Tema 9: Proza - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primijeniti književnoteorijske pojmove., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i europskoga kulturnog kruga te njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
Videolekcija 9.1: A. G. Matoš, anegdotalne novele: Anegdota kao književni impuls - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti svoj doživljaj literarnoga teksta s doživljajima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći izdvojiti iz ulomaka pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći povezati tekst sa životnim situacijama., U potpunosti ću moći usporediti anegdotu i novelu kao književne vrste., U potpunosti ću moći analizirati pjesmu Hrastovački nokturno u kontekstu novele Nekad bilo – sad se spominjalo., U potpunosti ću moći primijeniti na zadanim primjerima književnoteorijske pojmove vezane uz novelu kao proznu vrstu., U potpunosti ću moći objasniti važnost pripovijedanja kao komunikacijske vještine., U potpunosti ću moći analizirati i usporediti ulomke iz novela Antuna Gustava Matoša Kip domovine leta 188* i Nekad bilo – sad se spominjalo prema temi, motivima, uporabi jezika i ideji., Moći ću analizirati usporediti ulomke iz novela Antuna Gustava Matoša Kip domovine leta 188* i Nekad bilo – sad se spominjalo na razini izraza.
Videolekcija 9.2: A. G. Matoš, bizarne novele: Bizarnost kao novelističko nadahnuće - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati novele Miš i Camao., U potpunosti ću moći analizirati ideju i značenje djela., U potpunosti ću moći usporediti novele prema motivu bizarnosti., U potpunosti ću moći odrediti obilježja Matoševih simbolističkih novela., U potpunosti ću moći usporediti likove, motive i završetak u novelama., Moći ću odrediti pripadnost novela prema stilskim obilježjima., Moći ću odrediti obilježja simbolističkih novela., Moći ću prepoznati simbole u noveli., Moći ću povezati stanje lika sa simbolikom životinje., Moći ću povezati zajedničke motive obiju novela.
Videolekcija 9.3: J. W. Goethe, Patnje mladog Werthera: Njegovu duhu ne možete uskratiti svoje udivljenje i ljubav. - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su dojmljive i potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći analizirati i usporediti književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste., U potpunosti ću moći opisati književnopovijesno razdoblje u kojem je nastao roman., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja stilske formacije i dominantne književne poetike u predromantičarskom romanu., U potpunosti ću moći procjenjivati dobronamjernost komunikacije i ponašanja u stvarnome i virtualnome svijetu., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta.
Videolekcija 9.5: Odrastanje – pamćenje – sjećanje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati pojam poetskog romana., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja romana., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su dojmljive i potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći usporediti svoje proživljeno iskustvo čitanja s iskustvima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći analizirati roman s obzirom na temu, motive te književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., Moći ću odrediti strukturu romana., Moći ću odrediti temu romana., Moći ću prepoznati likove u romanu., Moći ću izdvojiti dijelove romana., Moći ću analizirati važnost motiva u romanu.