Dobar dan. Moje ime je Maja Mačinko i profesorica sam fizike i politehnike. Kao žena u STEM-u svakodnevno se susrećem s brojnim izazovima, no ono što želim s vama podijeliti je ono zašto sam uopće ovdje i što me inspiriralo. Krenulo je od garaže mog djeda koji mi je dozvoljavao da po njoj kopam, igram se, istražujem stvari. Jednog dana shvatila sam da zapravo često djevojčice nemaju priliku imati uzore poput mene koji ih usmjeravaju na bavljenje znanošću pa sam nekako shvatila da je moj životni put taj kako bih usmjerila djecu prema znanosti. Najbolji način za to je da im pokažete nekakve eksperimente i da im otkrijete kako svijet živi i kako stvari rade i tada vam djeca najbolje, sa vlastitim rukama i vlastitim iskustvom otkriju koliko znanost može biti zabavna i zanimljiva. Na svom životnom putu susrela sam se s brojnim izazovima i s prekrasnim prednostima pa sam između toga upoznala pregršt žena znanstvenica po cijelome svijetu. Bila sam u Americi. Provela sam 4 tjedna sa 50 znanstvenica iz 50 zemalja svijeta. Tamo su zajednički razmjenjivale iskustva, uspoređivale smo sličnosti i razlike obrazovnih sustava, načina odgajanja djece i načina poučavanja na kraju krajeva znanosti. Velika svih tih iskustava je zapravo povezanost svih nas pa tako dok putujem svijetom i upoznajem različite zemlje, u svakoj zemlji mogu pronaći barem jednu ženu znanstvenicu kojoj se javim, koja će me upoznati sa svojim prijateljima, odvesti na svoja radna mjesta. Vidjela sam različite fakultete, institucije, istraživačka nekakva područja. Bila sam između ostalog u NASA-i dva puta, vidjela sam Rovere koji su otišli kasnije na Mars. Uz sva svoja životna iskustva ono najvažnije što sam naučila svoje učenike, koje ja zovem svojom djecom, je to da u životu se nikada se nemojte ustručavati pogriješiti. Istražujte svijet, upoznajte svijet oko sebe, putujući, čitajući knjige, učeći geografiju ili na kraju krajeva bavljenjem se znanošću ili bilo čime što vi volite jer pogreške su dobra stvar i mi u životu iz svojih pogrešaka možemo naučiti puno više nego da se sramimo i svoje pogreške ne priznamo. U NASA-i često kažu da svemir nije granica pa ako njima svemir nije granica, svakako planeta Zemlja ne bi trebala biti vaša.. Transkript: Dobar dan. Moje ime je Maja Mačinko i profesorica sam fizike i politehnike. Kao žena u STEM-u svakodnevno se susrećem s brojnim izazovima, no ono što želim s vama podijeliti je ono zašto sam uopće ovdje i što me inspiriralo. Krenulo je od garaže mog djeda koji mi je dozvoljavao da po njoj kopam, igram se, istražujem stvari. Jednog dana shvatila sam da zapravo često djevojčice nemaju priliku imati uzore poput mene koji ih usmjeravaju na bavljenje znanošću pa sam nekako shvatila da je moj životni put taj kako bih usmjerila djecu prema znanosti. Najbolji način za to je da im pokažete nekakve eksperimente i da im otkrijete kako svijet živi i kako stvari rade i tada vam djeca najbolje, sa vlastitim rukama i vlastitim iskustvom otkriju koliko znanost može biti zabavna i zanimljiva. Na svom životnom putu susrela sam se s brojnim izazovima i s prekrasnim prednostima pa sam između toga upoznala pregršt žena znanstvenica po cijelome svijetu. Bila sam u Americi. Provela sam 4 tjedna sa 50 znanstvenica iz 50 zemalja svijeta. Tamo su zajednički razmjenjivale iskustva, uspoređivale smo sličnosti i razlike obrazovnih sustava, načina odgajanja djece i načina poučavanja na kraju krajeva znanosti. Velika svih tih iskustava je zapravo povezanost svih nas pa tako dok putujem svijetom i upoznajem različite zemlje, u svakoj zemlji mogu pronaći barem jednu ženu znanstvenicu kojoj se javim, koja će me upoznati sa svojim prijateljima, odvesti na svoja radna mjesta. Vidjela sam različite fakultete, institucije, istraživačka nekakva područja. Bila sam između ostalog u NASA-i dva puta, vidjela sam Rovere koji su otišli kasnije na Mars. Uz sva svoja životna iskustva ono najvažnije što sam naučila svoje učenike, koje ja zovem svojom djecom, je to da u životu se nikada se nemojte ustručavati pogriješiti. Istražujte svijet, upoznajte svijet oko sebe, putujući, čitajući knjige, učeći geografiju ili na kraju krajeva bavljenjem se znanošću ili bilo čime što vi volite jer pogreške su dobra stvar i mi u životu iz svojih pogrešaka možemo naučiti puno više nego da se sramimo i svoje pogreške ne priznamo. U NASA-i često kažu da svemir nije granica pa ako njima svemir nije granica, svakako planeta Zemlja ne bi trebala biti vaša..
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. U padajućem izborniku ispod fotografije odaberite naziv djelatnosti koju prikazuje fotografija.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije.
#2 Zadatak
U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove/riječi prema uputi.
Označite riječ i nakon toga označite odgovarajuće polje.
Razvrstajte pojmove ovisno o tome pripadaju li industrijskoj ili obrtničkoj proizvodnji.
masovna proizvodnja
standardizirana proizvodnja
viša cijena proizvoda
veća kvaliteta proizvoda
ručna proizvodnja (uz pomoć alata)
niža cijena proizvoda
pojedinačna proizvodnja
proizvodnja po mjeri
manja kvaliteta proizvoda
strojna proizvodnja
identični proizvodi
unikatni proizvodi
Industrijska proizvodnja
Obrtnička proizvodnja
Proučite fotografiju koje prikazuje ponudu na tržnici u jednoj europskoj državi. Ispod fotografije odaberite ime države u padajućem izborniku u kojoj s obzirom na prirodnogeografska obilježja uspijevaju prikazane poljodjelske kulture.
Proučite fotografiju koje prikazuje ponudu u ribarnici jedne europske države. Ispod fotografije odaberite ime države u padajućem izborniku u kojoj se s obzirom na prirodnogeografska obilježja mogu u ribarnici kupiti svježe, netom ulovljene ribe i drugi morski organizmi prikazani na fotografiji.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte. Što slikovito prikazuje karta, bruto domaći proizvod ili bruto nacionalni proizvod? U padajućem izborniku ispod karte odaberite točan odgovor.
proizvod.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte. Što slikovito prikazuje karta, bruto domaći proizvod ili bruto nacionalni proizvod? U padajućem izborniku ispod karte odaberite točan odgovor.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene tematske karte.
Označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.
Na kojim trima kontinentima prevladavaju države s visokim dohotkom po stanovniku?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene tematske karte.
Dopunite rečenicu. Kontinent na kojem prevladavaju države s niskim dohotkom po stanovniku je
.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene tematske karte.
Označite točan odgovor.
U koju skupinu prema bruto nacionalnom proizvodu po stanovniku spada Ruske Federacija?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene tematske karte.
Označite točan odgovor.
U koju skupinu prema ljudskom razvojnom indeksu spada Ruske Federacija?
Procjena znanja
Dopunite rečenice.
Bruto
proizvod je ukupna vrijednost svih dobara i usluga koje su građani ostvarili u svojoj državi ili u inozemstvu.
Bruto
proizvod je ukupna vrijednost svih dobara i usluga proizvedenih unutar jedne države.
Označi točne odgovore.
Na osnovi čega se izračunava indeks društvenog razvoja?
Ako smatrate da je tvrdnja istinita, označite DA. Ako smatrate da tvrdnja nije istinita, označite NE.
U slabije razvijenim državama malo se stanovnika bavi primarnim djelatnostima.
Ako smatrate da je tvrdnja istinita, označite DA. Ako smatrate da tvrdnja nije istinita, označite NE.
U mnogim poslovima ljude sve više zamjenjuju strojevi.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog grafičkog priloga i fotografija.
Promotrite grafički prilog te zatim označite fotografije koje prikazuju djelatnosti koje ostvaruju najveći udio u bruto domaćem proizvodu.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih grafičkih priloga. Grafički prilozi prikazuju udio zaposlenih prema skupinama djelatnosti.
Koji navedeni grafički prilog prikazuje gospodarski najrazvijeniju državu?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte i geografskog atlasa.
Razvrstajte ponuđene kontinente ili države u odgovarajuću skupinu prema bruto nacionalnom proizvodu po stanovniku.
To ćete učiniti tako da označite riječ i nakon toga označite odgovarajuće polje.
Južna Amerika
Bolivija
Sjeverna Amerika
Afrika
Azija
Kanada
Mongolija
Čad
visoki dohodak
viši srednji dohodak
niži srednji dohodak
niski dohodak
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
1. Kad odrastem bit ću…
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Tema 7: Više ili manje za održivo stanje - Ishodi učenja: GEO OŠ C.B.6.2. Učenik analizira podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjava važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske.
Videolekcija 7.2: Od šljive do pekmeza - Ishodi učenja: . naučit ćete objasniti važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivog razvoja
Videolekcija 7.3: Je li turizam najvažniji? - Ishodi učenja: - naučit ćete objasniti važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivog razvoja