Učitavanje

4. Spoji se na Lyrikline.org.

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su me se dojmile i potaknule na razmišljanje.
  • Moći ću prepoznati vremenski okvir suvremene književnosti.
  • Moći ću prepoznati značenje pojma internetska poezija.
  • U potpunosti ću moći pronaći i analizirati internetsku poeziju.
  • U potpunosti ću moći povezati tekstove pjesama s aktualnim situacijama.
  • U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta.
  • Moći ću prepoznati autore suvremene poezije.
  • Moći ću imenovati stranice internetske poezije.
  • Moći ću definirati obilježje suvremene poezije.
#1 Zadatak

Spojite definiciju s odgovarajućim pojmom.

LIRIKA ukupnost pjesničkih djela u stihu, pjesništvo
POEZIJA djelo manjeg opsega što mu je temelj izražavanje, skladno se koristi jezičnim glasovima i ritmovima te bogatstvom slika; književna tvorevina u stihovima
PJESMA jedan od triju književnih rodova, pjesničko stvaranje koje izražava pjesnikovu doživljajnost, njegov emocionalni i refleksivni odnos prema životu i sveukupnoj zbilji
#2 Zadatak

Odgovorite na sva na pitanja dopunjavanjem rečenica.

Stranica Lyrikline je na
jeziku. U izborniku ispod naziva stranice nalaze se nazivi područja
. Pjesme se na ovoj stranici mogu čitati, ali i
. Prvi je hrvatski pjesnik u izborniku
.
Oni koji se žele više pozabaviti stranicom Lyrikline mogu ispisati imena svih hrvatskih pjesnika i odabrati jednu pjesmu koju će pročitati nakon videolekcije.
Video. Transkript: Video.
#3 Zadatak

Dopunite sljedeće rečenice biografskim podatcima pjesnikinje A. Brnardić.

Ana Brnardić prvu zbirku pjesama objavila je pod nazivom
. Prevodi s
jezika. Goranovu nagradu dobila je
godine. Osim na stranici Lyrikline, prisutna je i na europskoj pjesničkoj platformi

Procjena znanja

Suvremeno pjesništvo nastaje nakon 70-ih godina 20. stoljeća

Dopunite rečenicu.

Internetska
označava sve one pjesme koje su objavljene na internetu.

Odaberite više odgovora iz padajućeg izbornika.  
Na stranici Lyrikline objavljuju hrvatski pisci:

Stranice za čitanje poezije su

Lyrikline, poezija.online i

 Dopuni rečenicu.

Obilježje suvremene poezije jest
stilova.

4. Spoji se na Lyrikline.org.

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su me se dojmile i potaknule na razmišljanje.
  • Moći ću prepoznati vremenski okvir suvremene književnosti.
  • Moći ću prepoznati značenje pojma internetska poezija.
  • U potpunosti ću moći pronaći i analizirati internetsku poeziju.
  • U potpunosti ću moći povezati tekstove pjesama s aktualnim situacijama.
  • U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta.
  • Moći ću prepoznati autore suvremene poezije.
  • Moći ću imenovati stranice internetske poezije.
  • Moći ću definirati obilježje suvremene poezije.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 7: Lirska poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
    1. Videolekcija 7.1: Spleen na Parnasu - Ishodi učenja: Moći ću navesti predstavnike simbolizma., Moći ću prepoznati obilježja parnasovaca., U potpunosti ću moći razlikovati modernističke pravce., U potpunosti ću moći prepoznati poeziju modernizma., U potpunosti ću moći opisati obilježja pravca na konkretnom primjeru., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije., Moći ću prepoznati obilježja esteticizma.
    2. Videolekcija 7.2: Charles Baudelaire i hrvatska moderna - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti doživljaj teksta., U potpunosti ću moći analizirati pjesme Jesenje veče, Jesenska pjesma i Plakat., U potpunosti ću moći usporediti modernističke elemente kod Baudelairea i Matoša., U potpunosti ću moći odrediti osobine Vidrićeva pjesništva., U potpunosti ću moći upoznati se s hrvatskom modernom., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću odrediti obilježja modernizma., Moći ću odrediti povijesni kontekst Matoševa djelovanja., Moći ću analizirati informacije o modernizmu i moderni.
    3. Videolekcija 7.3: Ne boj se! Nisi sam! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći komentirati stihove koje biste mogli dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas se dojmile i potaknule na razmišljanje., U potpunosti ću moći interpretirati pjesme Tina Ujevića., U potpunosti ću moći doznati relevantne podatke iz Ujevićeva života i književnog stvaralaštva., U potpunosti ću moći izražavati literarni doživljaj pjesme Pobratimstvo lica svemiru., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet., Moći ću primijeniti književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste., Moći ću opisati obilježja dominantne književne poetike u modernoj poeziji., Moći ću povezati tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.