Učitavanje

5. Kriminalistički film

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati kriminalistički film.
  • U potpunosti ću moći razlikovati redateljske metode.
  • U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva.
  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja narativnog filmskog izlaganja.
  • U potpunosti ću moći prosuditi mogućnosti manipulacije medijskoga teksta.
  • Moći ću prepoznati obilježja i podvrste kriminalističkog filma.
  • Moći ću prepoznati strukturna narativna obilježja filma.
  • Moći ću objasniti žanrovsku pripadnost filma.
Profesionalni video. Transkript: Profesionalni video.
#1 Zadatak

Uparite obilježje s vrstom filma koji opisuje.

Detektivski film Prati se špijunska ili kontrašpijunska djelatnost.
Triler Tematizira djelatnost urbanih kriminalaca.
Špijunski film Prati se detekcijski rad privatnog ili policijskog detektiva, odnosno istraga usmjerena odgonetavanju i hvatanju počinitelja kriminalnog čina.
Sudska drama Radnja usredotočena na kriminal među običnim građanima odnosno na kriminalističku situaciju izvan kruga opredijeljenih kriminalaca, detektiva i policajaca.

Radnja zasnovana na ugroženosti protagonista.
Gangsterski film
Prati se sudski proces, a ključne se scene odigravaju u sudnici.

Za one koji žele znati više

Film Vanje Nikolića Minute prikazan je na Pulskome filmskom festivalu 2019. u programu Kratka Pula te na E&U European Short Film Festival 2019., a vi ga možete pogledati na internetskoj platformi croatian.film na poveznici
https://croatian.film/hr/films/14492


Više o kriminalističkom filmu, a i o filmskoj umjetnosti općenito pročitajte u Filmskom leksikonu Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža na poveznici
https://film.lzmk.hr/

Procjena znanja

Odredite je li tvrdnja točna.
Žanr sudske drame također se može smatrati podvrstom kriminalističkog filma.

Odredite je li tvrdnja točna.
Svi kriminalistički filmovi imaju naratora.

Kako se zove pripovjedna anticipacija, odnosno pripovijedanje događaja koji će se zbiti tek poslije događaja o kojem se upravo pripovijeda?

Po kojem je elementu film Minute gangsterski film?

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Podvrsta kriminalističkog filma u kojem je radnja usredotočena na kriminal među običnim građanima i zasniva se na ugroženosti protagonista zove se

.

5. Kriminalistički film

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati kriminalistički film.
  • U potpunosti ću moći razlikovati redateljske metode.
  • U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva.
  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja narativnog filmskog izlaganja.
  • U potpunosti ću moći prosuditi mogućnosti manipulacije medijskoga teksta.
  • Moći ću prepoznati obilježja i podvrste kriminalističkog filma.
  • Moći ću prepoznati strukturna narativna obilježja filma.
  • Moći ću objasniti žanrovsku pripadnost filma.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 12: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
    1. Videolekcija 12.1: Što su frančezarije i smiješnice? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći zaključiti o utjecaju francuskoga kulturnog kruga na hrvatsku kazališnu publiku., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj komedije., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove., U potpunosti ću moći opisati utjecaj Molièreovih komedija na dubrovačke autore frančezarija i smiješnica., U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka komedije Ilija Kuljaš., U potpunosti ću moći promisliti o europskoj kulturnoj baštini kao dijelu vlastita kulturnog identiteta.
    2. Videolekcija 12.2: Zašto je Amerikanska jahta u splitskoj luci važan događaj u hrvatskoj dramskoj književnosti? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja komedije., U potpunosti ću moći usporediti motiv propasti plemstva u različitim djelima., U potpunosti ću moći komentirati postupke lika., U potpunosti ću moći svoje mišljenje o postupcima likova., U potpunosti ću moći procijeniti uspješnost hrvatskih umjetnika na stvaranje kulturnog identiteta., Moći ću odrediti motive u djelu., Moći ću odrediti karakterizaciju likova., Moći ću odrediti razdoblje nastanka djela i elemente piščeve biografije., U potpunosti ću moći interpretirati na odlomcima komediju Milana Begovića.
    3. Videolekcija 12.3: Goranovo proljeće – hrvatska manifestacija na Svjetski dan poezije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., Moći ću imenovati antiratnu poemu I. G. Kovačića., U potpunosti ću moći razmotriti važnost hrvatske manifestacije i oblik nagrađivanja na Goranovom proljeću., U potpunosti ću moći tumačiti pojam antifašizma u kontekstu pjesništva., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva., U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., Moći ću odrediti vrste poezije., Moći ću uočiti obilježja manifestacije Goranovo proljeće.
    4. Videolekcija 12.4: Festival svjetske književnosti u Zagrebu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći tumačiti pojam kratke priče., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja kratke priče., U potpunosti ću moći kritički procijeniti kulturni događaj., U potpunosti ću moći uočiti važnost Festivala svjetske književnosti u Zagrebu., U potpunosti ću moći prepoznati važnost pojma svjetske književnosti.