Učitavanje

35. Energija iz podzemlja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • KEM 3 Naučit ćete kritički razmatrati upotrebu ugljikovodika i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
  • KEM 1 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava ugljikovodika.
  • KEM 2 Naučit ćete povezati građu ugljikovodika s njihovim svojstvima.
  • KEM 4 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku ugljikovodika za opisivanje promjena.
  • KEM 5 Naučit ćete analizirati vrste kemijskih reakcija ugljikovodika.
  • KEM 6 Naučit ćete analizirati izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama ugljikovodika na čestičnoj razini.
  • MAT 1 Naučit ćete odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.

Koja vrsta ugljena sadržava najviše ugljika?

#2 Zadatak

U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

Poredajte ugljikovodike prema porastu kemijske reaktivnosti.

1. but-2-en
2. pentan
3. propin
#3 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji organski produkt nastaje reakcijom etana i broma?

#4 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji organski produkt nastaje reakcijom molekule propena i jedne molekule klora?

#5 Zadatak

U sljedećem zadatku dopunite jednadžbu kemijske reakcije zadanim elementima. To ćete učiniti tako da pojedine kemijske formule i stehiometrijske koeficijente smjestite na točno mjesto u kemijskoj jednadžbi.

Izjednačite jednadžbu kemijske reakcije gorenja etana.

slika
O 2
2
CO 2
C 2H 6
4
7
6

Odabirom točnog brojevnog izraza u padajućem izborniku riješite zadatak.

Potenciji pridružite njezin zapis u obliku umnoška jednakih faktora i vrijednosti.

35
(čitamo: tri na petu)

2(čitamo: dva na šestu)

9(čitamo: devet na drugu)

6(čitamo: šest na drugu)

53  (čitamo: pet na treću)

2(čitamo: dva na devetu)

#7 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću tablice. Povlačenjem točnog broja na odgovarajuće mjesto riješite zadatak.

Toplinska vrijednost najkvalitetnijeg smeđeg ugljena iznosi 29.3 MJ/kg = 29.3 .   J/kg. Termoelektrana Plomin ima snagu 330 MW = 330 .   W i na godinu isporučuje oko 2173 GWh = 2173 .  Wh električne struje. Ukupna snaga vjetra na kopnu i blizu obale iznosi 72 TW = 72 .  W. Najveća proizvodnja nafte u Hrvatskoj postignuta je 1981. godine, s iznosom od oko 3141 kt = 3141 .  t. 

10 6
10 12
10 3
10 6
10 9
#8 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova.

Uparite zbroj potencija s točnim rezultatom povlačenjem odgovora na točno mjesto na slici.

tablica
21 ∙ 10 5
3 ∙ 8 3  
11 ∙ 10 7  
- 5 ∙ 9 6

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Pomnožite potencije i označite točan odgovor. 

103 . 106

#10 Zadatak

Povlačenjem točnog broja u riješite zadatak. 

Podatke zapišite znanstvenim zapisom. 

Toplinska vrijednost najkvalitetnijeg lignita iznosi 12.6 MJ/kg = 1.26 .    J/kg. Njemačko udruženje solarne industrije (BSW) objavilo je da je proizvodnja električne energije iz Sunčeve energije u 2011. godini u Njemačkoj iznosila 18 milijardi kWh = 1.8 . Wh. Nedaleko od Rijeke, na krovu pogona za preradu soli u industrijskoj zoni Kukuljanovo, izgrađena je do sada najveća solarna fotonaponska elektrana u Hrvatskoj, ukupne snage 283 kWh = 2.83 .   Očekivana godišnja proizvodnja iznosi više od 300 tisuća kWh = 3 .   Wh.

10 8
10 5
10 13
10 7

Procjena znanja

Odabirom točnog izraza u padajućem izborniku riješite zadatak.


Kemijskoj formuli ugljikovodika pridružite njegovo ime.

C6H12

C3H4

C4H8

C6H14

C3H8

35. Energija iz podzemlja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • KEM 3 Naučit ćete kritički razmatrati upotrebu ugljikovodika i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
  • KEM 1 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava ugljikovodika.
  • KEM 2 Naučit ćete povezati građu ugljikovodika s njihovim svojstvima.
  • KEM 4 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku ugljikovodika za opisivanje promjena.
  • KEM 5 Naučit ćete analizirati vrste kemijskih reakcija ugljikovodika.
  • KEM 6 Naučit ćete analizirati izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama ugljikovodika na čestičnoj razini.
  • MAT 1 Naučit ćete odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Čudesno - Ishodi učenja: FIZ OŠ D.8.8. Analizira rasprostiranje i odbijanje svjetlosti te nastanak slike u zrcalu., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., MAT OŠ A.8.3. Prepoznaje odnose među skupovima N, Z, Q , I i R te raspravlja o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva., FIZ OŠ D.8.9. Analizira lom i odbijanje svjetlosti na granici dvaju optičkih sredstava., OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.8.1. Učenik interpretira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., MAT OŠ D.8.2. Primjenjuje oplošje i volumen geometrijskih tijela., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja."
    1. Videolekcija 6.2: Sve njihove nijanse - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete što su lom i disperzija svjetlosti., FIZ 2 Naučit ćete koja je veza frekvencije, valne duljine i boje svjetlosti., LIK 1 Naučit ćete prepoznati optičko miješanje boja i razlikovati ga od mehaničkog miješanja boja., LIK 2 Uočit ćete uporabu boje kao svjetlosti u digitalnim i elektroničkim medijima., LIK 3 Prepoznat ćete primjenu koncepta boje kao svjetlosti u mediju umjetničke instalacije.
    2. Videolekcija 6.3: Poruke iz kamena - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete konstruirati spiralu drugog korijena., MAT 2 Naučit ćete računati volumen kvadra., LIK 1 Naučit ćete prepoznati piktogram., LIK 2 Naučit ćete opisati piktogram kao komunikacijski element u grafičkom dizajnu., LIK 3 Naučit ćete uočiti piktogram u vlastitoj okolini., LIK 4 Naučit ćete razlikovati piktogram kao grafičku signalizaciju u prostoru od emođija i emotikona., BIO 1 Naučit ćete opisati kako su životni uvjeti utjecali na razvoj živog svijeta na Zemlji., BIO 2 Naučit ćete objasniti koja je važnost fosila kao dokaza evolucije., BIO 3 Naučit ćete objasniti kako prirodni odabir utječe na bioraznolikost.