Učitavanje

1. Spleen na Parnasu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću navesti predstavnike simbolizma.
  • Moći ću prepoznati obilježja parnasovaca.
  • U potpunosti ću moći razlikovati modernističke pravce.
  • U potpunosti ću moći prepoznati poeziju modernizma.
  • U potpunosti ću moći opisati obilježja pravca na konkretnom primjeru.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.
  • Moći ću prepoznati obilježja esteticizma.
#1 Zadatak

Sastavite prvu strofu poznate pjesme Slonovi, autora Lecontea de Lislea.

1. Na ležaju slegnut i nijem se pali.
2. Bakrenim parama nepokretni vali
3. Ko more bez međe pijesak je rujev:
4. Opet pune vidik gdje čovjek stanuje.
Video. Transkript: Video.

Dopunite rečenice.

Autor pjesme je Stéphane
.

Mallarmé je počeo kao parnasovac, a zatim se pridružio (kojem pravcu?)
.

Pjesma je pisana u obliku

. To znači da ima dva
i dvije
.

Procjena znanja

Modernizam se javlja u drugoj polovici 19. stoljeća i početkom 20. te se dijeli na nekoliko književnih pravaca.

Modernistički pravci jesu:

Dopunite rečenicu.

Pristup pri kojem je ljepota najviši pojam naziva se
.

Dopunite rečenicu.

Predstavnici su simbolizma su Baudelaire, Mallarmé,
.

Parnasovci su se okupili oko časopisa Suvremeni Parnas i zbirke Cvjetovi zla.

1. Spleen na Parnasu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću navesti predstavnike simbolizma.
  • Moći ću prepoznati obilježja parnasovaca.
  • U potpunosti ću moći razlikovati modernističke pravce.
  • U potpunosti ću moći prepoznati poeziju modernizma.
  • U potpunosti ću moći opisati obilježja pravca na konkretnom primjeru.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.
  • Moći ću prepoznati obilježja esteticizma.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 7: Lirska poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
    1. Videolekcija 7.2: Charles Baudelaire i hrvatska moderna - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti doživljaj teksta., U potpunosti ću moći analizirati pjesme Jesenje veče, Jesenska pjesma i Plakat., U potpunosti ću moći usporediti modernističke elemente kod Baudelairea i Matoša., U potpunosti ću moći odrediti osobine Vidrićeva pjesništva., U potpunosti ću moći upoznati se s hrvatskom modernom., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću odrediti obilježja modernizma., Moći ću odrediti povijesni kontekst Matoševa djelovanja., Moći ću analizirati informacije o modernizmu i moderni.
    2. Videolekcija 7.3: Ne boj se! Nisi sam! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći komentirati stihove koje biste mogli dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas se dojmile i potaknule na razmišljanje., U potpunosti ću moći interpretirati pjesme Tina Ujevića., U potpunosti ću moći doznati relevantne podatke iz Ujevićeva života i književnog stvaralaštva., U potpunosti ću moći izražavati literarni doživljaj pjesme Pobratimstvo lica svemiru., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet., Moći ću primijeniti književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste., Moći ću opisati obilježja dominantne književne poetike u modernoj poeziji., Moći ću povezati tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
    3. Videolekcija 7.4: Spoji se na Lyrikline.org. - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su me se dojmile i potaknule na razmišljanje., Moći ću prepoznati vremenski okvir suvremene književnosti., Moći ću prepoznati značenje pojma internetska poezija., U potpunosti ću moći pronaći i analizirati internetsku poeziju., U potpunosti ću moći povezati tekstove pjesama s aktualnim situacijama., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., Moći ću prepoznati autore suvremene poezije., Moći ću imenovati stranice internetske poezije., Moći ću definirati obilježje suvremene poezije.