Učitavanje

4. Suvremeni socijalni krimić

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći interpretirati roman Ciganin, ali najljepši na sadržajnoj i izraznoj razini.
  • U potpunosti ću moći usporediti roman s drugim djelima s temom zločina.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj.
  • U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje.
  • U potpunosti ću moći analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.
Profesionalni videozapis - Kristian Novak. Transkript: Profesionalni videozapis - Kristian Novak.

Procjena znanja

Odredite jesu li tvrdnje točne. 

Roman „Ciganin, ali najljepši“ pripada žanrovskoj književnosti.

Odredite jesu li tvrdnje točne. 

U romanu „Ciganin, ali najljepši“ pokretač radnje je zločin.

Odredite jesu li tvrdnje točne. 

U romanu „Ciganin, ali najljepši“ govori se o problemu migranata.

Odredite jesu li tvrdnje točne. 

Roman „Ciganin, ali najljepši“ prema obradi teme može se usporediti s romanom „Zločin i kazna“.

Poredajte točnim redoslijedom dijelove romana.

1. Simetrofobija, strah od simetrije
2. Nekrofilija, uživanje u promatranju mrtvih
3. Tripofobija, strah od rupa
4. Ojkofobija, strah od poznatog
5. Decidofobija, strah od izbora
6. Spektorfobija, strah od vlastita odraza
7. Ankilofobija, strah od paaliziranosti

Kojim idiomom govore likovi u ulomku? 

- Več sem te štela zvati – kaže. – Kaje? Si dobro, dojedem k tebi? Ili ti dojdi k nam.

- Ne, dobro je – rekla sam. Tišina potraje.  – Fanika, ti znaš kaj so Sandi i Hamer delali?

Koji se idiomi isprepliću u ulomku? 

Zapalio  sam se za nju i sad se gušio u dimu. Albina mi je te večeri, bio sam nagnut kroz prozor da mi ne vidi lice rekla ovako:

Taš, š či ujc am gol. Sufljitu či dori. S poči antorši, ščuv aje k nu vd baš šo li menkulje. Sau žlji še d knčit, dor cu su anfluš sufljitu jar. / Šutiš i gledaš u prazno. Tvoje je srce bolno. Ima još povratka, znam to jer na vidim jasno budućnost Fućkaj onu pjesmu koju toliko voliš, možda srce živne opet.

4. Suvremeni socijalni krimić

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći interpretirati roman Ciganin, ali najljepši na sadržajnoj i izraznoj razini.
  • U potpunosti ću moći usporediti roman s drugim djelima s temom zločina.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj.
  • U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje.
  • U potpunosti ću moći analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 9: Roman - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
    1. Videolekcija 9.1: Hoće li ovu priču razumjeti i svijet izvan Pariza? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati roman Otac Goriot na ulomcima., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje., U potpunosti ću moći odrediti obilježja djela, likove i strukturu., U potpunosti ću moći komentirati osobine i postupke likova., U potpunosti ću moći odrediti obilježja realizma., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću prepoznati obilježja realizma., Moći ću prepoznati književnopovijesni kontekst nastanka djela., Moći ću prepoznati kontekst nastanka djela.
    2. Videolekcija 9.2: Ima li zločina bez kazne? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati obilježja realizma u romanu Zločin i kazna., U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna, idejna i izrazna obilježja romana Zločin i kazna., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći samostalno kritički promisliti o motivima i pojedinostima romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati razdoblje nastanka romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati vrstu romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati likove romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati obilježja romana Zločin i kazna., Moći ću uočiti obilježja pripovjedača u romanu Zločin i kazna.
    3. Videolekcija 9.3: Najbolji roman hrvatskog realizma - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati roman U registraturi na odlomcima., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje., U potpunosti ću moći odrediti obilježja djela, likove, strukturu i završetak djela., U potpunosti ću moći komentirati osobine i postupke likova., U potpunosti ću moći odrediti obilježja realizma u hrvatskoj književnosti., U potpunosti ću moći upoznati se s regionalizmom u hrvatskom realizmu., Moći ću odrediti strukturu romana., Moći ću odrediti tematiku djela., Moći ću analizirati postupke likova., Moći ću izdvojiti temeljna obilježja romana., Moći ću odrediti pisce prema pristupu regionalizmu.