Učitavanje

5. Pišemo interpretacijski esej

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći osloniti se na svoju inspiraciju i svoje kreativne resurse (ideje, strategije, alate, tehnike...).
  • U potpunosti ću moći isprobavati različite nove postupke i tehnike pisanja.
  • U potpunosti ću moći kombinirati ideje iz različitih područja u postupku pisanja.
  • U potpunosti ću moći napisati koncept školskog interpretacijskog eseja.
  • U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja iz polaznog teksta.
  • U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja raspravljačkog teksta.
  • Moći ću prepoznati esejski zadatak.
  • Moći ću prepoznati obilježja školskog eseja.
  • Moći ću opisati svrhu interpretacijskog eseja.
  • Moći ću prepoznati izlagačka obilježja teksta.
  • Moći ću prepoznati strukturna obilježja eseja.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti tematske, strukturne i stilske posebnosti ulomka teksta i povezati ih s djelom u cijelosti.
#1 Zadatak

Što sve podrazumijeva interpretacija? Koje vrste iskaza i koje misaone procese? 

Povucite ponuđene odgovore i povežite ih s pojmom „interpretacija“

objašnjavanje
tumačenje
pripovijedanje
opisivanje
procjenjivanje
prosuđivanje
raspravljanje
osuđivanje
uvjeravanje
Povezani s interpretacijom
Nisu povezani s interpretacijom

Procjena znanja

U školskome eseju pristupnik iznosi svoje znanje i spoznaje o književnim djelima na temelju teorije književnosti i povijesti književnosti.

Sve smjernice nije nužno uvrstiti u školski esej.

Kojom se vrstom izlaganja (diskursa) piše školski esej?

Kojoj vrsti eseja na maturi pripada usporedni esej, s dva polazna teksta?

Dopunite tvrdnju točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Autor i djelo ukratko se predstavljaju u 

 dijelu eseja.

5. Pišemo interpretacijski esej

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći osloniti se na svoju inspiraciju i svoje kreativne resurse (ideje, strategije, alate, tehnike...).
  • U potpunosti ću moći isprobavati različite nove postupke i tehnike pisanja.
  • U potpunosti ću moći kombinirati ideje iz različitih područja u postupku pisanja.
  • U potpunosti ću moći napisati koncept školskog interpretacijskog eseja.
  • U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja iz polaznog teksta.
  • U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja raspravljačkog teksta.
  • Moći ću prepoznati esejski zadatak.
  • Moći ću prepoznati obilježja školskog eseja.
  • Moći ću opisati svrhu interpretacijskog eseja.
  • Moći ću prepoznati izlagačka obilježja teksta.
  • Moći ću prepoznati strukturna obilježja eseja.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti tematske, strukturne i stilske posebnosti ulomka teksta i povezati ih s djelom u cijelosti.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Produktivne jezične djelatnosti - Ishodi učenja: Djelomično ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
    1. Videolekcija 2.1: Kako otvoriti svoj korisnički račun na Tik-Toku - Ishodi učenja: Moći ću objašnjavati osobine aktivnog slušanja., Moći ću određivati značajke upute., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., Moći ću objašnjavati odnos prema društvenoj mreži., U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., Djelomično ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima ću ostvarivati obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., Moći ću opisivati značajke upute., Moći ću zaključivati iz iskustva.
    2. Videolekcija 2.2: Nudite se za posao - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja molbe u skladu s njezinom zadanom strukturom, oblikom i administrativnim stilom., U potpunosti ću moći sažimati prikupljene informacije i oblikovati ih u sadržajno i logički povezan tekst., U potpunosti ću moći oblikovati molbu prema zadanom modelu., U potpunosti ću moći pišući molbe, primjenjivati pravopisna i jezična pravila hrvatskoga standardnog jezika i obilježja administrativnog stila., U potpunosti ću moći iskazati sposobnost razlikovanja situacija u kojima se koriste različiti funkcionalni stilovi., U potpunosti ću moći razvijati komunikacijske vještine.
    3. Videolekcija 2.3: Komentirajte kao kolumnisti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći sažimati prikupljene informacije i oblikovati ih u sadržajno i logički povezan tekst., U potpunosti ću moći kritički promišljati i vrednovati ideje., U potpunosti ću moći uočiti međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti., Moći ću analizirati obilježja kolumne., Moći ću navoditi obilježja kolumne., U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći primjenjivati pravopisna i jezična pravila hrvatskoga standardnog jezika i obilježja publicističkog stila., U potpunosti ću moći primjenjivati pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama., Moći ću navoditi područja vezana uz publicistički stil., Moći ću opisati obilježja kolumne., Moći ću povezivati tekstne vrste i različite funkcionalne stilove., U potpunosti ću moći oblikovati raspravljačke tekstove prema modelu i u skladu s jezično-strukturnim i stilskim obilježjima raspravljačkog diskursa.
    4. Videolekcija 2.4: Priopćenje zainteresiranoj javnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći promicati ulogu institucija i organizacija u zaštiti ljudskih prava., Moći ću razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći samostalno primjenjivati različite strategije učenja u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema., U potpunosti ću moći promicati ulogu institucija poput Državnoga odvjetništva pri promicanju ljudskih prava., U potpunosti ću moći iznijeti vlastiti doživljaj i razumijevanje pripovijetke Kabanica Nikolaja Vasiljeviča Gogolja., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja administrativno-poslovnoga funkcionalnoga stila., U potpunosti ću moći oblikovati tekst priopćenja za medije administrativno-poslovnim funkcionalnim stilom standardnog jezika., Moći ću opisati svrhu priopćenja., Moći ću prepoznati žanrovsku pripadnost tekstne vrste., Moći ću opisivati strukturna obilježja priopćenja., Moći ću izraziti razumijevanje književnog teksta., U potpunosti ću moći kritički se odnositi prema promotivnim sadržajima.