Učitavanje

1. Hrvatski lirski Mojsije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Kranjčevićevu pjesmu na sadržajnoj i izraznoj razini.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta.
  • U potpunosti ću moći uočiti univerzalnu dimenziju pjesme, odnosno njezinu aktualnost.
  • U potpunosti ću moći prepoznati prednosti i ograničenja povezane s pripadnošću određenoj zajednici.
  • U potpunosti ću moći opisati društveno-povijesne prilike u kojima je pjesma nastala i povezati ih sa značenjem pjesme.
  • Moći ću tumačiti pjesmu na sadržajnoj i simboličkoj razini.
  • Moći ću prepoznati tematska obilježja teksta.
  • Moći ću prepoznati žanrovska obilježja književnog teksta.
  • Moći ću prepoznati stilska i strukturna obilježja teksta.
#1 Zadatak

Poredajte po redu dijelove sadržaja pjesme Mojsije. 

1. ponašanje naroda (zlatno tele)
2. prvo Mojsijevo obraćanje Bogu
3. dolazak u Obećanu Zemlju (nezadovoljstvo naroda)
4. drugi Jahvin odgovor
5. Jahvin odgovor
6. Mojsijeva smrt
7. drugo Mojsijevo obraćanje Bogu
8. kretanje židovskog naroda prema obećanoj zemlji

Što čovjek treba osjetiti unatoč težnji k nečemu uzvišenom?

Koja je tema pjesme Mojsije najavljena riječima „da on nije svojoj hrpi svoj”?

Odredite točnost tvrdnje. 

Put naroda u Obećanu Zemlju prikazan je pjesničkim slikama pustare i prašine.

Što simbolizira zlatno tele?

U kojim se stihovima najavljuje Mojsijeva sudbina?

Procjena znanja

Odredite je li tvrdnja točna.

U pjesmi Mojsije Egipat je simbol Austro-Ugarske u kojoj su Hrvati zarobljeni.

Odredite je li tvrdnja točna 

Mojsije je, kad se sagleda alegorija hrvatske politike s kraja 19. stoljeća, lik razočaranog štrosmajerovca.

Što je tema Kranjčevićeve pjesme Mojsije? 

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Pjesma Mojsije, kao književna vrsta, može se odrediti i kao:

.

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Osim lirskih, Kranjčevićeva pjesma Mojsije ima obilježja 

.

1. Hrvatski lirski Mojsije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Kranjčevićevu pjesmu na sadržajnoj i izraznoj razini.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta.
  • U potpunosti ću moći uočiti univerzalnu dimenziju pjesme, odnosno njezinu aktualnost.
  • U potpunosti ću moći prepoznati prednosti i ograničenja povezane s pripadnošću određenoj zajednici.
  • U potpunosti ću moći opisati društveno-povijesne prilike u kojima je pjesma nastala i povezati ih sa značenjem pjesme.
  • Moći ću tumačiti pjesmu na sadržajnoj i simboličkoj razini.
  • Moći ću prepoznati tematska obilježja teksta.
  • Moći ću prepoznati žanrovska obilježja književnog teksta.
  • Moći ću prepoznati stilska i strukturna obilježja teksta.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 8: Poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primijeniti književnoteorijske pojmove., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
    1. Videolekcija 8.2: Kritički skepticizam u poeziji Silvija Strahimira Kranjčevića - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Kranjčevićeve pjesme Bog i Hrvati i Gospodskomu Kastoru., U potpunosti ću moći izražavati vlastiti literarni doživljaj pjesama., U potpunosti ću moći povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i usvajati norme ponašanja u skladu s istinskim vrijednostima., U potpunosti ću moći izdvajati pojedinosti koje izazivaju najjači dojam i koje me potiču na razmišljanje o hrvatskoj državotvornosti., U potpunosti ću moći analizirati tematska i žanrovska obilježja političko-satirične poezije Silvija Strahimira Kranjčevića., Moći ću povezat ću stihove s vlastitom kulturnom baštinom., Moći ću prepoznati motive koji ostavljaju jači dojam i potiču na razmišljanje., Moći ću uočiti osobne i individualizirane motive u rodoljubnoj pjesmi., Moći ću analizirati književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane poetske vrste.
    2. Videolekcija 8.3: Diklice, ruže, vile – što se skriste? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti stilska obilježja pjesama., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja renesanse., U potpunosti ću moći analizirati obilježja petrarkističke lirike., U potpunosti ću moći uspoređivati književne tekstove na jezičnoj i sadržajnoj razini., U potpunosti ću moći prepoznati vrijednost dubrovačke renesansne lirike., U potpunosti ću moći povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću prepoznati povijesni razvoj hrvatske petrarkističke poezije., Moći ću prepoznati obilježja hrvatske petrarkističke poezije., Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi., Moći ću uočit ću obilježja pjesničkog stila.
    3. Videolekcija 8.4: Brez izmine dugo ništar stat ne more - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći povezati sadržaj Ribanja i ribarskoga prigovaranja s aktualnim životnim situacijama., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja poslanice., U potpunosti ću moći analizirati ulomke iz Ribanja i ribarskog prigovaranja., U potpunosti ću moći izdvojiti obilježja ribarske ekloge na primjerima., U potpunosti ću moći opisati simboličku vrijednost Ribanja i ribarskog prigovaranja za hrvatski kulturni krug i baštinu kao prvog etnografskoga i melodiografskog zapisa., U potpunosti ću moći opisati Ribanje i ribarsko prigovaranje u kontekstu hvarskoga renesansnog književnog kruga., Moći ću analizirati ulomke iz Ribanja i ribarskog prigovaranja na razini izraza.
    4. Videolekcija 8.5: Noćne Julije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati pjesmu s obzirom na temu, motive te književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći prepoznati pojam besjedovnog stiha., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja dramskog teksta., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći usporediti vlastito proživljeno iskustvo čitanja s iskustvima drugih čitatelja., Moći ću prepoznati značenje pojma renesanse., Moći ću prepoznati vrste soneta., Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi., Moći ću prepoznati obilježja renesanse., Moći ću uočiti obilježja jezika renesanse.