Učitavanje

2. Tijelo kao subjekt

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste izvedbenih umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj društveno-povijesnog konteksta na korištenje tijela kao subjekta u umjetnosti.
  • Djelomično ću moći analizirati dokumentarnu snimku primjera izvedbenih umjetnosti i izdvojiti glavne karakteristike.
  • Djelomično ću moći argumentirati kritički stav o načinima korištenja ljudskog tijela radi izražavanja umjetničke ideje.
  • Djelomično ću moći objašnjavati važnost i aktualnost nacionalnih primjera izvedbene umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog koncepta analiziranih primjera izvedbenih umjetnosti.
#1 Zadatak

Promotrite sljedeće primjere i povežite ih s opisima koji im pripadaju.

performans s političkom protestnom porukom
korištenje vlastitog tijela kao slikarskog platna
nepredvidivost događanja
fokus na akciji publike
body art
fokus na akciji izvođača
Allan Kaprow, Dvorište , New York,1961. (rekreacija iz 2004.)
Yoko Ono i John Lennon, Bed-in za mir , Amsterdam, 1969.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Yayoi Kusama, Akumulacija, 1967.

 
 
 
Videointervju s Vlastom Delimar. Transkript: Videointervju s Vlastom Delimar.

Procjena znanja

Britanski dvojac Gilbert & George uz slike obično izlažu i sebe sjedeći ili stojeći u galeriji, nazivajući se živim skulpturama. Na prikazanom su primjeru i pjevali obojenih lica u metalik boje. Koju poruku šalju? Dva su točna odgovora.

Umjetnica je dvanaest dana živjela pred publikom u trima otvorenim jedinicama bez hrane, bez razgovora, samo s pitkom vodom. Spavala je i obavljala higijenu. Koji opis odgovara ovom performansu?

Umjetnica je našminkana kao da je pretučena, vezana je stajala na Cvjetnom trgu. Odredite točnost tvrdnja.

Umjetnica je anonimna i javnosti nedostupna.

Umjetnica se koristi tijelom kao provokacijom.

Djelo je naglašeno feminističkog karaktera.

Djelo je napravljeno za vječnost.

Djelo se izlaže u odgovarajućoj muzejskoj instituciji.

Kata Mijatović, Spavanje između neba i zemlje, 2010., performans kojime je Hrvatska predstavljena na Venecijanskom bijenalu. Umjetnica spava u skulpturi na otvorenom, dio interaktivnog projekta Arhiv snova u kojem sudjeluju i posjetitelji opisujući svoje snove. Koje su poruke i smisao projekta? Dva su točna odgovora.

Tomo Savić Gecan, Bez naziva, projekt za Venecijanski bijenale, 2022. Umjetnik je predstavljao Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu konceptualnim projektom u kojem se koristio umjetnom inteligencijom.  Taj je algoritam procesuirao dnevne udarne vodeće vijesti iz medijskih servisa te ih pretvarao u upute petorici izvođača. Tako je sadržaj vijesti pretočen u koreografske detalje, vrijeme i mjesto performansa u javnom prostoru Venecije. Tri su točna odgovora.

2. Tijelo kao subjekt

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste izvedbenih umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj društveno-povijesnog konteksta na korištenje tijela kao subjekta u umjetnosti.
  • Djelomično ću moći analizirati dokumentarnu snimku primjera izvedbenih umjetnosti i izdvojiti glavne karakteristike.
  • Djelomično ću moći argumentirati kritički stav o načinima korištenja ljudskog tijela radi izražavanja umjetničke ideje.
  • Djelomično ću moći objašnjavati važnost i aktualnost nacionalnih primjera izvedbene umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog koncepta analiziranih primjera izvedbenih umjetnosti.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Ljudsko tijelo u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 3.1: Tijelo u tragovima - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti rukopisne karakteristike na uvećanim detaljima i povezati ih s umjetničkim djelom., U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike odredili formalna obilježja umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme., Moći ću usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme i korištenja tijela kao sredstvom., Djelomično ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog i društveno-povijesnog konteksta akcijskog slikarstva i korištenja tijelom kao sredstvom.
    2. Videolekcija 3.3: Tijelo kao objekt ljepote - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti utjecaj grčkih stilova na razvoj ideala ljepote srednjeg i ranog novog vijeka., U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata i načina oblikovanja figurativne forme na zadanim primjerima., U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društveno-povijesnoga konteksta na promjene ideala ljepote i načine prikazivanja ljudskoga., Djelomično ću moći usporediti načine proporcioniranja ljudskog tijela u egipatskom i grčkom kanonu., Djelomično ću moći povezati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom., U potpunosti ću moći istražiti proporcioniranje i likovno oblikovanje ljudskog tijela u arhaici, klasici i helenizmu., Djelomično ću moći iznositi argumente o promjenjivosti i uvjetovanosti ideala i stereotipa u prapovijesti i današnjem društvu.
    3. Videolekcija 3.4: Tijelo kao objekt smrti i kult plodnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uspoređivati načine oblikovanja na primjerima iste teme, ali različitog povijesnog razdoblja ili stila., Djelomično ću moći istraživati prikaze ležećih Venera u kontekstu kulta plodnosti., Djelomično ću moći zaključivati kako društveno-povijesni kontekst i stil utječu na način oblikovanja., Djelomično ću moći povezivati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom ili povijesnim razdobljem., Djelomično ću moći iznositi argumente o načinu na koji određena umjetnička djela odražavaju ideale ljepote., U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata, načine oblikovanja i kompozicijska načela te stilska obilježja zadanih umjetničkih djela.