Dalia Mirt, Diana Brcković, Davorka Jug, Martina Ivić
Što ću naučiti
Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost.).
Obrazložiti vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost.).
Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Razvoj hrvatskoga nacionalnog identiteta i kulture - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 1.1: Prvi hrvatski rječnik i gramatika i najstarija hrvatska književna djela - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.2: Hrvatski narodni preporod - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.)., Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.3: Hrvatski jezik u 20. i 21. stoljeću - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.4: Suvremeni jezični priručnici i jezik na mreži - Ishodi učenja: Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Tema 2: Naglasni sustav hrvatskoga jezika - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 2.1: Naglasci - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.2: Izgovorne cjeline i rečenična intonacija - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.3: Vježbe naglašavanja riječi, izgovornih cjelina i rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 3: Glasovne promjene - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 3.1: Sibilarizacija - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.2: Palatalizacija - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.3: Jotacija - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.4: Nepostojani a - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost)
Tema 4: Rečenični ustroj - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.1: Predikat i subjekt - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna otvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.2: Objekt - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.3: Priložne oznake - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.4: Atribut - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.5: Apozicija - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Tema 5: Padeži i red riječi u rečenici - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.1: Služba i značenje padeža u rečenici - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna otvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.2: Red riječi u rečenici - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Tema 6: Pravopis - Ishodi učenja: Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.1: Veliko početno slovo - ustanove, društva, pokreti, epohe, povijesni događaji - Ishodi učenja: Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.2: Upravni i neupravni govor - Ishodi učenja: Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.3: Kratice i pokrate - Ishodi učenja: Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.4: Zarez u rečenici - Ishodi učenja: Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.5: Pravopisni znakovi u rečenici - Ishodi učenja: Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.6: Pravopisne vježbe za sedmi razred - Ishodi učenja: Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 7: Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje - Ishodi učenja: Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.1: Pismo - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.2: Vijest i izvješće - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.3: Razgovaramo u skupini - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.4: Slušamo, čitamo i pišemo objašnjenje i komentar - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.5: Obrasci i brojčani prikazi podataka - Ishodi učenja: Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.6: Obavijest - Ishodi učenja: Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Tema 8: Čitanje lirske pjesme - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.1: Teme i motivi lirskih pjesama - ponavljanje - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.2: Lirska ljubavna pjesma - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.3: Pjesme pisane vezanim i slobodnim stihom - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.4: Metafora, hiperbola, retoričko pitanje u lirskom pjesništvu - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Tema 9: Čitanje biografskih i autobiografskih tekstova - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.1: Čitanje autobiografije - Ishodi učenja: Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.2: Čitanje romansirane biografije - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Djelomična ostvarenost)
Tema 10: Čitanje kraćih pripovjednih vrsta - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.1: Čitanje kriminalističke priče - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.2: Čitanje novele - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.3: Čitanje kratke priče: tema suvremeni život - fabula i kompozicija u pripovjednom tekstu - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Djelomična ostvarenost)
Tema 11: Čitanje književnih ulomaka - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.1: Čitanje ulomaka romana: kriminalistički roman - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.2: Čitanje komedije - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.3: Proturatne i druge ideje u književnom djelu - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.4: Odnos pisca i pripovjedača u pripovjednom djelu - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Tema 12: Čitanje cjelovitih književnih djela - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.1: Nada Mihelčić, Zeleni pas - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.2: Pavao Pavličić, Trojica u Trnju - Ishodi učenja: Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Tema 13: Kultura i mediji - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 13.1: Najpoznatiji hrvatski film Tko pjeva, zlo ne misli i televizijska serija Dnevnik velikog Perice - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 13.2: Čitamo tinejdžerske časopise i stripove - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 13.3: Utjecaj popularne kulture na djecu i mlade - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 13.4: Posjet kazalištu - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
1. Razvoj hrvatskoga nacionalnog identiteta i kulture
Razvoj hrvatskoga nacionalnog identiteta i kulture
Razvoj hrvatskoga nacionalnog identiteta i kulture
Ishodi:
Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Opisivat ćete najvažnije dokumente značajne za razvoj hrvatskoga jezika od 16. do 20. stoljeća. Imenovat ćete pojedince koji su pomogli razvoju hrvatskoga jezika. Upoznavat ćete se s prvim hrvatskim rječnikom Fausta Vrančića i gramatikom Bartola Kašića te najstarijim hrvatskim piscima i književnim djelima (Marko Marulić, Petar Zoranić, Marko Marulić, Petar Hektorović, itd.).
U ovoj videolekciji upoznat ćete pojam hrvatskog narodnog preporoda i ilirskog pokreta. Imenovat ćete pojedince koji su pomogli razvoju hrvatskoga jezika. Objašnjavat ćete važnost Ljudevita Gaja za razvoj hrvatskoga jezika. Upoznat ćete ciljeve i predstavnike hrvatskoga narodnog preporoda u književnosti i kulturi općenito (Janko Drašković, Antun Mihanović, Vatroslav Lisinski i dr.).
Uponat ćete se s promjenama koje doživljava hrvatski jezik u 20. stoljeću te razvojem jezika i jezikoslovlja u 21. stoljeću. Objašnjavat ćete posljedice Novosadskog dogovora. Opisivat ćete uzroke i posljedice donošenja Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskoga jezika.
U ovoj ćete lekciji imenovati najvažnije normativne priručnike koji su danas u upotrebi: pravopis, rječnik, jezični savjetnik i gramatiku hrvatskoga jezika. Pronalazit ćete i služiti se njihovim mrežnim izdanjima (pravopis.hr, rjecnik.hr, hjp.hr, lzmk.hr, bolje.hr).
2. Naglasni sustav hrvatskoga jezika
Naglasni sustav hrvatskoga jezika
Naglasni sustav hrvatskoga jezika
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
U ovoj ćete lekciji naučiti razlikovati četiri vrste naglasaka. Objašnjavat ćete pravila naglašavanja u hrvatskom naglasnom sustavu. Točno ćete naglašavati riječi. Moći ćete razlikovati naglašene i nenaglašene riječi.
Naučit ćete prepoznavati izgovorne ili naglasne cjeline. Prepoznavat ćete prednaglasnice i zanaglasnice. Povezivat ćete izgovorne cjeline u veće cjeline i rečenice točno upotrebljavajući rečenični naglasak i rečeničnu intonaciju.
Naučit ćete razlikovati četiri vrste naglasaka. Objašnjavat ćete pravila naglašavanja u hrvatskom naglasnom sustavu. Točno ćete naglašavati riječi. Razlikovat ćete naglašene i nenaglašene riječi. Prepoznavat ćete izgovorne ili naglasne cjeline. Prepoznavat ćete prednaglasnice i zanaglasnice. Povezivat ćete izgovorne cjeline u veće cjeline i rečenice točno upotrebljavajući rečenični naglasak i rečeničnu intonaciju.
3. Glasovne promjene
Glasovne promjene
Glasovne promjene
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Naučit ćete uočavati sibilarizaciju i kako se provodi. Prepoznavat ćete glasove koji sudjeluju i koji nastaju sibilarizacijom. Uočavat ćete sibilarizaciju u primjerima u kontekstu rečenica. Navodit ćete u kojim se riječima sibilarizacija provodi odnosno ne provodi. Pravilno ćete pisati riječi u kojima se provodi sibilarizacija.
Upoznat ćete palatalizaciju i kako se provodi. Prepoznavat ćete glasove koji sudjeluju i koji nastaju palatalizacijom. Uočavat ćete palatalizaciju u primjerima u kontekstu rečenica. Pravilno ćete naučiti pisati riječi u kojima se provodi palatalizacija. Razlikovat ćete palatalizaciju i sibilarizaciju.
Upoznat ćete jotaciju i kako se provodi. Prepoznavat ćete glasove koji se stapaju s glasom j u novi glas. Prepoznavat ćete riječi u kojima se provodi jotacija. Uočavat ćete jotaciju u primjerima u kontekstu rečenica. Razlikovat ćete jotaciju i palatalizaciju u glagolima u prezentu. Tvorit ćete zbirne imenice u kojima se provodi jotacija. Pravilno ćete pisati riječi u kojima se provodi jotacija. Razlikovat ćete palatalizaciju, sibilarizaciju i jotaciju.
Uočavat ćete osnovno rečenično ustrojstvo. Prepoznavat ćete sklapanje rečenice prema modelu osnovnog rečeničnog ustrojstva. Opisivat ćete predikatna obilježja. Razlikovat ćete glagolski od imenskog predikata. Objašnjavat ćete od čega se sastoji imenski predikat. Prepoznavat ćete glagolski i imenski predikat na primjerima u rečenici. Objašnjavat ćete ulogu predikata u rečenici. Pravilno ćete pisati neodređene pridjeve u imenskome predikatu. Prepoznavat ćete neoglagoljenu rečenicu. Prepoznavat ćete što je subjekt. Prepoznavat ćete primjere subjekta u rečenici. Razlikovat ćete izrečeni od neizrečenog subjekta. Opisivat ćete besubjektnu rečenicu. Razlikovat ćete vrste subjekata u rečenici. Prepoznavat ćete subjekt izrečen različitim vrstama riječi.
Uočavat ćete vrste glagola po predmetu radnje. Razlikovat ćete glagole po predmetu radnje na primjerima u rečenici. Opisivat ćete predmet glagolske radnje. Znat ćete prepoznati što je objekt. Razlikovat ćete dio cjeline i cjelinu. Razlikovat ćete izravni od neizravnog objekta. Prepoznavat ćete izravni i neizravni objekt na primjerima u rečenici.
Uočavat ćete priložne oznake. Postavljat ćete odgovarajuća pitanja za svaku priložnu oznaku. Razlikovat ćete vrste priložnih oznaka u rečenici. Razlikovat ćete mjesto radnje, smjer i cilj kretanja. Sastavljat ćete rečenice s mjesnim, vremenskim i načinskim prilogom.
Naučit ćete prepoznavati aribut. Uočavat ćete različite vrste riječi u službi atributa. Prepoznavat ćete atribut u rečenici. Razlikovat ćete pridjevni i imenički atribut na primjerima u rečenici. Imenovat ćete dijelove atributnoga skupa. Prepoznavat ćete različite uloge imenice (s atributom) u rečenici. Zamjenjivat ćete imenički atribut pridjevnim atributom kad ne dolazi do promjene značenja.
Prepoznavat ćete apoziciju uz vlastitu imenicu u rečenici. Navodit ćete obilježja apozicije. Razlikovat ćete apoziciju od drugih rečeničnih dijelova. Samostalno ćete navoditi primjere s apozicijom i apozicijskim skupom.
5. Padeži i red riječi u rečenici
Padeži i red riječi u rečenici
Padeži i red riječi u rečenici
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Naučit ćete prepoznati gramatičko ustrojstvo rečenice. Točno ćete određivati padež imenici. Razlikovat ćete službu i značenje svih padeža u rečenici na primjerima.
Uočavat ćete i opisivati osnovno gramatičko ustrojstvo rečenice. Objašnjavat ćete stilski neobilježen red riječi na primjeru. Objašnjavat ćete stilski obilježen red riječi na primjeru. Razlikovat ćete stilski neobilježen od stilski obilježenoga reda riječi te obvezan red riječi. Prepoznavat ćete mjesto i redoslijed nepromjenjivih riječi u stilski neobilježenom i stilski obilježenom redu riječi.
6. Pravopis
Pravopis
Pravopis
Ishodi:
Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Naučit ćete i moći objašnjavati pravila prema kojima se piše veliko početno slovo višerječnih imena. Objašnjavat ćete kako se pišu višerječna imena ustanova i društava. Objašnjavat ćete kako se pišu imena povijesnih događaja. Razlikovat ćete vremenski određen povijesni događaj od vremenski neodređenog. Objašnjavat ćete kako se pišu imena pokreta i epoha. Primjenjivat ćete pravila u pisanju višerječnih imena ustanova, društava, povijesnih događaja, epoha i pokreta.
Naučit ćete i moći objašnjavati na primjeru upravni i neupravni govor. Razlikovat ćete objašnjenje i navođenje u rečenici s upravnim govorom. Navodit ćete mogući redoslijed navođenja i objašnjenja. Opisivat ćete upotrebu rečeničnih i pravopisnih znakova u rečenici s upravnim govorom (dvotočku, navodnike, crticu). Naučit ćete preoblikovati upravni u neupravni govor.
Moći ćete objašnjavati kratice na primjerima. Objašnjavat ćete pokrate na primjerima. Razlikovat ćete kratice od pokrata. Također ćete objašnjavati zašto se upotrebljavaju kratice i pokrate. Točno ćete čitati kratice i pokrate te točno sklanjati pokrate.
Na primjerima ćete moći objašnjavati upotrebu spojnice. Objašnjavat ćete i upotrebu crtice. Razlikovat ćete spojnicu i crticu pri bilježenju. Točno ćete upotrebljavati kosu crtu. Objašnjavat ćete na primjerima što se označuje navodnicima, a što polunavodnicima. Razlikovat ćete navodnike i polunavodnike.
Objašnjavat ćete pravila prema kojima se piše veliko početno slovo višerječnih imena: ustanova i društava, povijesnih događaja. Objašnjavat ćete kako se pišu imena pokreta i epoha. Primjenjivat ćete pravila u pisanju višerječnih imena ustanova, društava, povijesnih događaja, epoha i pokreta. Razlikovat ćete objašnjenje i navođenje u rečenici s upravnim govorom. Opisivat ćete upotrebu rečeničnih i pravopisnih znakova u rečenici s upravnim govorom (dvotočku, navodnike, crticu). Preoblikovat ćete upravni u neupravni govor. Razlikovat ćete kratice od pokrata. Točno ćete čitati kratice i pokrate. Točno ćete sklanjati pokrate. Primjenjivat ćete pravila o pisanju zareza na primjerima. Primjenjivat ćete spojnicu i crticu pri bilježenju. Točno ćete upotrebljavati kosu crtu. Točno ćete označavati navodnicima i polunavodnicima.
7. Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje
Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje
Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje
Ishodi:
Učenik govori prema planu i razgovara primjenjujući vještine razgovora u skupini. (Potpuna ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti. (Djelomična ostvarenost)
Opisivat ćete vrste pisama (osobno, otvoreno i poslovno e-pismo). Objašnjavat ćete dijelove pisma. Točno ćete pisati dio pisma koji se odnosi na oslovljavanje, pozdrav i potpis. Točno ćete pisati datum i mjesto pisanja pisma. Točno ćete pisati adresu primatelja pisma.
Moći ćete razlikovati razgovor i raspravu. Razlikovat ćete spontanu od dogovorene rasprave. Opisivat ćete pripremu za raspravu. Razlikovat ćete vještine razgovora u skupini: uvjeravanje, nagovaranje i pregovaranje. Opisivat ćete pravila ponašanja u raspravi. Raspravljat ćete na zadanu temu.
Moći ćete prepoznati što je potrebno za objašnjenje, a što za komentar. Razlikovat ćete objašnjenje i komentar. Imenovat ćete dijelove komentara. Prepoznavat ćete dijelove komentara na primjeru. Analizirat ćete komentar i o zaključcima analize pisati osvrt. Komentirat ćete događaj. Izražavat ćete se u novinskim vrstama: vijest, proširena vijest, izvješće, komentar.
Naučit ćete prepoznavati obavijest i obilježja obavijesti. Primjenjivat ćete znanja o obavijesti pišući obavijest o događaju.
8. Čitanje lirske pjesme
Čitanje lirske pjesme
Čitanje lirske pjesme
Ishodi:
Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Prepoznavat ćete lirsku pjesmu pisanu vezanim i slobodnim stihom. Uočavat ćete temu i motive. Izdvajat ćete stilska izražajna sredstva. Prepoznavat ćete ritmotvorne elemente i strukturu pjesme. Prijedlozi pjesama: Antun Gustav Matoš, "Notturno", Antun Branko Šimić, "Opomena", Ivana Bodrožić, "Podsjeti me".
Prepoznavat ćete metaforu, hiperbolu i retoričko pitanje. Uočavat ćete temu i motive pjesama. Izdvajat ćete stilska izražajna sredstva. Prijedlozi tekstova: Ratko Zvrko, "Moja staza"; Dragutin Tadijanović, "Dugo u noć, u zimsku bijelu noć"; Vesna Parun, "Prijateljska žalost".
9. Čitanje biografskih i autobiografskih tekstova
Čitanje biografskih i autobiografskih tekstova
Čitanje biografskih i autobiografskih tekstova
Ishodi:
Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst. (Djelomična ostvarenost)
Naučit ćete prepoznati i čitat ćete autobiografiju. Izdvajat ćete obilježja autobiografije kao književnoumjetničkog, subjektivnog teksta i životopisa kao stručnog, objektivnog teksta. Čitat ćete autobiografiju po vlastitom izboru i pripremati predstavljanje. Primjer tekstova: Luka Modrić, Robert Matteoni, "Moja igra"; Nikola Tesla, "Moji pronalasci"; Bojana Meandžija, "Trči, ne čekaj me!".
Prepoznavat ćete i čitati romansiranu biografiju. Izdvajat ćete obilježja romansirane biografije: slikovitost, emocionalnost i subjektivnost. Razlikovat ćete romansiranu biografiju od objektivne biografije. Primjer tekstova: Tatjana Barat, "Priče o neustrašivim hrvatskim ženama", Branka Primorac, "Rudolf Perešin".
10. Čitanje kraćih pripovjednih vrsta
Čitanje kraćih pripovjednih vrsta
Čitanje kraćih pripovjednih vrsta
Ishodi:
Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Naučit ćete prepoznati obilježja kratke priče. Objašnjavat ćete fabulu i kompoziciju. Razlikovat ćete kronološki tijek od retrospekcije. Prepoznavat ćete osobine likova. Primjeri tekstova autora: Jasminka Tihi-Stepanić, "Sutra".
11. Čitanje književnih ulomaka
Čitanje književnih ulomaka
Čitanje književnih ulomaka
Ishodi:
Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Prepoznavat ćete obilježja kriminalističke priče. Uočavat ćete motive, temu i osobine likova. Prijedlozi tekstova: Pavao Pavličić, "Dobri duh Zagreba".
Možete prepoznati i čitat ćete roman za djecu i mlade. Prepoznavat ćete pripovjedača, načine pripovijedanja i karakterizaciju lika postupcima. Objašnjavat ćete kompoziciju romana.
Čitat ćete ulomak iz antiratnog romana. Prepoznavat ćete glavne ideje antiratnog romana. Uočavat ćete likove i razlikovati njihove osobine. Objašnjavat ćete kompoziciju romana.
Upoznat ćete autora (pisca, pjesnika, dramatičara). Tumačit ćete ulogu pripovjedača u književnom djelu. Razlikovat ćete autora (pisca) i pripovjedača. Uočavat ćete pripovjedača u 1. i 3. licu.
12. Čitanje cjelovitih književnih djela
Čitanje cjelovitih književnih djela
Čitanje cjelovitih književnih djela
Ishodi:
Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost. (Djelomična ostvarenost)
Objašnjavat ćete obilježja dnevnika. Uspoređivat ćete književno djelo "Iz dnevnika malog Perice" Vjekoslava Majera i filmsku obradu. Na primjeru filma "Tko pjeva, zlo ne misli", objašnjavat ćete obilježja igranog filma, likove, mjesto i vrijeme radnje. Uspoređivat ćete ih s ulomcima televizijske serije "Dnevnik velikog Perice".
Naučit ćete objasniti pojam popularne kulture. Uočavat ćete predstavnike popularne kulture kroz povijest. Prepoznavat ćete popularne predstavnike današnje popularne kulture: popularne glazbe, supkultura. Prepoznavat ćete biografije poznatih osoba i komentirati ih iznoseći svoj stav prema popularnoj kulturi. Prepoznavat ćete utjecaj medija i društvenih mreža na širenje popularne kulture.
Upoznat ćete kazalište, dijelove kazališta, pojmove rasporeda kazališnih predstava i repertoara kazališta. Upoznat ćete zanimanja u kazalištu i proces pripreme kazališne predstave. Znat ćete objasniti bonton u kazalištu za vrijeme predstave.