Tema 12: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
Videolekcija 12.1: Što su frančezarije i smiješnice? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći zaključiti o utjecaju francuskoga kulturnog kruga na hrvatsku kazališnu publiku., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj komedije., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove., U potpunosti ću moći opisati utjecaj Molièreovih komedija na dubrovačke autore frančezarija i smiješnica., U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka komedije Ilija Kuljaš., U potpunosti ću moći promisliti o europskoj kulturnoj baštini kao dijelu vlastita kulturnog identiteta.
Videolekcija 12.2: Zašto je Amerikanska jahta u splitskoj luci važan događaj u hrvatskoj dramskoj književnosti? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja komedije., U potpunosti ću moći usporediti motiv propasti plemstva u različitim djelima., U potpunosti ću moći komentirati postupke lika., U potpunosti ću moći svoje mišljenje o postupcima likova., U potpunosti ću moći procijeniti uspješnost hrvatskih umjetnika na stvaranje kulturnog identiteta., Moći ću odrediti motive u djelu., Moći ću odrediti karakterizaciju likova., Moći ću odrediti razdoblje nastanka djela i elemente piščeve biografije., U potpunosti ću moći interpretirati na odlomcima komediju Milana Begovića.
Videolekcija 12.3: Goranovo proljeće – hrvatska manifestacija na Svjetski dan poezije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., Moći ću imenovati antiratnu poemu I. G. Kovačića., U potpunosti ću moći razmotriti važnost hrvatske manifestacije i oblik nagrađivanja na Goranovom proljeću., U potpunosti ću moći tumačiti pojam antifašizma u kontekstu pjesništva., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva., U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., Moći ću odrediti vrste poezije., Moći ću uočiti obilježja manifestacije Goranovo proljeće.
Videolekcija 12.5: Kriminalistički film - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati kriminalistički film., U potpunosti ću moći razlikovati redateljske metode., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja narativnog filmskog izlaganja., U potpunosti ću moći prosuditi mogućnosti manipulacije medijskoga teksta., Moći ću prepoznati obilježja i podvrste kriminalističkog filma., Moći ću prepoznati strukturna narativna obilježja filma., Moći ću objasniti žanrovsku pripadnost filma.