služi za prikupljanje velikoga broja podataka u relativno kratkome vremenu, a sastoji se od niza pitanja koja se postavljaju sudionicima pisanim ili usmenim putem kako bi se doznala njihova ponašanja, doživljaji, stavovi ili mišljenja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je točno određen niz uputa o tome kako se i kojim redoslijedom rješava neki problem.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je gubitak pamćenja, najčešće izazvan ozljedom mozga, infekcijom ili tumorom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest treća faza pamćenja u koju možemo pohraniti veliku količinu informacija na neograničeni rok.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je postupak kojim se u strogo kontroliranim uvjetima provjerava postoji li uzročno-posljedična veza između pojava.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest grupa ispitanika na kojoj se provodi eksperiment, odnosno primjenjuje se nezavisna varijabla te se mjeri i opaža zavisna varijabla.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je neugodno stanje do kojega dolazi kada ne možemo postići željeni cilj.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je doslovno oponašanje tuđeg ponašanja bez razumijevanja čemu to ponašanje služi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je pojava kod koje učenje jednoga sadržaja otežava učenje ili dosjećanje drugoga, sličnog sadržaja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
podrazumijeva mjerenje povezanosti karakteristika kod većeg broja ljudi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest ona na kojoj se ne primjenjuje nezavisna varijabla, ali se mjeri i opaža zavisna varijabla.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest pojava da objekte doživljavamo jednako velikima, jednakoga oblika, boje i svjetline, neovisno o udaljenosti s koje ih promatramo, kutu pod kojim ih gledamo ili količini svjetlosti u okolini.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest način na koji, prolazeći prostorom, učimo snalaženje u prostoru i kretanje prostorom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest druga faza pamćenja, u kojoj zadržavamo informacije dok su nam potrebne ili ih kodiramo kako bismo ih pohranili u dugoročno pamćenje.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
– pažnja, ponavljanje, kodiranje i pronalaženje – procesi su koji omogućuju prijelaz informacija iz jedne faze pamćenja u drugu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
sustavno je opažanje ponašanja drugih ljudi ili životinja u prirodnim uvjetima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je ono na što se ugledamo, uzimamo za primjer ili oponašamo.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je vrsta socijalnoga učenja u kojoj nam model pokazuje određeno ponašanje koje nas želi naučiti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jesu pravila i obrasci temeljeni na našem iskustvu, a njima se koristimo pri postavljanju i testiranju hipoteze.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
su strategije koje nam olakšavaju pamćenje, npr. korištenjem skraćenica, rime, neobičnoga predočavanja i sl.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je proces koji potiče naše ponašanje, održava ga i usmjerava prema nekomu cilju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je ono što pokreće naše ponašanje prema određenomu cilju, a može (ali i ne mora) biti potaknuto potrebom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je onaj koji prirodno i automatski izaziva refleksnu reakciju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je refleksna reakcija uzrokovana neuvjetovanim podražajem.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
mijenja se sama ili ju istraživač unosi u eksperiment i namjerno mijenja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest podražaj (NP) koji ni na koji način ne utječe na pojavu neuvjetovane reakcije.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest način suočavanja koji ne smanjuje doživljaj stresa i frustracije, nego ga održava ili čak pojačava.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je subjektivan doživljaj koji nastaje kao posljedica djelovanja podražaja i odnosi se na neko pojedinačno svojstvo podražaja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
sastoji se od oka, vidnoga živca i područja u kori velikoga mozga.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
sastoji se od uha, slušnoga živca i područja u moždanoj kori.
sastoji se od nosa, nosne šupljine, osjetnih stanica, njušnoga živca i područja u moždanoj kori.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
razlikujemo pet osnovnih okusa: slatko, slano, kiselo, gorko i umami, kao i velik broj međuokusa.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest proces učenja u kojem se mijenja vjerojatnost javljanja nekoga ponašanja ovisno o posljedicama koje ga prate.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
(radost, tuga, strah, bijes, iznenađenje i gađenje) urođene su, prisutne kod svih ljudi i prati ih izraz lica koji je lako prepoznatljiv u svim kulturama.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jesu procesi kojima nesvjesno iskrivljavamo stvarnost kako bismo se obranili od anksioznosti izazvane frustracijom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je proces kojim integriramo podatke iz više osjetnih sustava i dajemo im značenje.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je znanstvena i primijenjena disciplina koja se bavi psihičkim procesima i ponašanjem.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je reakcija koja je vidljiva izvana i može se objektivno proučavati.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jesu procesi koji se odvijaju unutar pojedinca i stoga su subjektivni.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ili istraživačko pitanje jest pitanje na koje znanstvenici traže odgovor u određenome istraživanju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je energija koja djeluje na receptore u osjetnome organu i može izazvati osjet.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je pojava koja slijedi nakon nekoga ponašanja i povećava vjerojatnost da se to ponašanje ponovi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je mogućnost usvajanja, zadržavanja i korištenja informacija.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je nedostatak nečega u fizičkome ili psihološkome smislu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest način suočavanja koji smanjuje doživljaj stresa i frustracije, a najčešće podrazumijeva djelovanje na situaciju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je uzorak koji dobro predstavlja populaciju koju želimo ispitati.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
su ponašanja koja su nam urođena, odvijaju se automatski i teško ih je svojevoljno zaustaviti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je dokumentirana povijest neke osobe, grupe, organizacije ili događaja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je sustavno opažanje vlastitih psihičkih procesa i ponašanja u trenutku doživljavanja ili kasnije po sjećanju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
odvija se u interakciji pojedinca i njegove socijalne okoline.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest prva faza pamćenja, u kojoj se receptori održavaju aktivnima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
(npr. ponos, sram, prijezir, ljubav, ljubomora…) stječemo socijalizacijom, kasnije se javljaju u ljudskome razvoju i nije ih moguće lako prepoznati kod drugih ljudi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je stanje koje nastaje kad su ljudi suočeni s događajem koji procijene prijetećim ili opasnim za njih osobno ili za njima bliske osobe, te u situacijama kada moraju uložiti dodatan napor kako bi se prilagodili zahtjevima okoline.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je okus koji pojačava kvalitetu svih okusa u jelu i daje prepoznatljiv osjećaj punoće u ustima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest podražaj koji nakon višekratnoga uparivanja s neuvjetovanim podražajem počinje izazivati uvjetovanu reakciju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest reakcija koja se javlja na uvjetovani podražaj.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
vrsta je socijalnoga učenja u kojem model ponekad i ne zna da ga promatramo, a mi, promatrajući njegovo ponašanje, uzimamo u obzir i posljedice koje to ponašanje ima za model.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jest način na koji dolazimo do određenih spoznaja, a pri tome unaprijed planiramo istraživanje i provodimo ga u kontroliranim uvjetima te koristimo znanstvene metode istraživanja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama: