Učitavanje

3. Diklice, ruže, vile – što se skriste?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uočiti stilska obilježja pjesama.
  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja renesanse.
  • U potpunosti ću moći analizirati obilježja petrarkističke lirike.
  • U potpunosti ću moći uspoređivati književne tekstove na jezičnoj i sadržajnoj razini.
  • U potpunosti ću moći prepoznati vrijednost dubrovačke renesansne lirike.
  • U potpunosti ću moći povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje.
  • Moći ću prepoznati povijesni razvoj hrvatske petrarkističke poezije.
  • Moći ću prepoznati obilježja hrvatske petrarkističke poezije.
  • Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi.
  • Moći ću uočit ću obilježja pjesničkog stila.
#1 Zadatak

Povežite autora i njegovo djelo

William Shakespeare Hamlet
Miguel de Cervantes Bistri vitez don Quijote od Manche
Ludovico Ariosto Gargantua i Panatagruel
Francios Rabelais Bijesni Orlando

Odaberite točne odgovore iz padajućeg izbornika.

Francesco Petraca predstavnik je 

.

Sonet nazvan prema Petrarci je petrarcin ili 

.

Inspiracija mu je bila žena po imenu 

.

D14 EDIT - videozapis teksta pjesme Menčetić. Transkript: .

D15_videozapis teksta pjesme_Dž_Držić + narator

Označite točan odgovor. 

Obje su pjesme ljubavne tematike?

Koje petrarkističke motive prepoznajete u pjesmama? (Moguće više točnih odgovora.)

Dopunite rečenicu navodeći vrstu stiha.

Pjesme su pisane 
.

Pridružite riječima njihovo točno značenje.

diklica proljeće
srdačce sunce
sunačce srce
prolitje djevojka
ures nakit

D20_videozapis teksta pjesme_Vetranović + narator

Označite stih u kojema prepoznajete da je pjesma ispjevana u 1. licu.

Označite točnu tvrdnju.

Dopunite tvrdnju točnim odgovorom.

Pjesnik na alegoričan način spominje 
.

Označite dva stiha kojima pjesnik izražava kada će dočekati svoj mir i oslobođenje.

Komu se u drugoj polovici pjesme obraća pjesnik?

Procjena znanja

Na koliko se generacija dijele hrvatski petrarkisti?

Dopunite rečenicu točnim odgovorom.

U hrvatskoj petrarkističkoj poeziji prepoznajem obilježja 

 poezije.

Odredite točnost sljedeće tvrdnje. 

U pročitanim pjesmama prepoznajem dvostruko rimovani dvanaesterac.

Dopunite sljedeću tvrdnju točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Poezija petrarkističkih pjesnika objavljena je u 

 1507. godine.

Izbacite uljeza. 


U stihovima Oči nje jak zvizde gore u svitlosti, / u njih su sve gizde i rajske liposti. uočavam

3. Diklice, ruže, vile – što se skriste?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uočiti stilska obilježja pjesama.
  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja renesanse.
  • U potpunosti ću moći analizirati obilježja petrarkističke lirike.
  • U potpunosti ću moći uspoređivati književne tekstove na jezičnoj i sadržajnoj razini.
  • U potpunosti ću moći prepoznati vrijednost dubrovačke renesansne lirike.
  • U potpunosti ću moći povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje.
  • Moći ću prepoznati povijesni razvoj hrvatske petrarkističke poezije.
  • Moći ću prepoznati obilježja hrvatske petrarkističke poezije.
  • Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi.
  • Moći ću uočit ću obilježja pjesničkog stila.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 8: Poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primijeniti književnoteorijske pojmove., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
    1. Videolekcija 8.1: Hrvatski lirski Mojsije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Kranjčevićevu pjesmu na sadržajnoj i izraznoj razini., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći uočiti univerzalnu dimenziju pjesme, odnosno njezinu aktualnost., U potpunosti ću moći prepoznati prednosti i ograničenja povezane s pripadnošću određenoj zajednici., U potpunosti ću moći opisati društveno-povijesne prilike u kojima je pjesma nastala i povezati ih sa značenjem pjesme., Moći ću tumačiti pjesmu na sadržajnoj i simboličkoj razini., Moći ću prepoznati tematska obilježja teksta., Moći ću prepoznati žanrovska obilježja književnog teksta., Moći ću prepoznati stilska i strukturna obilježja teksta.
    2. Videolekcija 8.2: Kritički skepticizam u poeziji Silvija Strahimira Kranjčevića - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Kranjčevićeve pjesme Bog i Hrvati i Gospodskomu Kastoru., U potpunosti ću moći izražavati vlastiti literarni doživljaj pjesama., U potpunosti ću moći povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i usvajati norme ponašanja u skladu s istinskim vrijednostima., U potpunosti ću moći izdvajati pojedinosti koje izazivaju najjači dojam i koje me potiču na razmišljanje o hrvatskoj državotvornosti., U potpunosti ću moći analizirati tematska i žanrovska obilježja političko-satirične poezije Silvija Strahimira Kranjčevića., Moći ću povezat ću stihove s vlastitom kulturnom baštinom., Moći ću prepoznati motive koji ostavljaju jači dojam i potiču na razmišljanje., Moći ću uočiti osobne i individualizirane motive u rodoljubnoj pjesmi., Moći ću analizirati književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane poetske vrste.
    3. Videolekcija 8.4: Brez izmine dugo ništar stat ne more - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći povezati sadržaj Ribanja i ribarskoga prigovaranja s aktualnim životnim situacijama., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja poslanice., U potpunosti ću moći analizirati ulomke iz Ribanja i ribarskog prigovaranja., U potpunosti ću moći izdvojiti obilježja ribarske ekloge na primjerima., U potpunosti ću moći opisati simboličku vrijednost Ribanja i ribarskog prigovaranja za hrvatski kulturni krug i baštinu kao prvog etnografskoga i melodiografskog zapisa., U potpunosti ću moći opisati Ribanje i ribarsko prigovaranje u kontekstu hvarskoga renesansnog književnog kruga., Moći ću analizirati ulomke iz Ribanja i ribarskog prigovaranja na razini izraza.
    4. Videolekcija 8.5: Noćne Julije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati pjesmu s obzirom na temu, motive te književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći prepoznati pojam besjedovnog stiha., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja dramskog teksta., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći usporediti vlastito proživljeno iskustvo čitanja s iskustvima drugih čitatelja., Moći ću prepoznati značenje pojma renesanse., Moći ću prepoznati vrste soneta., Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi., Moći ću prepoznati obilježja renesanse., Moći ću uočiti obilježja jezika renesanse.