Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći čitati i interpretirati tekstove koje su napisali Charles Baudelaire, Ivo Andrić, Sida Košutić, Slavko Mihalić, Mario Suško.
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj pjesme.
U potpunosti ću moći povezati tekstove s aktualnim situacijama na temelju iskustva i procjenjivati uzroke i posljedice određenih rizičnih ponašanja i ovisnosti.
U potpunosti ću moći komentirati stihove koje možete dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom.
U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su dojmljive i potiču na razmišljanje.
Moći ću analizirati pjesme u prozi primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne i poetske vrste.
Moći ću usporediti hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini.
Moći ću usporediti hrvatske i svjetske pjesme u prozi.
Moći ću analizirati književni tekst primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne i poetske vrste.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Označite fotografiju na kojoj je prikazan Charles Baudelaire.
Čitanje pjesma D15. Transkript: .
Procjena znanja
PjesmaIzbrisane stope intimne je naravi.
U pjesmi Izbrisane stope možemo uočitiiskreno nastojanje jedne ljudske duše da opiše i izrazi svoje iskustvo transcendentnog koje ne prebiva na nebu ili u kipovima, nego je utkano u samu čovjekovu egzistenciju.
U pjesmi Izbrisane stope pjesnikinji, u čežnji i nedostatku blizine s nekim, ostaje samo fizički dodir s njegovim stopama, koje su fizički ipak iskazane kao “izbrisane”, ali su duhovno prisutne.
U pjesmi Izbrisane stope pjesnikinja iznosi gorčinu lirskoga subjekta kod razočaranosti u prijateljstvo.
Ivo Andrić u Nemirima iznosi autorefleksivan odnos lirskoga subjekta prema svijetu, životu, bogu, pjesništvu… U tekstovima iznosi misli o ljudskoj svijesti, sudbini, nespokoju i nemiru.
Ivo Andrić u Nemirima i Ex Pontu iznosi ideološke stavove.
Ex Ponto i Nemiri refleksivna sulirska proza.
Dopunite rečenicu točnim odgovorom.
Na praznu crtu napišite ime zbirke u kojoj se ponta nalazi u epilogu kad mladić, razočaran životom, ipak odluči živjeti jer je život jedan i vrlo kratko traje.
Dopunite rečenice točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.
Ex Ponto i Nemire napisao je književnik
.
Razvrstajte dijelove teksta prema autoru pa usporedite hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini.
pirjati mozak u tinti dok ne postane smeđ…
Da ne osjećate strašno breme Vremena, koje umara vaša ramena i koje vas prigiba k zemlji…
A ja poniknem glavom, da me tko ne smete, dok idem putem…
Je li vam se ikad dogodilo da, bačeni iz kolosijeka, rečete svagdašnjici: zbogom…
Charles Baudelaire
Ivo Andrić
Sida Košutić
Mario Suško
Dopunite rečenice točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.
U Ex Pontu i Nemirima književnik izražava osjećaj
.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
3. Prozaična liričnost
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći čitati i interpretirati tekstove koje su napisali Charles Baudelaire, Ivo Andrić, Sida Košutić, Slavko Mihalić, Mario Suško.
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj pjesme.
U potpunosti ću moći povezati tekstove s aktualnim situacijama na temelju iskustva i procjenjivati uzroke i posljedice određenih rizičnih ponašanja i ovisnosti.
U potpunosti ću moći komentirati stihove koje možete dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom.
U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su dojmljive i potiču na razmišljanje.
Moći ću analizirati pjesme u prozi primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne i poetske vrste.
Moći ću usporediti hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini.
Moći ću usporediti hrvatske i svjetske pjesme u prozi.
Moći ću analizirati književni tekst primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne i poetske vrste.
Tema 8: Kratka proza - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Videolekcija 8.1: Treba li se u književnosti zrcaliti stvarnost? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći protumačiti Aristotelovo tumačenje književnosti kao oponašanja., U potpunosti ću moći navesti odrednice realizma kao književne epohe., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja realističke poetike., U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati ulomke iz realistične novele Na Badnjak Ksavera Šandora Gjalskog., U potpunosti ću moći usporediti ulomke iz novela Na Badnjak i Školjka prema načinu oblikovanja likova i uporabi književnih tehnika., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., Moći ću odrediti obilježja realizma.
Videolekcija 8.2: Ribari ne hvataju samo ribe - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći analizirati i usporediti hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini., U potpunosti ću moći opisati reprezentativnost epske poezije u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći uočiti društvene utjecaje koji oblikuju kulturni i nacionalni identitet., U potpunosti ću moći opisati vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture., Moći ću prepoznati književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst razdoblja., Moći ću prepoznati obilježja naturalističke tehnike.