom odsjeku, u Zagrebu, i tamo sam davne 2004. god. i diplomirala... I nakon gotovo deset godina karijere u inozemstvu vratila sam se u Hrvatsku, u istu instituciju na kojoj sam diplomirala, ali sada kao kolegica svim profesorima koji su me zastrašivali kad sam bila studentica.“
Stvaranje naklonosti i povjerenja slušatelja prema govorniku „Nadam se da me svi dobro čujete.“
Kvalifikacija govornika za govor o temi „Ja ću vam danas pričati o otvorenosti, pristupu, povezanosti i identitetu u znanosti kojom se bavim“

U govoru predavačice uočava se logički slijed misli.

U govoru predavačice može se uočiti kako se postavljaju istraživačko pitanja i hipoteza.

 Iz citata „I odlučila sam se vratiti u Hrvatsku u nadi da će moje međunarodno iskustvo barem malo doprinijeti hrvatskoj zajednici i mojoj maloj okolini u Hrvatskoj…“ uočava se da predavačica na budućnost gleda s pesimizmom.

Dopunite rečenicu usporedbom iz predavanja.

Mi smo opažački astrofizičari poput
, ali svemirskih
.

Dopunite rečenicu odgovorom iz padajućeg izbornika.

Kako prikupljati, obrađivati, prikazivati, analizirati i interpretirati podatke, kako donositi zaključak, kako predstaviti svoj istraživački rad – predavačica izlaže u 

dijelu stručnog panel predavanja.

3. Astrofizika je svemirska arheologija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći učiti kako upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem.
  • U potpunosti ću moći pripremiti se za buduće govorničke uloge po uzoru na konkretno panel-predavanje.
  • U potpunosti ću moći slušati stručno predavanje i analizirati informacije i ideje bitne za svrhu slušanja.
  • U potpunosti ću moći tumačiti jezična i govorna obilježja slušanoga teksta.
  • U potpunosti ću moći učiti kako postavljati istraživačko pitanje i hipotezu, kako prikupljati, obrađivati, prikazivati, analizirati i interpretirati podatke, kako donositi zaključak, navoditi popis literature i izvora te kako predstaviti svoj istraživački rad.
  • U potpunosti ću moći analizirati strukturna obilježja predavanja da biste učili kako upravljati vlastitim emocijama i ponašanjem i kako promicati kvalitetu života u zajednici.
  • U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste upućivačkih i raspravljačkih tekstova različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom slušanja i namjeni (informiranje, dokazivanje, uvjeravanje i zabavljanje).
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Receptivne jezične djelatnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
    1. Videolekcija 1.1: Kako se služiti aplikacijom Ispravi.me? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., U potpunosti ću se moći kritički odnositi i zauzimati stav prema odabranim digitalnim tehnologijama za ostvarivanje kreativnoga zadatka., Moći ću prepoznati negativne strane uporabe digitalne tehnologije., Moći ću prepoznati svrhu aplikacije Ispravi.me., U potpunosti ću moći tumačiti strukturna obilježja teksta., Moći ću procjenjivati važnost uporabe različitih aplikacija., Moći ću odrediti doba nastanka aplikacije Hascheck., U potpunosti ću moći razlikovati upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika u skladu sa svrhom čitanja i namjenom., U potpunosti ću moći prikladno povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima.
    2. Videolekcija 1.2: Ante Tomić: Jednom smo u Splitu imali Urbanistički zavod - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći protumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja., U potpunosti ću moći razlikovati činjenice od mišljenja., U potpunosti ću moći prikladno povezati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima., U potpunosti ću moći izdvojiti autorske jezične konstrukcije svojstvene novinarsko-publicističkom i književnoumjetničkom stilu., U potpunosti ću moći obrazložiti utjecaj autorovih stavova na oblikovanje vlastitih stavova o temi., U potpunosti ću moći prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke., U potpunosti ću moći regulirati svoje učenje mijenjajući prema potrebi plan ili pristup učenju., U potpunosti ću moći protumačiti izdvojene ideje., U potpunosti ću moći protumačiti strukturna obilježja kolumne i žanrovskih obilježja teksta na osnovi pažljivoga čitanja.
    3. Videolekcija 1.4: Darwinova (evo)Lucija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije., U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste upućivačkih i raspravljačkih tekstova., U potpunosti ću moći slušati izlaganje i analizirati informacije i ideje bitne za svrhu slušanja., U potpunosti ću moći tumačiti jezična i govorna obilježja slušanog teksta., U potpunosti ću moći razlikovati pouzdane od nepouzdanih izvora informacija., Moći ću izdvojiti informacije., Moći ću opisati kako pripremiti izlaganje., Moći ću razlikovati činjenice od mišljenja., Moći ću procjenjivati stilska obilježja slušanoga teksta.