Učitavanje

5. Noćne Julije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati pjesmu s obzirom na temu, motive te književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
  • U potpunosti ću moći prepoznati pojam besjedovnog stiha.
  • U potpunosti ću moći tumačiti obilježja dramskog teksta.
  • U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta.
  • U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje.
  • U potpunosti ću moći usporediti vlastito proživljeno iskustvo čitanja s iskustvima drugih čitatelja.
  • Moći ću prepoznati značenje pojma renesanse.
  • Moći ću prepoznati vrste soneta.
  • Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi.
  • Moći ću prepoznati obilježja renesanse.
  • Moći ću uočiti obilježja jezika renesanse.
Video. Transkript: .
#1 Zadatak

Povežite citate s naslovom.

„Stavi me kao znak na srce, kao pečat na ruku svoju, jer ljubav je jaka kao smrt, a ljubomora tvrda kao grob. Žar je njezin žar vatre i plamena Jahvina. Mnoge vode ne mogu ugasiti ljubav niti je rijeke potopiti.“ Biblija, Pjesma nad pjesmama 8,6
„Jednom davno živio je dječak koji je volio djevojčicu, i njen smijeh bio je pitanje na koje je želio odgovarati cijelog svog života.“ Nicole Krauss, Povijest ljubavi
„A ja za ljubav samo na taj dođoh svijet.“ Sofoklo, Antigona
William Shakespeare 130. sonet Ljepše se koralj od usana joj rudi; Ko sunce lijepost oči joj ne krasi; Ako bijel je snijeg, sive su joj grudi, Il vlas crna žica, žice su joj vlasi. Vidjeh baršun ruža, rujnih i bijelih, Na licu takva ruža dragoj nije; Mnogi miris više slasti dijeli Od daha što iz moje drage bije. Volim glas njen, ma da više godi Muzika, jer zvuk joj ljepši ima; Božicu nikad ne vidjeh da hodi, – A moja draga ide samo tlima; Tako mi neba, ipak divna mi je, I nijedna joj druga ravna nije.
Petrarca XIII. sonet Sred drugih gospa, òd sāta do sāta, kad Amor dođe u divnom joj liku, što druge manje dosežu joj diku sve više žudnja ljuvena me hvata. Ja mjesto, sat blagosiljam i vrijeme kad spaziše joj višnju lijepost oči, pa velim: Dušo, hvalu sada sroči jer dostojna bje časti te golèmē. Ljuvena miso od nje k tebi stiže, dok za njom ideš, k najvišem te vodi, ne mareć onog što drugima godi; lijepost duhovna sva ti iz nje hodi, k nebesima te pravim putem diže, te već se dičim da sam spasu bliže.
A. Brnardić - JULIJA D16. Transkript: .

Procjena znanja

Što znači riječ renesansa u prijevodu?

Dopunite rečenicu točnim odgovorima.

Razlikujemo talijanski ili 
  sonet i elizabetanski ili 
 sonet.

Odredite točnost sljedeće tvrdnje. 

Besjedovni stih prepoznajem u pjesmi Julija.

Dopunite sljedeću tvrdnju točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Renesansni se pisci u književnosti okreću 

.

Izbacite uljeza. 

U renesansi pisci pišu na latinskome narodnome jeziku.

5. Noćne Julije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati pjesmu s obzirom na temu, motive te književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
  • U potpunosti ću moći prepoznati pojam besjedovnog stiha.
  • U potpunosti ću moći tumačiti obilježja dramskog teksta.
  • U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta.
  • U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje.
  • U potpunosti ću moći usporediti vlastito proživljeno iskustvo čitanja s iskustvima drugih čitatelja.
  • Moći ću prepoznati značenje pojma renesanse.
  • Moći ću prepoznati vrste soneta.
  • Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi.
  • Moći ću prepoznati obilježja renesanse.
  • Moći ću uočiti obilježja jezika renesanse.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 8: Poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primijeniti književnoteorijske pojmove., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
    1. Videolekcija 8.1: Hrvatski lirski Mojsije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Kranjčevićevu pjesmu na sadržajnoj i izraznoj razini., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći uočiti univerzalnu dimenziju pjesme, odnosno njezinu aktualnost., U potpunosti ću moći prepoznati prednosti i ograničenja povezane s pripadnošću određenoj zajednici., U potpunosti ću moći opisati društveno-povijesne prilike u kojima je pjesma nastala i povezati ih sa značenjem pjesme., Moći ću tumačiti pjesmu na sadržajnoj i simboličkoj razini., Moći ću prepoznati tematska obilježja teksta., Moći ću prepoznati žanrovska obilježja književnog teksta., Moći ću prepoznati stilska i strukturna obilježja teksta.
    2. Videolekcija 8.2: Kritički skepticizam u poeziji Silvija Strahimira Kranjčevića - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Kranjčevićeve pjesme Bog i Hrvati i Gospodskomu Kastoru., U potpunosti ću moći izražavati vlastiti literarni doživljaj pjesama., U potpunosti ću moći povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i usvajati norme ponašanja u skladu s istinskim vrijednostima., U potpunosti ću moći izdvajati pojedinosti koje izazivaju najjači dojam i koje me potiču na razmišljanje o hrvatskoj državotvornosti., U potpunosti ću moći analizirati tematska i žanrovska obilježja političko-satirične poezije Silvija Strahimira Kranjčevića., Moći ću povezat ću stihove s vlastitom kulturnom baštinom., Moći ću prepoznati motive koji ostavljaju jači dojam i potiču na razmišljanje., Moći ću uočiti osobne i individualizirane motive u rodoljubnoj pjesmi., Moći ću analizirati književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane poetske vrste.
    3. Videolekcija 8.3: Diklice, ruže, vile – što se skriste? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti stilska obilježja pjesama., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja renesanse., U potpunosti ću moći analizirati obilježja petrarkističke lirike., U potpunosti ću moći uspoređivati književne tekstove na jezičnoj i sadržajnoj razini., U potpunosti ću moći prepoznati vrijednost dubrovačke renesansne lirike., U potpunosti ću moći povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću prepoznati povijesni razvoj hrvatske petrarkističke poezije., Moći ću prepoznati obilježja hrvatske petrarkističke poezije., Moći ću prepoznati značajke stiha u pjesmi., Moći ću uočit ću obilježja pjesničkog stila.
    4. Videolekcija 8.4: Brez izmine dugo ništar stat ne more - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći povezati sadržaj Ribanja i ribarskoga prigovaranja s aktualnim životnim situacijama., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja poslanice., U potpunosti ću moći analizirati ulomke iz Ribanja i ribarskog prigovaranja., U potpunosti ću moći izdvojiti obilježja ribarske ekloge na primjerima., U potpunosti ću moći opisati simboličku vrijednost Ribanja i ribarskog prigovaranja za hrvatski kulturni krug i baštinu kao prvog etnografskoga i melodiografskog zapisa., U potpunosti ću moći opisati Ribanje i ribarsko prigovaranje u kontekstu hvarskoga renesansnog književnog kruga., Moći ću analizirati ulomke iz Ribanja i ribarskog prigovaranja na razini izraza.