Učitavanje

1. Bičva, čarapa ili sokna

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete objasniti utjecaje susjednih prostora na oblikovanje identiteta Hrvatske.
  • Naučit ćete objasniti nastanak suvremene hrvatske države.
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Povežite datume s hrvatskim praznicima i spomendanima!

30. svibnja

25. lipnja

08. listopada

15. siječnja

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu.

Ime prve međunarodne organizacije čija je članica Hrvatska postala 1992. godine je
 
, a ime organizacije čija je članica Hrvatska postala 2013. godine je 
.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Što je od navedenog obilježje sredozemnog kulturno-civilizacijskog kruga?

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Ime tradicijske regije Hrvatske u kojoj je vidljiv utjecaj jugoistočnoeuropskog kulturno-civilizacijskog kruga je

.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu.

Katolicizam, protestantizam, judaizam te riječi  podrijetlom iz njemačkog i mađarskog jezika obilježja su
kulturno-civilizacijskog kruga.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Naziv kulturno-civilizacijskog kruga koji je ostavio najslabiji utjecaj na Hrvatsku je 

, a naziv kulturno-civilizacijskog kruga čiji je utjecaj najvidljiviji na prostoru Panonsko-peripanonske Hrvatske je 

.

U sljedećem zadatku odgovorite na pitanja odabirom pojma u padajućem izborniku.

Obilježja kojeg kulturno-civilizacijskog kruga su katolicizam i talijanizmi?  

 
Obilježja kojeg kulturno-civilizacijskog kruga su katolicizam, judaizam, protestantizam, germanizmi i hungarizmi?

Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.

Na kojoj je fotografiji vidljiv utjecaj srednjoeuropskog kulturno-civilizacijskog kruga?

U sljedećem zadatku rečenice poredajte prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određenu rečenicu.

Navedene događaje poredajte kronološki od najranijega prema najkasnijem. 

1. Uspostava prvog višestranačkog demokratskog Sabora.
2. Hrvatski sabor donosi odluku o uspostavi suverene i samostalne Republike Hrvatske.
3. Hrvatska postaje članica Ujedinjenih naroda.
4. Hrvatska postaje članica EU.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

30. svibnja svake godine obilježavamo

.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Ime tradicijske regije Hrvatske u kojoj je vidljiv utjecaj sredozemnog kulturno-civilizacijskog kruga je

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Što je od navedenog obilježje jugoistočnog kulturno-civilizacijskog kruga?

1. Bičva, čarapa ili sokna

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete objasniti utjecaje susjednih prostora na oblikovanje identiteta Hrvatske.
  • Naučit ćete objasniti nastanak suvremene hrvatske države.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Hrvatska - to sam ja - Ishodi učenja: GEO OŠ A.6. 1. Učenik objašnjava stvaranje suvremene hrvatske države, opisuje političko uređenje i upravno-teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske., GEO OŠ B.A.6.4. Učenik razlikuje ruralna i urbana naselja, prepoznaje funkcije i njihov prostorni raspored te objašnjava hijerarhiju gradskih naselja na primjeru Hrvatske.
    1. Videolekcija 6.2: Tko upravlja Hrvatskom? - Ishodi učenja: - naučit ćete opisati pojam republike, - naučit ćete opisati upravno-teritorijalnu organizaciju Hrvatske, - naučit ćete objasniti vrijednost demokracije i građanskih prava, osobito prava djece, - naučit ćete opisati trodijelnu vlast
    2. Videolekcija 6.3: Grad ili selo, selo ili grad - Ishodi učenja: ‒ naučit ćete razlikovati i pokazati na geografskoj karti makroregionalna i regionalna središta u Hrvatskoj, ‒ naučit ćete identificirati sustav naselja kao oblik prostorne organizacije i objasniti hijerarhiju gradskih naselja, ‒ naučit ćete objasniti utjecaj gradskih funkcija na prostor (rad, stanovanje, školovanje, turizam, trgovina, kultura…) i s njima povezane migracije, ‒ naučit ćete nabrojiti i opisati gradske funkcije, ‒ naučit ćete razlikovati urbana i ruralna naselja te način života u njima