Učitavanje

2. Komu, čemu? – Srednja.hr

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati zastupljenost medijskih tekstova prema osobnoj, obrazovnoj, javnoj svrsi.
  • U potpunosti ću moći analizirati upućenost medijskih tekstova različitim skupinama primatelja.
  • U potpunosti ću moći objašnjavati trivijalne medijske poruke, predrasude, stereotipe i/ili manipulaciju u medijskim tekstovima.
  • U potpunosti ću moći obrazložiti utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
  • U potpunosti ću moći prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke.
  • U potpunosti ću moći analizirati jednostavne formate i senzacionalističke medijske sadržaje privlačnih ili šokantnih naslova.
  • Moći ću prepoznati utjecaj različitih medijskih poruka / tekstova / sadržaja na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
  • Moći ću razlikovati svrhu medijskih sadržaja.
  • Moći ću objasniti stručne pojmove vezane uz jačanje medijske pismenosti.

Uz ponuđenu fotografiju, odredite ulogu medija.

Uloga medija: 

.

Uloga medija: 

.

Uloga medija: 

.

Procjena znanja

Odredite točnost tvrdnje.


Medijski tekstovi ne utječu na oblikovanje naših stavova i vrijednosti.

Odredite točnost tvrdnje. 


Autor medijskog teksta u mogućnosti je manipulirati svojom publikom.

Odredite točnost tvrdnje. 


Učenici mogu naučiti kritički promišljati o medijskim sadržajima.

Odredite točnost tvrdnje. 


Mediji imaju moć manipulirati i širiti određenu propagandu, ovisno o tome tko im je vlasnik i o tome tko ih financira.

Što čini negativnu specifičnost internetskih portala?

Povežite parove.

javna svrha medijskog teksta - novinarske standarde ruše sve češće prisutni senzacionalizam, infotainment  i pridavanje pažnje skandalima
osobna svrha medijskog teksta - visoka kvaliteta informacija i kulturnih sadržaja
- podržavanje demokratskoga političkog sustava
obrazovna svrha medijskog teksta - uz njih i učimo

Dopunite rečenice točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Engleska riječ infotainment neologizam je nastao stapanjem riječi information i entertainment. U hrvatskome se jeziku riječ infotainment upotrebljava u spomenutim dvama značenjima, a u televizijskom se rječniku njime označuje žanr koji je nastao miješanjem značajka 

 i informativnoga programa.

Dopunite rečenice točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Senzacionalističke vijesti usko su povezane s komercijalizacijom medija. Kaže se da su vijesti postale roba na tržištu pomoću koje mediji ostvaruju rast 

.

2. Komu, čemu? – Srednja.hr

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati zastupljenost medijskih tekstova prema osobnoj, obrazovnoj, javnoj svrsi.
  • U potpunosti ću moći analizirati upućenost medijskih tekstova različitim skupinama primatelja.
  • U potpunosti ću moći objašnjavati trivijalne medijske poruke, predrasude, stereotipe i/ili manipulaciju u medijskim tekstovima.
  • U potpunosti ću moći obrazložiti utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
  • U potpunosti ću moći prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke.
  • U potpunosti ću moći analizirati jednostavne formate i senzacionalističke medijske sadržaje privlačnih ili šokantnih naslova.
  • Moći ću prepoznati utjecaj različitih medijskih poruka / tekstova / sadržaja na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
  • Moći ću razlikovati svrhu medijskih sadržaja.
  • Moći ću objasniti stručne pojmove vezane uz jačanje medijske pismenosti.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 13: Medijska pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
    1. Videolekcija 13.1: Nepodnošljiva jednostavnost trivijalizacije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći osvijestiti stereotipe u reklamama., U potpunosti ću moći prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke., U potpunosti ću moći usporediti medijske tekstove., U potpunosti ću moći opisati pojam medijska manipulacija., U potpunosti ću moći prepoznati učestale predrasude u medijskim tekstovima.
    2. Videolekcija 13.3: Broj 1 - Ishodi učenja: Moći ću odrediti karakterizaciju lika., U potpunosti ću moći se upoznati s definicijom i primjerima popularne kulture., U potpunosti ću moći analizirati strip Alan Ford., U potpunosti ću moći uočiti važnu ulogu prevoditelja., U potpunosti ću moći se upoznati s utjecajem stripa na hrvatski kulturni identitet., U potpunosti ću moći izraziti doživljaj stripa., Moći ću odrediti razdoblje izlaženja stripa., Moći ćuodrediti stilska obilježja stripa., Moći ću odrediti sadržajna obilježja stripa., Moći ću odrediti vrstu djela.