Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste izvedbenih umjetnosti.
U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj društveno-povijesnog konteksta na korištenje tijela kao subjekta u umjetnosti.
Djelomično ću moći analizirati dokumentarnu snimku primjera izvedbenih umjetnosti i izdvojiti glavne karakteristike.
Djelomično ću moći argumentirati kritički stav o načinima korištenja ljudskog tijela radi izražavanja umjetničke ideje.
Djelomično ću moći objašnjavati važnost i aktualnost nacionalnih primjera izvedbene umjetnosti.
U potpunosti ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog koncepta analiziranih primjera izvedbenih umjetnosti.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Promotrite sljedeće primjere i povežite ih s opisima koji im pripadaju.
performans s političkom protestnom porukom
korištenje vlastitog tijela kao slikarskog platna
nepredvidivost događanja
fokus na akciji publike
body art
fokus na akciji izvođača
Allan Kaprow, Dvorište, New York,1961. (rekreacija iz 2004.)
Yoko Ono i John Lennon, Bed-in za mir, Amsterdam, 1969.
Yayoi Kusama, Akumulacija, 1967.
Videointervju s Vlastom Delimar. Transkript: Videointervju s Vlastom Delimar.
Procjena znanja
Britanski dvojac Gilbert & George uz slike obično izlažu i sebe sjedeći ili stojeći u galeriji, nazivajući se živim skulpturama. Na prikazanom su primjeru i pjevali obojenih lica u metalik boje. Koju poruku šalju? Dva su točna odgovora.
Umjetnica je dvanaest dana živjela pred publikom u trima otvorenim jedinicama bez hrane, bez razgovora, samo s pitkom vodom. Spavala je i obavljala higijenu. Koji opis odgovara ovom performansu?
Umjetnica je našminkana kao da je pretučena, vezana je stajala na Cvjetnom trgu. Odredite točnost tvrdnja.
Umjetnica je anonimna i javnosti nedostupna.
Umjetnica se koristi tijelom kao provokacijom.
Djelo je naglašeno feminističkog karaktera.
Djelo je napravljeno za vječnost.
Djelo se izlaže u odgovarajućoj muzejskoj instituciji.
Kata Mijatović, Spavanje između neba i zemlje, 2010., performans kojime je Hrvatska predstavljena na Venecijanskom bijenalu. Umjetnica spava u skulpturi na otvorenom, dio interaktivnog projekta Arhiv snova u kojem sudjeluju i posjetitelji opisujući svoje snove. Koje su poruke i smisao projekta? Dva su točna odgovora.
Tomo Savić Gecan, Bez naziva, projekt za Venecijanski bijenale, 2022. Umjetnik je predstavljao Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu konceptualnim projektom u kojem se koristio umjetnom inteligencijom. Taj je algoritam procesuirao dnevne udarne vodeće vijesti iz medijskih servisa te ih pretvarao u upute petorici izvođača. Tako je sadržaj vijesti pretočen u koreografske detalje, vrijeme i mjesto performansa u javnom prostoru Venecije. Tri su točna odgovora.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
2. Tijelo kao subjekt
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste izvedbenih umjetnosti.
U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj društveno-povijesnog konteksta na korištenje tijela kao subjekta u umjetnosti.
Djelomično ću moći analizirati dokumentarnu snimku primjera izvedbenih umjetnosti i izdvojiti glavne karakteristike.
Djelomično ću moći argumentirati kritički stav o načinima korištenja ljudskog tijela radi izražavanja umjetničke ideje.
Djelomično ću moći objašnjavati važnost i aktualnost nacionalnih primjera izvedbene umjetnosti.
U potpunosti ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog koncepta analiziranih primjera izvedbenih umjetnosti.
Tema 3: Ljudsko tijelo u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
Videolekcija 3.1: Tijelo u tragovima - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti rukopisne karakteristike na uvećanim detaljima i povezati ih s umjetničkim djelom., U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike odredili formalna obilježja umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme., Moći ću usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme i korištenja tijela kao sredstvom., Djelomično ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog i društveno-povijesnog konteksta akcijskog slikarstva i korištenja tijelom kao sredstvom.
Videolekcija 3.3: Tijelo kao objekt ljepote - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti utjecaj grčkih stilova na razvoj ideala ljepote srednjeg i ranog novog vijeka., U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata i načina oblikovanja figurativne forme na zadanim primjerima., U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društveno-povijesnoga konteksta na promjene ideala ljepote i načine prikazivanja ljudskoga., Djelomično ću moći usporediti načine proporcioniranja ljudskog tijela u egipatskom i grčkom kanonu., Djelomično ću moći povezati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom., U potpunosti ću moći istražiti proporcioniranje i likovno oblikovanje ljudskog tijela u arhaici, klasici i helenizmu., Djelomično ću moći iznositi argumente o promjenjivosti i uvjetovanosti ideala i stereotipa u prapovijesti i današnjem društvu.
Videolekcija 3.4: Tijelo kao objekt smrti i kult plodnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uspoređivati načine oblikovanja na primjerima iste teme, ali različitog povijesnog razdoblja ili stila., Djelomično ću moći istraživati prikaze ležećih Venera u kontekstu kulta plodnosti., Djelomično ću moći zaključivati kako društveno-povijesni kontekst i stil utječu na način oblikovanja., Djelomično ću moći povezivati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom ili povijesnim razdobljem., Djelomično ću moći iznositi argumente o načinu na koji određena umjetnička djela odražavaju ideale ljepote., U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata, načine oblikovanja i kompozicijska načela te stilska obilježja zadanih umjetničkih djela.