Učitavanje

2. Utjecaj znanosti na razvoj tehnologije u arhitekturi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istraživati teorije o prapovijesnim i starovjekovnim tehnologijama.
  • U potpunosti ću moći prepoznati jedinstvenost konstruktivnih rješenja na primjeru šibenske katedrale i važnost za svijet.
  • U potpunosti ću moći zaključiti kako je određena tehnologija omogućila određene konstrukcije i oblike prostora.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta i znanosti na primjenu novih tehnologija u gradnji.
  • Djelomično ću moći izraziti kritički stav o primjeni suvremenih konstruktivnih rješenja u arhitekturi vlastitog grada.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijale, tehnike i postupke koji omogućuju nova konstruktivna i oblikovna rješenja arhitekture.
#1 Zadatak

Razvrstajte pojmove uspoređujući tehnologije gradnje gotike i Jurja Matejeva Dalmatinca.

krovne kamene lamele
montažna gradnja kamenim panelima
vitraji
kontrafori
križno-rebrasti svod
gredna krovna konstrukcija
željezne šipke
Gotička katedrala
Šibenska katedrala
Zajedničko
Vitoperne betonske ljuske. Transkript: Vitoperne betonske ljuske.
#2 Zadatak

Razvrstajte građevine prema vrsti konstrukcije.

  • skeletna gradnja
  • vitoperna ljuska

Otto Barić, Dalmatia Tower, Split, 2020.
Felix Candela, Oceanografski muzej, Valencia, 2003.
Antun Ulrich, Neboder Vjesnik, Zagreb, 1972.
Zaha Hadid, Heydar Aliyev kulturni centar, Baku, 2012.
skeletna gradnja
vitoperna ljuska

Za one koji žele znati više

Istražite primjere suvremenih konstruktivnih rješenja svojeg grada. Ima li primjera održive ahitekture? Uključuju li nove građevine više zelenila, solarne panela ili moderne izolacijske materijale? Ako nemate primjera u svojoj zajednici, istražite temu održive arhitekture na internetu.

Procjena znanja

Dopunite rečenice.

Europski graditelji s početka 19. stoljeća počinju se koristiti
kao građevnim materijalom. Coignet patentira
izgradnjom kuće u Saint Denisu. Novi materijal u Chicagu primjenjuje
kojeg smatramo ocem
čiju osnovu čini
konstrukcija.

Šibenska katedrala građena je od miješanog materijala.

Juraj Dalmatinac osmislio je montažnu kamenu gradnju.

Nikola Firentinac osmislio je montažnu svodnu konstrukciju šibenske katedrale.

Gotove kamene blokove Juraj Dalmatinac ugrađuje u kupolu šibenske katedrale.

Šibenska katedrala u cijelosti pripada renesansnom stilu.

Šibenska je katedrala po obliku tlocrta trobrodna bazilika.

Što je Amerikance usmjerilo na upotrebu armirano-betonske konstrukcije?

Čime se zbog težine kamenih blokova egipatski i europski graditelji 3. i 2. tisućljeća nisu koristili?

Izgradnju čega Rimljanima omogućuje beton?

2. Utjecaj znanosti na razvoj tehnologije u arhitekturi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istraživati teorije o prapovijesnim i starovjekovnim tehnologijama.
  • U potpunosti ću moći prepoznati jedinstvenost konstruktivnih rješenja na primjeru šibenske katedrale i važnost za svijet.
  • U potpunosti ću moći zaključiti kako je određena tehnologija omogućila određene konstrukcije i oblike prostora.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta i znanosti na primjenu novih tehnologija u gradnji.
  • Djelomično ću moći izraziti kritički stav o primjeni suvremenih konstruktivnih rješenja u arhitekturi vlastitog grada.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijale, tehnike i postupke koji omogućuju nova konstruktivna i oblikovna rješenja arhitekture.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Umjetnost i znanost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 2.1: Zlatni rez – od proporcije do filozofije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela i na vlastitom tijelu., U potpunosti ću moći obilježiti zlatni rez u kompozicijama slika i skulptura., U potpunosti ću moći odrediti značenje zlatnog reza u religijskom i znanstvenom kontekstu., U potpunosti ću moći zaključiti kakav je utjecaj zlatnog reza na komponiranje u arhitekturi., Djelomično ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela., Djelomično ću moći iznositi argumente o simboličkoj ulozi proporcija zlatnog reza., Moći ću analizirati umjetničko djelo koje se uklapa u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te ćete izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći istražiti podrijetlo zlatnog reza u znanosti i umjetnosti., Moći ću prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
    2. Videolekcija 2.3: Utjecaj znanosti na umjetnički proces - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći utvrditi utjecaj znanstvenih otkrića na proizvodnju boja i primjenu kemijskih postupaka u slikarstvu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanosti i novih tehnologija na kiparstvo, slikarstvo i druge medije., U potpunosti ću moći istražiti povijest fotografije kroz razvoj kemijskih fotografskih postupaka., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike umjetničkih djela različitih povijesnih razdoblja nastale upotrebom različitih materijala., U potpunosti ću moći upoznati različita optička pomagala koja su oblikovala prikazivanje prostora i pogled., U potpunosti ću moći istražiti društveno-povijesni kontekst u kojem znanost utječe na promjenu upotrebe umjetničkih materijala.
    3. Videolekcija 2.4: Znanost kao umjetnost - Ishodi učenja: Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju umjetničkih tehnika i postupaka na oblikovanje umjetničke ideje., U potpunosti ću moći istražiti korištenje znanstvenih eksperimenata u umjetničkom procesu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanstvenih otkrića na karakteristike likovnih prikaza., U potpunosti ću moći utvrditi interakciju znanosti i likovnosti na primjerima., U potpunosti ću moći analizirati likovne elemente kojima se postiže iluzija boje, volumena, prostora i kretanja., U potpunosti ću moći iznositi argumente o relativnosti percepcije i njezinu korištenju u umjetnosti.
    4. Videolekcija 2.5: Umjetnost u tehnosferi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o različitim oblicima pojavljivanja umjetnosti u tehnološki posredovanoj kulturi., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju imerzivnih iskustava na doživljaj umjetničkog djela., U potpunosti ću moći uspostavljati vezu između pojave digitalne umjetnosti i današnjeg društva., U potpunosti ću moći donositi zaključke o prožimanju digitalne tehnologije i umjetnosti u novim medijima., U potpunosti ću moći odrediti važnost vizualnog oblikovanja za digitalni dizajn u industriji računalnih igara., U potpunosti ću moći istražiti umjetnost u virtualnom prostoru galerija i muzeja.