Četiri akvarija
Naziv: Bez vode nema života
Cilj: Razviti odgovornost prema svakodnevnom korištenju kemikalija i njihovom otpuštanju u vodotokove.
Suodnos: Kemija.
Vrijeme trajanja: 1 sat
Potreban materijal: Akvarij i potrebna akvaristička oprema, kemijski pribor, pH metar, IKT.
Opis izvedbe: Učenici će u četiri akvarija napraviti replike slatkovodnih ekoloških sustava poput rijeke. Uzorkovat će vodu iz obližnje kopnene vode te u istu nasaditi alge, hidre i punoglavce. Testirat će početne kemijske parametre (npr. pH vrijednost, temperaturu, nitrate i zasićenost kisikom) te postaviti pokus. Jedan akvarij će poslužiti kao kontrola, a u preostale će „ispuštati“ različite otopine iz svoje neposredne okoline (sokovi, sapuni, šamponi, deterdženti za rublje…) te će pratiti promjenu biotičkih i abiotičkih čimbenika kroz određeni vremenski period. Pri istraživanju će slijediti etape istraživačkog rada.
Zaključak: Svoje rezultate u obliku plakata ili prezentacije izložiti u razredu. Pri izradi plakata učenici se mogu koristiti alatom Prezi.
Dodatni materijali: Preporuka mrežnih stranica na zadanu temu:
http://www.voda.hr/
http://iac-apps.com/pbf/
http://www.stampar.hr/hr/odjel-za-zdravstvenu-ispravnost-i-kvalitetu-voda
http://baltazar.izor.hr/azopub/bindex
Prijedlog valorizacije rada učenika: Podijeliti učenicima listu za vrednovanje radova na kojima će oni označavati jesu li određene stavke ostvarene ili ne.
S kime je moguće surađivati: Zavod za javno zdravstvo, Vodovod, PBF, Institut Ruđer Bošković.