Učitavanje

3. Utjecaj znanosti na umjetnički proces

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći utvrditi utjecaj znanstvenih otkrića na proizvodnju boja i primjenu kemijskih postupaka u slikarstvu.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanosti i novih tehnologija na kiparstvo, slikarstvo i druge medije.
  • U potpunosti ću moći istražiti povijest fotografije kroz razvoj kemijskih fotografskih postupaka.
  • U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu.
  • Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike umjetničkih djela različitih povijesnih razdoblja nastale upotrebom različitih materijala.
  • U potpunosti ću moći upoznati različita optička pomagala koja su oblikovala prikazivanje prostora i pogled.
  • U potpunosti ću moći istražiti društveno-povijesni kontekst u kojem znanost utječe na promjenu upotrebe umjetničkih materijala.
Tradicionalni postupak izrade fotografije. Transkript: Tradicionalni postupak izrade fotografije.
Kako vidimo boje?. Transkript: Kako vidimo boje?.

Procjena znanja

Što je ubrzalo razvitak optičkih pomagala kao što su teleskop i mikroskop?

Što je prethodilo izradi prve fotografije?

Tko je izradio prvu trajnu fotografiju?

Industrijskoj revoluciji prethodila je ona znanstvena

Popularizacija fotografije odražavala je ukus građanstva.

Tematika impresionizma pratila je život i ukus aristokracije.

Dopunite rečenice.

Odraz svjetlosti na vodenoj površini naziva se
. Način slikanja točkicama naziva se
. Slikarstvo u prirodi bilo bi nemoguće bez otkrića
. Znanstvene temelje teorije simultanog kontrasta postavio je
. Fiziologija ljudskog oka dopušta percepciju
boje. Impresionizam je svoj pogrdni naziv dobio po slici slikara
.

Povežite znanstvenika s njegovim otkrićem.

Newton boja se stvara u oku promatrača
Chevreul boje su čestice u Sunčevoj svjetlosti
Helmholtz oko vidi samo odraz svjetlosti
Rood efekt kontrastnih komplementarnih boja

Dopunite rečenice.

Zagreb je 60tih godina 20. stoljeća postao likovno središte svijeta zahvaljujući pokretu
. Koncept Novih tendencija bilo je spajanje umjetnosti i
. Jedan od predstavnika novog pokreta bio je
kojeg smatramo osnivačem
umjetnosti. Godine 1969. Bonačić je realizirao
na pročelju građevine.

3. Utjecaj znanosti na umjetnički proces

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći utvrditi utjecaj znanstvenih otkrića na proizvodnju boja i primjenu kemijskih postupaka u slikarstvu.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanosti i novih tehnologija na kiparstvo, slikarstvo i druge medije.
  • U potpunosti ću moći istražiti povijest fotografije kroz razvoj kemijskih fotografskih postupaka.
  • U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu.
  • Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike umjetničkih djela različitih povijesnih razdoblja nastale upotrebom različitih materijala.
  • U potpunosti ću moći upoznati različita optička pomagala koja su oblikovala prikazivanje prostora i pogled.
  • U potpunosti ću moći istražiti društveno-povijesni kontekst u kojem znanost utječe na promjenu upotrebe umjetničkih materijala.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Umjetnost i znanost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 2.1: Zlatni rez – od proporcije do filozofije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela i na vlastitom tijelu., U potpunosti ću moći obilježiti zlatni rez u kompozicijama slika i skulptura., U potpunosti ću moći odrediti značenje zlatnog reza u religijskom i znanstvenom kontekstu., U potpunosti ću moći zaključiti kakav je utjecaj zlatnog reza na komponiranje u arhitekturi., Djelomično ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela., Djelomično ću moći iznositi argumente o simboličkoj ulozi proporcija zlatnog reza., Moći ću analizirati umjetničko djelo koje se uklapa u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te ćete izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći istražiti podrijetlo zlatnog reza u znanosti i umjetnosti., Moći ću prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
    2. Videolekcija 2.2: Utjecaj znanosti na razvoj tehnologije u arhitekturi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati teorije o prapovijesnim i starovjekovnim tehnologijama., U potpunosti ću moći prepoznati jedinstvenost konstruktivnih rješenja na primjeru šibenske katedrale i važnost za svijet., U potpunosti ću moći zaključiti kako je određena tehnologija omogućila određene konstrukcije i oblike prostora., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta i znanosti na primjenu novih tehnologija u gradnji., Djelomično ću moći izraziti kritički stav o primjeni suvremenih konstruktivnih rješenja u arhitekturi vlastitog grada., U potpunosti ću moći analizirati materijale, tehnike i postupke koji omogućuju nova konstruktivna i oblikovna rješenja arhitekture.
    3. Videolekcija 2.4: Znanost kao umjetnost - Ishodi učenja: Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju umjetničkih tehnika i postupaka na oblikovanje umjetničke ideje., U potpunosti ću moći istražiti korištenje znanstvenih eksperimenata u umjetničkom procesu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanstvenih otkrića na karakteristike likovnih prikaza., U potpunosti ću moći utvrditi interakciju znanosti i likovnosti na primjerima., U potpunosti ću moći analizirati likovne elemente kojima se postiže iluzija boje, volumena, prostora i kretanja., U potpunosti ću moći iznositi argumente o relativnosti percepcije i njezinu korištenju u umjetnosti.
    4. Videolekcija 2.5: Umjetnost u tehnosferi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o različitim oblicima pojavljivanja umjetnosti u tehnološki posredovanoj kulturi., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju imerzivnih iskustava na doživljaj umjetničkog djela., U potpunosti ću moći uspostavljati vezu između pojave digitalne umjetnosti i današnjeg društva., U potpunosti ću moći donositi zaključke o prožimanju digitalne tehnologije i umjetnosti u novim medijima., U potpunosti ću moći odrediti važnost vizualnog oblikovanja za digitalni dizajn u industriji računalnih igara., U potpunosti ću moći istražiti umjetnost u virtualnom prostoru galerija i muzeja.