Učitavanje

36. Sve njihove nijanse

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete što su lom i disperzija svjetlosti.
  • FIZ 2 Naučit ćete koja je veza frekvencije, valne duljine i boje svjetlosti.
  • LIK 1 Naučit ćete prepoznati optičko miješanje boja i razlikovati ga od mehaničkog miješanja boja.
  • LIK 2 Uočit ćete uporabu boje kao svjetlosti u digitalnim i elektroničkim medijima.
  • LIK 3 Prepoznat ćete primjenu koncepta boje kao svjetlosti u mediju umjetničke instalacije.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.

Svjetlost se može odbijati, ali i
. Lom svjetlosti događa se na
dvaju sredstava. Vidljiva svjetlost sastoji se od svjetlosti različitih valnih
. Različite valne duljine svjetlosti 
se lome.

U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

Poredajte boje svjetlosti od manje prema većoj valnoj duljini.

1. narančasta
2. zelena
3. plava
4. žuta
5. ljubičasta
6. crvena

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Da bismo vidjeli boju, potreban nam je prirodni ili umjetni izvor svjetlosti.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih slika. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.

Koja od slika prikazuje RGB sustav miješanja boja?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji sustav miješanja boja možemo vidjeti putem digitalnih i elektroničkih medija?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koju ćemo boju dobiti preklapanjem crvene, zelene i plave u RGB sustavu miješanja boja?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji se od navedenih umjetnika u radu koristio svjetlošću kao medijem izražavanja? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Možemo li vidjeti svjetlost dok ne padne na neki medij?

U sljedećem zadatku prepoznajte i označite je li tvrdnja točna.

Svjetlost u umjetničkim instalacijama služi samo kako bi one bile vidljive.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Brzina svjetlosti u vodi, u odnosu prema brzini svjetlosti u zraku, jest:

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Monokromatska svjetlost jest svjetlost koja ima samo jednu boju. 

Odaberite riječ u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

Prolaskom bijele svjetlosti kroz prizmu

se lomi crvena, a 

ljubičasta svjetlost. 

#2 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Tri su odgovora točna.

Označite polja uz fotografije koje prikazuju predmet ili sredstvo kroz koji svjetlost prolazi. 

Za one koji žele znati više

Koristite se samo žutim i plavim markerom (flomasterom). Nacrtajte list i obojite ga plavom bojom, a nakon toga obojite ga žuto. Pokraj njega plavim i žutim točkicama pokušajte dočarati oblik još jednog listića.

Udaljite papir i zaključite koju boju vidite.

#3 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Više je točnih odgovora. Označite polja uz fotografije koje prikazuju točan odgovor.

U kojim od ponuđenih primjera prepoznajete optičko miješanje boja?

Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory

Za one koji žele znati više

Bit će vam potrebna dva pametna telefona.

Na jedan preuzmite besplatnu aplikaciju SpriteBrush, a na drugi Light Painting. U aplikaciji SpriteBrush odaberite boju svjetla, a u aplikaciji Light Painting namjestite odgodu snimanja na onoliko sekundi koliko će vam biti potrebno za pripremu. Također, odredite broj sekundi potreban za snimanje crteža.

36. Sve njihove nijanse

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete što su lom i disperzija svjetlosti.
  • FIZ 2 Naučit ćete koja je veza frekvencije, valne duljine i boje svjetlosti.
  • LIK 1 Naučit ćete prepoznati optičko miješanje boja i razlikovati ga od mehaničkog miješanja boja.
  • LIK 2 Uočit ćete uporabu boje kao svjetlosti u digitalnim i elektroničkim medijima.
  • LIK 3 Prepoznat ćete primjenu koncepta boje kao svjetlosti u mediju umjetničke instalacije.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Čudesno - Ishodi učenja: FIZ OŠ D.8.8. Analizira rasprostiranje i odbijanje svjetlosti te nastanak slike u zrcalu., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., MAT OŠ A.8.3. Prepoznaje odnose među skupovima N, Z, Q , I i R te raspravlja o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva., FIZ OŠ D.8.9. Analizira lom i odbijanje svjetlosti na granici dvaju optičkih sredstava., OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.8.1. Učenik interpretira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., MAT OŠ D.8.2. Primjenjuje oplošje i volumen geometrijskih tijela., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja."
    1. Videolekcija 6.1: Energija iz podzemlja - Ishodi učenja: KEM 3 Naučit ćete kritički razmatrati upotrebu ugljikovodika i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM 1 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava ugljikovodika., KEM 2 Naučit ćete povezati građu ugljikovodika s njihovim svojstvima., KEM 4 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku ugljikovodika za opisivanje promjena., KEM 5 Naučit ćete analizirati vrste kemijskih reakcija ugljikovodika., KEM 6 Naučit ćete analizirati izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama ugljikovodika na čestičnoj razini., MAT 1 Naučit ćete odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice., MAT 2 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta.
    2. Videolekcija 6.3: Poruke iz kamena - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete konstruirati spiralu drugog korijena., MAT 2 Naučit ćete računati volumen kvadra., LIK 1 Naučit ćete prepoznati piktogram., LIK 2 Naučit ćete opisati piktogram kao komunikacijski element u grafičkom dizajnu., LIK 3 Naučit ćete uočiti piktogram u vlastitoj okolini., LIK 4 Naučit ćete razlikovati piktogram kao grafičku signalizaciju u prostoru od emođija i emotikona., BIO 1 Naučit ćete opisati kako su životni uvjeti utjecali na razvoj živog svijeta na Zemlji., BIO 2 Naučit ćete objasniti koja je važnost fosila kao dokaza evolucije., BIO 3 Naučit ćete objasniti kako prirodni odabir utječe na bioraznolikost.