Učitavanje

1. Što su frančezarije i smiješnice?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći zaključiti o utjecaju francuskoga kulturnog kruga na hrvatsku kazališnu publiku.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj komedije.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove.
  • U potpunosti ću moći opisati utjecaj Molièreovih komedija na dubrovačke autore frančezarija i smiješnica.
  • U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka komedije Ilija Kuljaš.
  • U potpunosti ću moći promisliti o europskoj kulturnoj baštini kao dijelu vlastita kulturnog identiteta.
#1 Zadatak

Povežite tip lika s imenom lika.

škrtac Tartuffe
licemjer Sganarelle
ženskar Don Juan
pobožnjak Alceste
umišljeni bolesnik Argan
mizantrop Harpagon
#2 Zadatak

Svrstajte ponuđene opisnice uz određeni tip komedije svojstvene dubrovačkoj komediografiji s kraja 17. i početka 18. stoljeća.

francuski utjecaj
17. stoljeće
18. stoljeće
improvizacija
talijanski utjecaj
pisani tekst
smiješnice
frančezarije
Profesionalni videozapis. Transkript: Profesionalni videozapis.

Procjena znanja

Odredite je li tvrdnja točna.
Autori dubrovačkih smiješnica ugledali su se u Molièreove komedije.

Odredite je li tvrdnja točna.
Frančezarijama su se u 17. i 18. stoljeću nazivali svi znakovi preuzimanja francuske kulture, među ostalim i skupina preradbi Molièreovih tekstova za dubrovačku pozornicu.

Što je prilagodio anonimni prevoditelj Molièreove komedije Građanin plemić?
Moguće je odabrati više točnih odgovora.

Kako je francuski kulturni krug utjecao na hrvatsku kazališnu publiku 18. stoljeća?

Koje su sve europske kazališne tradicije utjecale na kazališni život u Dubrovniku 18. stoljeća?
Moguće je odabrati više točnih odgovora.

1. Što su frančezarije i smiješnice?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći zaključiti o utjecaju francuskoga kulturnog kruga na hrvatsku kazališnu publiku.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj komedije.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove.
  • U potpunosti ću moći opisati utjecaj Molièreovih komedija na dubrovačke autore frančezarija i smiješnica.
  • U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka komedije Ilija Kuljaš.
  • U potpunosti ću moći promisliti o europskoj kulturnoj baštini kao dijelu vlastita kulturnog identiteta.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 12: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
    1. Videolekcija 12.2: Zašto je Amerikanska jahta u splitskoj luci važan događaj u hrvatskoj dramskoj književnosti? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja komedije., U potpunosti ću moći usporediti motiv propasti plemstva u različitim djelima., U potpunosti ću moći komentirati postupke lika., U potpunosti ću moći svoje mišljenje o postupcima likova., U potpunosti ću moći procijeniti uspješnost hrvatskih umjetnika na stvaranje kulturnog identiteta., Moći ću odrediti motive u djelu., Moći ću odrediti karakterizaciju likova., Moći ću odrediti razdoblje nastanka djela i elemente piščeve biografije., U potpunosti ću moći interpretirati na odlomcima komediju Milana Begovića.
    2. Videolekcija 12.3: Goranovo proljeće – hrvatska manifestacija na Svjetski dan poezije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., Moći ću imenovati antiratnu poemu I. G. Kovačića., U potpunosti ću moći razmotriti važnost hrvatske manifestacije i oblik nagrađivanja na Goranovom proljeću., U potpunosti ću moći tumačiti pojam antifašizma u kontekstu pjesništva., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva., U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., Moći ću odrediti vrste poezije., Moći ću uočiti obilježja manifestacije Goranovo proljeće.
    3. Videolekcija 12.4: Festival svjetske književnosti u Zagrebu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći tumačiti pojam kratke priče., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja kratke priče., U potpunosti ću moći kritički procijeniti kulturni događaj., U potpunosti ću moći uočiti važnost Festivala svjetske književnosti u Zagrebu., U potpunosti ću moći prepoznati važnost pojma svjetske književnosti.
    4. Videolekcija 12.5: Kriminalistički film - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati kriminalistički film., U potpunosti ću moći razlikovati redateljske metode., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja narativnog filmskog izlaganja., U potpunosti ću moći prosuditi mogućnosti manipulacije medijskoga teksta., Moći ću prepoznati obilježja i podvrste kriminalističkog filma., Moći ću prepoznati strukturna narativna obilježja filma., Moći ću objasniti žanrovsku pripadnost filma.