Učitavanje

1. Osjeti i percepcija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • navesti dijelove osjetnog sustava i proces nastanka osjeta
  • objasniti pojam i funkcije percepcije
  • razlikovati i objasniti povezanost između psihičkih procesa i percepcije
  • navesti i objasniti dva procesa u nastanku percepcije
  • navesti i objasniti čimbenike koji mogu utjecati na percepciju
  • objasniti perceptivnu konstantnost i navesti primjere
  • objasniti fenomen razlikovanja lika od pozadine i njegovu ulogu u prepoznavanju i lokalizaciji
  • objasniti različite gestalt principe organiziranja
  • navesti i razlikovati monokularne i binokularne znakove za percepciju dubine
  • razlikovati inducirano gibanje od prividnog gibanja
  • objasniti pojavu perceptivnih varki i navesti vrste
  • pronaći mogućnost primjene perceptivnih varki u svakodnevnom životu

1. Osjeti i percepcija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • navesti dijelove osjetnog sustava i proces nastanka osjeta
  • objasniti pojam i funkcije percepcije
  • razlikovati i objasniti povezanost između psihičkih procesa i percepcije
  • navesti i objasniti dva procesa u nastanku percepcije
  • navesti i objasniti čimbenike koji mogu utjecati na percepciju
  • objasniti perceptivnu konstantnost i navesti primjere
  • objasniti fenomen razlikovanja lika od pozadine i njegovu ulogu u prepoznavanju i lokalizaciji
  • objasniti različite gestalt principe organiziranja
  • navesti i razlikovati monokularne i binokularne znakove za percepciju dubine
  • razlikovati inducirano gibanje od prividnog gibanja
  • objasniti pojavu perceptivnih varki i navesti vrste
  • pronaći mogućnost primjene perceptivnih varki u svakodnevnom životu
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Primam informacije - Ishodi učenja: objašnjavati kako kognitivni procesi, motivacija i emocije (u dinamičnom odnosu) upravljaju ponašanjem i primjenjivati znanja o tome na različite životne situacije
    1. Videolekcija 2.2: Klasično i operantno uvjetovanje - Ishodi učenja: na primjeru opisati tijek učenja klasičnim uvjetovanjem, objasniti pojmove generalizacija podražaja, diskriminacija podražaja i gašenje uvjetovane reakcije, objasniti način učenja operantnim uvjetovanjem, razlikovati potkrepljenje od kazne, opisati važne eksperimente u području klasičnog i operantnog uvjetovanja, razlikovati pozitivno i negativno potkrepljenje, navesti primjere primarnih i sekundarnih potkrepljivača i objasniti razliku među njima, razlikovati kaznu primjenom i kaznu uklanjanjem, opisati proces učenja oblikovanjem, objasniti razliku između klasičnog i operantnog uvjetovanja
    2. Videolekcija 2.3: Socijalno učenje i kognitivno učenje - Ishodi učenja: navesti psihologe koji su dali značajan doprinos proučavanju socijalnog i kognitivnog učenja, razlikovati i objasniti na primjerima različite vrste socijalnog učenja, razlikovati i objasniti na primjerima različite vrste kognitivnog učenja, opisati važne eksperimente iz područja socijalnog učenja, opisati važne eksperimente iz područja kognitivnog učenja, objasniti važnost modela u socijalnom učenju
    3. Videolekcija 2.4: Pamćenje i zaboravljanje - Ishodi učenja: definirati pamćenje kao kognitivni proces, objasniti vezu između učenja i pamćenja, razlikovati vrste dugoročnog pamćenja i potkrijepiti ih primjerima, opisati tri faze pamćenja i kontrolne procese, obasniti karakteristike svake faze pamćenja, opisati četiri uzroka zaboravljanja i potkrijepiti ih primjerima iz svakodnevnog života, razlikovati pozitivan transfer od negativnog transfera
    4. Videolekcija 2.5: Smetnje pamćenja - Ishodi učenja: razlikovati uzroke zaboravljanja od patoloških smetnji pamćenja, opisati patološke smetnje pamćenja, raspravljati o tome koji faktori pridonose boljem pamćenju i manjem zaboravljanju, raspravljati o tome koji faktori doprinose boljem učenju nekog gradiva, objasniti različite vrste mnemotehnika