Priopćenje je medijska objava koju stvaraju osobe zadužene za odnose s javnošću u određenim tvrtkama ili institucijama sa svrhom informiranja javnosti.
Priopćenje pripada novinskim žanrovima.
Kojim funkcionalnim stilom standardnog jezika treba napisati priopćenje?
Poredajte pravilnim redoslijedom strukturne sastavnice priopćenja za medije.
1.
kontaktne informacije
2.
uvod
3.
datum objave
4.
razrada
5.
naslov
6.
zaključak
7.
zaglavlje
U pripovijetki Kabanica N. V. Gogolj opisuje čin razbojničke krađe.
Pripovijetka Kabanica realističkom tehnikom pripovijedanja zrcali stvarno stanje društvenih odnosa u carskoj Rusiji.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
4. Priopćenje zainteresiranoj javnosti
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći promicati ulogu institucija i organizacija u zaštiti ljudskih prava.
Moći ću razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika.
U potpunosti ću moći samostalno primjenjivati različite strategije učenja u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema.
U potpunosti ću moći promicati ulogu institucija poput Državnoga odvjetništva pri promicanju ljudskih prava.
U potpunosti ću moći iznijeti vlastiti doživljaj i razumijevanje pripovijetke Kabanica Nikolaja Vasiljeviča Gogolja.
U potpunosti ću moći prepoznati obilježja administrativno-poslovnoga funkcionalnoga stila.
U potpunosti ću moći oblikovati tekst priopćenja za medije administrativno-poslovnim funkcionalnim stilom standardnog jezika.
Moći ću opisati svrhu priopćenja.
Moći ću prepoznati žanrovsku pripadnost tekstne vrste.
Moći ću opisivati strukturna obilježja priopćenja.
Moći ću izraziti razumijevanje književnog teksta.
U potpunosti ću moći kritički se odnositi prema promotivnim sadržajima.
Tema 2: Produktivne jezične djelatnosti - Ishodi učenja: Djelomično ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
Videolekcija 2.1: Kako otvoriti svoj korisnički račun na Tik-Toku - Ishodi učenja: Moći ću objašnjavati osobine aktivnog slušanja., Moći ću određivati značajke upute., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., Moći ću objašnjavati odnos prema društvenoj mreži., U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., Djelomično ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima ću ostvarivati obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., Moći ću opisivati značajke upute., Moći ću zaključivati iz iskustva.
Videolekcija 2.2: Nudite se za posao - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja molbe u skladu s njezinom zadanom strukturom, oblikom i administrativnim stilom., U potpunosti ću moći sažimati prikupljene informacije i oblikovati ih u sadržajno i logički povezan tekst., U potpunosti ću moći oblikovati molbu prema zadanom modelu., U potpunosti ću moći pišući molbe, primjenjivati pravopisna i jezična pravila hrvatskoga standardnog jezika i obilježja administrativnog stila., U potpunosti ću moći iskazati sposobnost razlikovanja situacija u kojima se koriste različiti funkcionalni stilovi., U potpunosti ću moći razvijati komunikacijske vještine.
Videolekcija 2.3: Komentirajte kao kolumnisti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći sažimati prikupljene informacije i oblikovati ih u sadržajno i logički povezan tekst., U potpunosti ću moći kritički promišljati i vrednovati ideje., U potpunosti ću moći uočiti međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti., Moći ću analizirati obilježja kolumne., Moći ću navoditi obilježja kolumne., U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći primjenjivati pravopisna i jezična pravila hrvatskoga standardnog jezika i obilježja publicističkog stila., U potpunosti ću moći primjenjivati pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama., Moći ću navoditi područja vezana uz publicistički stil., Moći ću opisati obilježja kolumne., Moći ću povezivati tekstne vrste i različite funkcionalne stilove., U potpunosti ću moći oblikovati raspravljačke tekstove prema modelu i u skladu s jezično-strukturnim i stilskim obilježjima raspravljačkog diskursa.
Videolekcija 2.5: Pišemo interpretacijski esej - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći osloniti se na svoju inspiraciju i svoje kreativne resurse (ideje, strategije, alate, tehnike...)., U potpunosti ću moći isprobavati različite nove postupke i tehnike pisanja., U potpunosti ću moći kombinirati ideje iz različitih područja u postupku pisanja., U potpunosti ću moći napisati koncept školskog interpretacijskog eseja., U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja iz polaznog teksta., U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja raspravljačkog teksta., Moći ću prepoznati esejski zadatak., Moći ću prepoznati obilježja školskog eseja., Moći ću opisati svrhu interpretacijskog eseja., Moći ću prepoznati izlagačka obilježja teksta., Moći ću prepoznati strukturna obilježja eseja., U potpunosti ću moći izdvojiti tematske, strukturne i stilske posebnosti ulomka teksta i povezati ih s djelom u cijelosti.