Učitavanje

3. Vizualna kultura i identitet

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći donijeti zaključke o pojavi feminizma u kontekstu politike identiteta.
  • U potpunosti ću moći istražiti strip kao medij vizualne kulture.
  • U potpunosti ću moći identificirati vizualna sredstva i metode dizajna u svrhu iskazivanja identiteta.
  • Djelomično ću moći iznijeti kritički stav o tome kako revitalizacija industrijske baštine utječe na formiranje identiteta.
  • Djelomično ću moći pronaći primjere likovne ili vizualne umjetnosti u svojem gradu i iznijeti kritički stav o tome kako doprinosi lokalnom identitetu.
Intervju s Irenom Jukić Pranjić. Transkript: .
Intervju s Irenom Jukić Pranjić. Transkript: Intervju s Irenom Jukić Pranjić.
#1 Zadatak

Američki pop art umjetnik Roy Lichtenstein se u svojem djelu Whaam referira na strip. Pogledajte djelo, obratite pažnju na dimenzije Lichtenstainove slike, razmislite o umjetničkom djelu u kontekstu stripa i o stripu u kontekstu umjetničkog djela, a potom povežite tvrdnje koje smatrate valjanima.

Strip kao medij je afirmiran način prikazivanja i odabir teme kombinacija teksta i slike
Strip kao medij je negiran kadar je izrezan iz cjeline veličina i odabir tehnike
#2 Zadatak

Što ste primijetili na siluetama Kare Walker? Moguće je odabrati više odgovora.

Koja je glavna tema fontane Fons Americanus?

Što označava odrednica: “tragične sudbine koje su prošle posve nezapaženo u povijesti”? Moguće je odabrati više odgovora. 

Procjena znanja

Koje karakteristike stripa kao medija prepoznajete? Moguće je odabrati više odgovora.

Koje elemente grafičkog dizajna prepoznajete na djelu Barbare Kruger? Moguće je odabrati više odgovora.

Djela Kare Walker i Igora Grubića realizirana su u muzejima. Povežite tvrdnje.

Tate Modern u Londonu Igor Grubić: We are all children of the revolution
Street art omogućen je na legalnom zidu.
Original i replika dostupni su u vanjskom i unutarnjem prostoru muzeja.
Poruka je podložna interpretaciji.
Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu Kara Walker: Fons Americanus
Format javnog spomenika postavljen je u muzeju.
Omogućena je sagledivost skulpture.
Poruka je usmjerena i čitljiva s obzirom na postav.

Na temelju čega Kara Walker gradi identitet? Moguće je odabrati više odgovora.

U radu Šejle Kamerić postoje elementi feminizma.

3. Vizualna kultura i identitet

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći donijeti zaključke o pojavi feminizma u kontekstu politike identiteta.
  • U potpunosti ću moći istražiti strip kao medij vizualne kulture.
  • U potpunosti ću moći identificirati vizualna sredstva i metode dizajna u svrhu iskazivanja identiteta.
  • Djelomično ću moći iznijeti kritički stav o tome kako revitalizacija industrijske baštine utječe na formiranje identiteta.
  • Djelomično ću moći pronaći primjere likovne ili vizualne umjetnosti u svojem gradu i iznijeti kritički stav o tome kako doprinosi lokalnom identitetu.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Umjetnost i vizualna kultura - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav.
    1. Videolekcija 2.1: Popularna kultura, konzumerizam i komercijalizacija umjetničkih djela - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznijeti argumente o utjecaju komercijalizacije i eksploatacije na likovne umjetnosti., U potpunosti ću moći odrediti kako je komercijalizacija utjecala na umjetnost i razvijanje otpora prema eksploataciji., U potpunosti ću moći identificirati motive popularne kulture u likovnoj umjetnosti., U potpunosti ću moći zaključiti kako su popularna kultura i masovni mediji utjecali na svakodnevni život., Djelomično ću moći iznositi argumente o utjecaju popularne kulture i masovnih medija na umjetnost i svakodnevni život., U potpunosti ću moći izraziti kritički stav o ulozi konzumerizma u današnjem društvu aproprijacijom.
    2. Videolekcija 2.2: Dizajn – umjetnost u svakodnevnom životu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznijeti argumente o utjecaju Bauhaus dizajna na današnje oblikovanje proizvoda., U potpunosti ću moći identificirati vizualna sredstva i metode reklamne industrije i drugih masovnih medija., Djelomično ću moći predložiti vlastita rješenja prezentacije i kulturne promidžbe pojedinih umjetničkih djela., U potpunosti ću moći analizirati oblik i funkcionalnost zadanog proizvoda., U potpunosti ću moći donositi zaključke o utjecaju industrijske i tehnološke revolucije na grafički i produkt dizajn., Djelomično ću moći zaključiti kako su vizualne komunikacije utjecale na svakodnevni život., U potpunosti ću moći kritički prosuditi promidžbenu i gospodarsku ulogu umjetničke baštine.