Učitavanje

4. Tijelo kao objekt smrti i kult plodnosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uspoređivati načine oblikovanja na primjerima iste teme, ali različitog povijesnog razdoblja ili stila.
  • Djelomično ću moći istraživati prikaze ležećih Venera u kontekstu kulta plodnosti.
  • Djelomično ću moći zaključivati kako društveno-povijesni kontekst i stil utječu na način oblikovanja.
  • Djelomično ću moći povezivati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom ili povijesnim razdobljem.
  • Djelomično ću moći iznositi argumente o načinu na koji određena umjetnička djela odražavaju ideale ljepote.
  • U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata, načine oblikovanja i kompozicijska načela te stilska obilježja zadanih umjetničkih djela.

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju.

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju.

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju!

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju.

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju.

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju.

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju!

Promotrite primjere i odaberite neku od ponuđenih suprotnih karakteristika oblikovanja za koje smatrate da ih opisuju.

Promotrite primjer i zaokružite tri tvrdnje koje se odnose na njega.

Promotrite primjer i zaokružite tri tvrdnje koje se odnose na njega!

Za one koji žele znati više

Važnost plodnosti i smrti i dandanas se očituje u najvažnijim ritualima u ljudskom životu: vjenčanju i sprovodu. Ti rituali također koriste simboliku boja. U našoj je kulturi uobičajeno tugu i smrt prikazati crnom, a nevinost rođenog djeteta kao i mladenke prilikom udaje bijelom. Predlažem da oni koji žele znati više istraže simboliku boja u drugim kulturama.

Procjena znanja

Promotri primjer Venera iz Lespuguea i odredi točnost sljedećih tvrdnja.


Figura je povezana s pogrebnim ritualima.

Promotri primjer Venera iz Lespuguea i odredi točnost sljedećih tvrdnja. 


Figura je čvrsto stajala na postolju.

Promotri primjer Venera iz Lespuguea i odredi točnost sljedećih tvrdnja. 


Figura ima predimenzionirane odlike ženskog spola.

Promotri primjer Venera iz Lespuguea i odredi točnost sljedećih tvrdnja. 


Figura je pojednostavljena.

Promotri primjer Venera iz Lespuguea i odredi točnost sljedećih tvrdnja. 


Figura pokazuje frontalnost i simetričnost u kompoziciji.

Promotri primjer Venera iz Lespuguea i odredi točnost sljedećih tvrdnja. 

Figura je otvorene mase, uz značajnu aktivnost prostora.

Promotri primjer Gal Ludovisi. Gal je počinio ubojstvo i upravo čini samoubojstvo da ne bi poražen pao u zarobljeništvo. Odredi točnost sljedećih tvrdnja.


Skulptura prikazuje hrabrost i dostojanstvo u porazu.

Promotri primjer Gal Ludovisi. Gal je počinio ubojstvo i upravo čini samoubojstvo da ne bi poražen pao u zarobljeništvo. Odredi točnost sljedećih tvrdnja.

Likovi su prikazani pojednostavljeno.

Promotri primjer Gal Ludovisi. Gal je počinio ubojstvo i upravo čini samoubojstvo da ne bi poražen pao u zarobljeništvo. Odredi točnost sljedećih tvrdnja.

Skulptura se svakom promjenom kuta gledanja mijenja i prikazuje drukčiju kompoziciju.

Promotri primjer Gal Ludovisi. Gal je počinio ubojstvo i upravo čini samoubojstvo da ne bi poražen pao u zarobljeništvo. Odredi točnost sljedećih tvrdnja.


Skulptura je simetrična i frontalno komponirana.

Promotri primjer Gal Ludovisi. Gal je počinio ubojstvo i upravo čini samoubojstvo da ne bi poražen pao u zarobljeništvo. Odredi točnost sljedećih tvrdnja.


Likovi su točnih proporcija.

Promotri primjer Gal Ludovisi. Gal je počinio ubojstvo i upravo čini samoubojstvo da ne bi poražen pao u zarobljeništvo. Odredi točnost sljedećih tvrdnja.

Masa je zatvorena, bez aktivnosti prostora.

Promotri sliku navještenja. Anđeo Gabrijel obavještava Bogorodicu da će roditi Sina Božjega. Koje stilske karakteristike srednjeg vijeka prepoznaješ? Tri su točna odgovora.

Promotri sliku Hansa Holbeina i detalj. S obzirom na način prikaza, kojemu razdoblju slika pripada?

Promotri sliku, godinu i grad nastanka. Zaključi koje su političke prilike utjecale na prikaz nasilja u slici.

4. Tijelo kao objekt smrti i kult plodnosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uspoređivati načine oblikovanja na primjerima iste teme, ali različitog povijesnog razdoblja ili stila.
  • Djelomično ću moći istraživati prikaze ležećih Venera u kontekstu kulta plodnosti.
  • Djelomično ću moći zaključivati kako društveno-povijesni kontekst i stil utječu na način oblikovanja.
  • Djelomično ću moći povezivati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom ili povijesnim razdobljem.
  • Djelomično ću moći iznositi argumente o načinu na koji određena umjetnička djela odražavaju ideale ljepote.
  • U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata, načine oblikovanja i kompozicijska načela te stilska obilježja zadanih umjetničkih djela.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Ljudsko tijelo u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 3.1: Tijelo u tragovima - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti rukopisne karakteristike na uvećanim detaljima i povezati ih s umjetničkim djelom., U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike odredili formalna obilježja umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme., Moći ću usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme i korištenja tijela kao sredstvom., Djelomično ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog i društveno-povijesnog konteksta akcijskog slikarstva i korištenja tijelom kao sredstvom.
    2. Videolekcija 3.2: Tijelo kao subjekt - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste izvedbenih umjetnosti., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj društveno-povijesnog konteksta na korištenje tijela kao subjekta u umjetnosti., Djelomično ću moći analizirati dokumentarnu snimku primjera izvedbenih umjetnosti i izdvojiti glavne karakteristike., Djelomično ću moći argumentirati kritički stav o načinima korištenja ljudskog tijela radi izražavanja umjetničke ideje., Djelomično ću moći objašnjavati važnost i aktualnost nacionalnih primjera izvedbene umjetnosti., U potpunosti ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog koncepta analiziranih primjera izvedbenih umjetnosti.
    3. Videolekcija 3.3: Tijelo kao objekt ljepote - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti utjecaj grčkih stilova na razvoj ideala ljepote srednjeg i ranog novog vijeka., U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata i načina oblikovanja figurativne forme na zadanim primjerima., U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društveno-povijesnoga konteksta na promjene ideala ljepote i načine prikazivanja ljudskoga., Djelomično ću moći usporediti načine proporcioniranja ljudskog tijela u egipatskom i grčkom kanonu., Djelomično ću moći povezati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom., U potpunosti ću moći istražiti proporcioniranje i likovno oblikovanje ljudskog tijela u arhaici, klasici i helenizmu., Djelomično ću moći iznositi argumente o promjenjivosti i uvjetovanosti ideala i stereotipa u prapovijesti i današnjem društvu.