Vele gore, veli ljudi,
Rujna lica, rujna vina,
Silni gromi, silni udi; —
To je naša domovina!
Ženju serpi, mašu kose,
Děd se žuri, snope broji,
Škriplju vozi, brašno nose,
Snaša preduć málo doji:
Pase marha, rog se čuje,
Oj, oj zvenči, oj, u tmine,
K ognju star i mlad šetuje; —
Evo t’ naške domovine!
Luč iz mraka dalko sija,
Po veseloj livadici,
Pěsme glasno brěg odbija,
Ljubni poje k tamburici:
Kolo vode, živo kolo,
I na berdu, i v dolini,
Plešu mladji sve okolo; —
Mi smo, pobre, v domovini!
Magla, što li, Unu skriva?
Ni l’ to našiu jauk turobni?
Tko li moleć smert naziva?
Il’ slobodni, il’ su robni?
»Rat je, bratjo, rat junaci,
Pušku hvataj, sablju paši,
Sedlaj konjče, hajd pešjaci,
Slava budi, gdi su naši!«
Tema 1: Razvoj hrvatskoga nacionalnog identiteta i kulture - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 1.1: Prvi hrvatski rječnik i gramatika i najstarija hrvatska književna djela - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.3: Hrvatski jezik u 20. i 21. stoljeću - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.4: Suvremeni jezični priručnici i jezik na mreži - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)