Učitavanje

1. Popularna kultura, konzumerizam i komercijalizacija umjetničkih djela

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći iznijeti argumente o utjecaju komercijalizacije i eksploatacije na likovne umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći odrediti kako je komercijalizacija utjecala na umjetnost i razvijanje otpora prema eksploataciji.
  • U potpunosti ću moći identificirati motive popularne kulture u likovnoj umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći zaključiti kako su popularna kultura i masovni mediji utjecali na svakodnevni život.
  • Djelomično ću moći iznositi argumente o utjecaju popularne kulture i masovnih medija na umjetnost i svakodnevni život.
  • U potpunosti ću moći izraziti kritički stav o ulozi konzumerizma u današnjem društvu aproprijacijom.
#1 Zadatak

Na primjeru Warholove Marilyn prepoznajemo komercijalizaciju i eksploataciju. Komercijalizacija označava mogućnost trgovine, a eksploatacija izrabljivanje i iskorištavanje. Razmislite što biste stavili u kategoriju komercijalizacije, a što u kategoriju eksploatacije. Povežite parove.

višestruko ponavljanje istog motiva
prodaja radova temeljenih na istoj matrici
korištenje lika stvarne osobe
zanemarivanje identiteta prikazane osobe
Komercijalizacija
Eksploatacija
#2 Zadatak

S koliko se plakata koristio Mimmo Rotella za izradu ovog djela u tehnici dekolaža?

Procjena znanja

Koje smo motive popularne kulture mogli prepoznati na Hamiltonovu kolažu? Moguće je odabrati više točnih odgovora.

Na koji se način Warholov pristup Marilyn kao motivu može povezati s komercijalizacijom? Moguće je odabrati više točnih odgovora.

Wang se u svojem djelu Velika kritika koristi mnoštvom simbola i znakova usmjeravajući pozornost na ideologiju komunizma i novonastali potrošački mentalitet. Pogledajte tvrdnje koje slijede i označite one koje ukazuju na komercijalizaciju i otpor prema eksploataciji.


Wang se koristi slikarskom tehnikom evocirajući grafički dizajn plakata.

 

U djelu Barbare Kruger dovodi se u pitanje identitet suvremenog čovjeka – potrošača.

Niže su navedeni elementi popularne kulture i masovnih medija. Navedeni elementi i odrednice korišteni su na djelima koja smo vidjeli tijekom lekcije. Izbacite uljeza.

1. Popularna kultura, konzumerizam i komercijalizacija umjetničkih djela

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći iznijeti argumente o utjecaju komercijalizacije i eksploatacije na likovne umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći odrediti kako je komercijalizacija utjecala na umjetnost i razvijanje otpora prema eksploataciji.
  • U potpunosti ću moći identificirati motive popularne kulture u likovnoj umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći zaključiti kako su popularna kultura i masovni mediji utjecali na svakodnevni život.
  • Djelomično ću moći iznositi argumente o utjecaju popularne kulture i masovnih medija na umjetnost i svakodnevni život.
  • U potpunosti ću moći izraziti kritički stav o ulozi konzumerizma u današnjem društvu aproprijacijom.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Umjetnost i vizualna kultura - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav.
    1. Videolekcija 2.2: Dizajn – umjetnost u svakodnevnom životu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznijeti argumente o utjecaju Bauhaus dizajna na današnje oblikovanje proizvoda., U potpunosti ću moći identificirati vizualna sredstva i metode reklamne industrije i drugih masovnih medija., Djelomično ću moći predložiti vlastita rješenja prezentacije i kulturne promidžbe pojedinih umjetničkih djela., U potpunosti ću moći analizirati oblik i funkcionalnost zadanog proizvoda., U potpunosti ću moći donositi zaključke o utjecaju industrijske i tehnološke revolucije na grafički i produkt dizajn., Djelomično ću moći zaključiti kako su vizualne komunikacije utjecale na svakodnevni život., U potpunosti ću moći kritički prosuditi promidžbenu i gospodarsku ulogu umjetničke baštine.
    2. Videolekcija 2.3: Vizualna kultura i identitet - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći donijeti zaključke o pojavi feminizma u kontekstu politike identiteta., U potpunosti ću moći istražiti strip kao medij vizualne kulture., U potpunosti ću moći identificirati vizualna sredstva i metode dizajna u svrhu iskazivanja identiteta., Djelomično ću moći iznijeti kritički stav o tome kako revitalizacija industrijske baštine utječe na formiranje identiteta., Djelomično ću moći pronaći primjere likovne ili vizualne umjetnosti u svojem gradu i iznijeti kritički stav o tome kako doprinosi lokalnom identitetu.