Tema 9: Proza - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primijeniti književnoteorijske pojmove., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i europskoga kulturnog kruga te njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
Videolekcija 9.1: A. G. Matoš, anegdotalne novele: Anegdota kao književni impuls - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti svoj doživljaj literarnoga teksta s doživljajima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći izdvojiti iz ulomaka pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći povezati tekst sa životnim situacijama., U potpunosti ću moći usporediti anegdotu i novelu kao književne vrste., U potpunosti ću moći analizirati pjesmu Hrastovački nokturno u kontekstu novele Nekad bilo – sad se spominjalo., U potpunosti ću moći primijeniti na zadanim primjerima književnoteorijske pojmove vezane uz novelu kao proznu vrstu., U potpunosti ću moći objasniti važnost pripovijedanja kao komunikacijske vještine., U potpunosti ću moći analizirati i usporediti ulomke iz novela Antuna Gustava Matoša Kip domovine leta 188* i Nekad bilo – sad se spominjalo prema temi, motivima, uporabi jezika i ideji., Moći ću analizirati usporediti ulomke iz novela Antuna Gustava Matoša Kip domovine leta 188* i Nekad bilo – sad se spominjalo na razini izraza.
Videolekcija 9.3: J. W. Goethe, Patnje mladog Werthera: Njegovu duhu ne možete uskratiti svoje udivljenje i ljubav. - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su dojmljive i potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći analizirati i usporediti književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste., U potpunosti ću moći opisati književnopovijesno razdoblje u kojem je nastao roman., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja stilske formacije i dominantne književne poetike u predromantičarskom romanu., U potpunosti ću moći procjenjivati dobronamjernost komunikacije i ponašanja u stvarnome i virtualnome svijetu., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta.
Videolekcija 9.4: Kako su priče braće Grimm utjecale na romantičare? - Ishodi učenja: U potpunosti ću se moći upoznati s djelom braće Grimm i njihovim sakupljačkim akcijama., U potpunosti ću moći odrediti obilježja stvaralaštva i utjecaj romantizma na braću Grimm., U potpunosti ću moći izraziti svoje mišljenje o bajkama., U potpunosti ću moći odrediti razliku između narodnih i umjetničkih bajki., U potpunosti ću moći analizirati obilježja bajke na primjeru., U potpunosti ću moći objasniti ulogu Maksimilijana Vrhovca i njegova Poziva svećenstvu na preporoditelje., U potpunosti ću moći ponoviti obilježja bajke., Moći ću odrediti obilježja bajke., Moći ću odrediti obilježja stvaralaštva braće Grimm., Moći ću odrediti književno razdoblje stvaranja braće Grimm., Moći ću odrediti važnost Maksimilijana Vrhovca za hrvatski narodni preporod., Moći ću povezat ću pisce na temelju popularne kulture.
Videolekcija 9.5: Odrastanje – pamćenje – sjećanje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati pojam poetskog romana., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja romana., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su dojmljive i potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći usporediti svoje proživljeno iskustvo čitanja s iskustvima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći analizirati roman s obzirom na temu, motive te književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., Moći ću odrediti strukturu romana., Moći ću odrediti temu romana., Moći ću prepoznati likove u romanu., Moći ću izdvojiti dijelove romana., Moći ću analizirati važnost motiva u romanu.