Učitavanje

4. Znanost kao umjetnost

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju umjetničkih tehnika i postupaka na oblikovanje umjetničke ideje.
  • U potpunosti ću moći istražiti korištenje znanstvenih eksperimenata u umjetničkom procesu.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanstvenih otkrića na karakteristike likovnih prikaza.
  • U potpunosti ću moći utvrditi interakciju znanosti i likovnosti na primjerima.
  • U potpunosti ću moći analizirati likovne elemente kojima se postiže iluzija boje, volumena, prostora i kretanja.
  • U potpunosti ću moći iznositi argumente o relativnosti percepcije i njezinu korištenju u umjetnosti.
Intervju sa stručnjakom. Transkript: Intervju sa stručnjakom.

Za one koji žele znati više

Usporedite dva djela koja se bave odnosom čovjeka prema biljnom svijetu.

Djelo Maríje Castellanos i Alberta Valverde Onkraj ljudske percepcije, 2020., proučava odnos čovjek biljka glazba.

Za one koji žele znati više

Djelo Biljno sljepilo Vitra Drinkovića, 2018., govori o našem odnosu prema osjetilima biljaka.

https://www.pogon.hr/program/vitar-drinkovic-plant-blindness/

Ukratko argumentirajte mišljenje:

  • Djelo govori o skladnom odnosu čovjeka i prirode.
  • Djelo kritički promatra odnos čovjeka i prirode.

Procjena znanja

Kako se naziva stil doslovnog prikaza realnog svijeta?

Kako se naziva stil koji se koristi geometrijskom apstrakcijom radi postizanja privida kretanja i prostora?

Kako se naziva stil u kojem je varka oka postala popularnom slikarskom temom?

Povežite autora sa znanstvenim područjem koje problematizira njegovo djelo.

Olafur Eliasson biogenetika
Eduardo Kac biotehnologija
Adrian Rojas bioraznolikost
Donnarumma Rajčević ekologija

Povežite autora s likovnim medijem kojim se koristi.

svjetlosna instalacija Nam June Paik
videoinstalacija Eduardo Kac
instalacija Christian Müller
ulična umjetnost Darsha Hewitt
genski eksperiment Edgar Müller
zvučna instalacija Yayoi Kusama

Zec Alba nastao je primjenom transgenskog eksperimenta.

Geometrijska perspektiva nastala je proizvoljnim promatranjem prostornih odnosa.

Primjena robotike i protetike u umjetnosti propituje budućnost ljudske vrste.

Razvrstajte likovne primjere ovisno o elementu forme koji primjenjuju.

Matthäus Merian, Antropomorfni pejzaž
 
Bridget Riley, Struja
Marco Donnarumma, Ana Rajčević, 7 konfiguracija
Darsha Hewitt, Hi-Fi otpad II
Arcimboldo, Ljeto
Felice Varini, Carcassonne
Vasarely, Vega-Nor
 
zvuk
oblik
prostor

Izbacite uljeza koji se ne odnosi na suvremene umjetničke koncepte.

Izbacite uljeza koji se ne odnosi na suvremene umjetničke koncepte.

Izbacite uljeza koji se ne odnosi na suvremene umjetničke koncepte.

4. Znanost kao umjetnost

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju umjetničkih tehnika i postupaka na oblikovanje umjetničke ideje.
  • U potpunosti ću moći istražiti korištenje znanstvenih eksperimenata u umjetničkom procesu.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanstvenih otkrića na karakteristike likovnih prikaza.
  • U potpunosti ću moći utvrditi interakciju znanosti i likovnosti na primjerima.
  • U potpunosti ću moći analizirati likovne elemente kojima se postiže iluzija boje, volumena, prostora i kretanja.
  • U potpunosti ću moći iznositi argumente o relativnosti percepcije i njezinu korištenju u umjetnosti.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Umjetnost i znanost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 2.1: Zlatni rez – od proporcije do filozofije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela i na vlastitom tijelu., U potpunosti ću moći obilježiti zlatni rez u kompozicijama slika i skulptura., U potpunosti ću moći odrediti značenje zlatnog reza u religijskom i znanstvenom kontekstu., U potpunosti ću moći zaključiti kakav je utjecaj zlatnog reza na komponiranje u arhitekturi., Djelomično ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela., Djelomično ću moći iznositi argumente o simboličkoj ulozi proporcija zlatnog reza., Moći ću analizirati umjetničko djelo koje se uklapa u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te ćete izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći istražiti podrijetlo zlatnog reza u znanosti i umjetnosti., Moći ću prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
    2. Videolekcija 2.2: Utjecaj znanosti na razvoj tehnologije u arhitekturi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati teorije o prapovijesnim i starovjekovnim tehnologijama., U potpunosti ću moći prepoznati jedinstvenost konstruktivnih rješenja na primjeru šibenske katedrale i važnost za svijet., U potpunosti ću moći zaključiti kako je određena tehnologija omogućila određene konstrukcije i oblike prostora., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta i znanosti na primjenu novih tehnologija u gradnji., Djelomično ću moći izraziti kritički stav o primjeni suvremenih konstruktivnih rješenja u arhitekturi vlastitog grada., U potpunosti ću moći analizirati materijale, tehnike i postupke koji omogućuju nova konstruktivna i oblikovna rješenja arhitekture.
    3. Videolekcija 2.3: Utjecaj znanosti na umjetnički proces - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći utvrditi utjecaj znanstvenih otkrića na proizvodnju boja i primjenu kemijskih postupaka u slikarstvu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanosti i novih tehnologija na kiparstvo, slikarstvo i druge medije., U potpunosti ću moći istražiti povijest fotografije kroz razvoj kemijskih fotografskih postupaka., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike umjetničkih djela različitih povijesnih razdoblja nastale upotrebom različitih materijala., U potpunosti ću moći upoznati različita optička pomagala koja su oblikovala prikazivanje prostora i pogled., U potpunosti ću moći istražiti društveno-povijesni kontekst u kojem znanost utječe na promjenu upotrebe umjetničkih materijala.
    4. Videolekcija 2.5: Umjetnost u tehnosferi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o različitim oblicima pojavljivanja umjetnosti u tehnološki posredovanoj kulturi., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju imerzivnih iskustava na doživljaj umjetničkog djela., U potpunosti ću moći uspostavljati vezu između pojave digitalne umjetnosti i današnjeg društva., U potpunosti ću moći donositi zaključke o prožimanju digitalne tehnologije i umjetnosti u novim medijima., U potpunosti ću moći odrediti važnost vizualnog oblikovanja za digitalni dizajn u industriji računalnih igara., U potpunosti ću moći istražiti umjetnost u virtualnom prostoru galerija i muzeja.