Učitavanje
/
Razvoj hrvatskoga nacionalnog identiteta i kulture

2. Hrvatski narodni preporod

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.).
  • Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Horvatska domovina

Lěpa naša domovino,
Oj junačka zemljo mila,
Stare slave dědovino,
Da bi vazda čestna bila!

Mila, kano si nam slavna,
Mila si nam ti jedina,
Mila, kuda si nam ravna,
Mila, kuda si planina!

Vedro nebo, vedro čelo,
Blaga persa, blage noći,
Toplo lěto, toplo dělo,
Bistre vode, bistre oči:

Vele gore, veli ljudi,
Rujna lica, rujna vina,
Silni gromi, silni udi; —
To je naša domovina!

Ženju serpi, mašu kose,
Děd se žuri, snope broji,
Škriplju vozi, brašno nose,
Snaša preduć málo doji:

Pase marha, rog se čuje,
Oj, oj zvenči, oj, u tmine,
K ognju star i mlad šetuje; —
Evo t’ naške domovine!

Luč iz mraka dalko sija,
Po veseloj livadici,
Pěsme glasno brěg odbija,
Ljubni poje k tamburici:
Kolo vode, živo kolo,
I na berdu, i v dolini,
Plešu mladji sve okolo; —
Mi smo, pobre, v domovini!

Magla, što li, Unu skriva?
Ni l’ to našiu jauk turobni?
Tko li moleć smert naziva?
Il’ slobodni, il’ su robni?

»Rat je, bratjo, rat junaci,
Pušku hvataj, sablju paši,
Sedlaj konjče, hajd pešjaci,
Slava budi, gdi su naši!«

Buči bura, magla projde, —
Puca zora, tmina běži, —
Tuga mine, radost dojde, —
Zdravo slobost, — dušman leži!

Veseli se, tužna mati,
Padoše ti verli sini,
Ko junaci, ko Horvati,
Ljaše kervcu domovini!

Teci, Sava hitra, teci
Nit’ ti Dunaj silu gubi,
Kud li šumiš, světu reci:
Da svog’ doma Horvat ljubi,

Dok mu njive sunce grije,
Dok mu hrastje bura vije,
Dok mu mertve grob sakrije,
Dok mu živo serdce bije!

2. Hrvatski narodni preporod

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.).
  • Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Razvoj hrvatskoga nacionalnog identiteta i kulture - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
    1. Videolekcija 1.1: Prvi hrvatski rječnik i gramatika i najstarija hrvatska književna djela - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 1.3: Hrvatski jezik u 20. i 21. stoljeću - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 1.4: Suvremeni jezični priručnici i jezik na mreži - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)