x
Učitavanje

3.10 Aktivnosti za samostalno učenje

Što ću naučiti?
Europska unija - Zajedno do fondova EU
Sadržaj jedinice icon sadržaj jedinice

Na početku...

Kako biste proces učenja vlastitim sposobnostima i talentima učinili još zanimljivijim, pripremili smo vam aktivnosti za samostalan rad.

Pripremamo i izvodimo monolog

Osmislite monolog u kojem ćete opisati svoj radni tjedan. U njega unesite živo pripovijedanje doživljaja, odnosno pripovijedajte tako da zaokupite pozornost čitatelja/slušatelja. Možete unijeti i elemente humora.

Želite li saznati kako svoju publiku nasmijavaju današnji komičari, posjetite Studio smijeha.

Sastavljamo subjektivan i objektivan opis predmeta

Pronađite neki predmet koji pripada hrvatskoj kulturnoj baštini i koji dobro poznajete, a uz to vam je zbog nečega drag. Primjerice, narodna nošnja ili neki njezin dio, glazbeni instrument tradicijske glazbe, uporabni predmet iz domaćinstva, igračka i sl. Opišite ga uključujući osobni odnos i osjećaje prema tom predmetu, dakle sastavite subjektivan opis. Isti predmet zatim objektivno opišite, na primjer opišite kako izgleda, navedite njegove dijelove, čemu služi, opišite način na koji se njime upravlja, tehničke podatke i sl.

Čitamo i analiziramo vijesti

Uzmite dvoje današnje ili jučerašnje dnevne novine i u njima pronađite vijesti koje informiraju o istom događaju koji je u tom danu bio jedan od najvažnijih. Usporedite ih. U njima označite uvodni dio (uvod), središnji dio (razradu) i zaključni dio (zaključak). Zaključite u kojim se dijelovima te vijesti razlikuju, a u kojima su iste. Jesu li obje novine prenijele iste informacije? Jesu li im na prvom mjestu istaknute kao bitne iste informacije?

Pišemo vijest – od dužega teksta do vijesti

Pravilo koje znaju svi novinari glasi – ne postoji tekst koji se ne može skratiti na vijest. Pronađite novinski tekst o temi koja vam je zanimljiva te ga skratite (oblikujte) tako da od njega postane vijest.

Konvencija o pravima djeteta

Pročitajte tekst Konvencije o pravima djeteta.

Izdvojite iz nje elemente administrativnoga stila koje prepoznajete. Zatim pokušajte sastaviti sličan tekst, no pod naslovom Konvencija o pravima srednjoškolaca.

Uspoređujemo popularno pisane intervjue

Pronađite u časopisima za mlade pet intervjua s poznatim popularnim osobama, primjerice glazbenicima, glumcima, sportašima… Promotrite kako je intervju strukturiran, odnosno ima li potreban uvod da bismo mogli znati o kome je riječ. Izdvojite iz tih intervjua nekoliko pitanja koja se ponavljaju ili su slična. Izaberite pitanja koja smatrate najuspjelijima i obrazložite svoj odabir.
Koji vam se od intervjua najviše sviđa? Obrazložite.

Životopis za posao iz snova

Pronađite na portalu Moj posao oglas za radno mjesto na kojem biste jednom htjeli raditi. Ispišite ga i utvrdite što poslodavac očekuje od svojih kandidata, odnosno budućih zaposlenika. Sastavite primjer životopisa tako da odgovara onome što se traži. Imajte na umu da je to vježba sastavljanja životopisa te ne mora odgovarati stvarnom trenutku u kojem se nalazite.

Korelacija

Preporuka za čitanje putopisa

Pročitajte knjigu putopisa Marka Pogačara Slijepa karta (Fraktura, Zaprešić, 2016.) i saznajte što je danas, u doba Google Mapsa i Wikipedije, uopće putopisni žanr. Naime, putopis je postao vrsta koja može objediniti i elemente eseja, dnevnika, biografije, proze i autobiografskih zapisa.

...i na kraju

Samostalno učenje vrijeme je za kreativnost i kritičko promišljanje. Vjerujemo da ste odabrane aktivnosti uspješno odradili i saznali više o hrvatskom jeziku.

Povratak na vrh