Učitavanje

3. Ne boj se! Nisi sam!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći komentirati stihove koje biste mogli dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas se dojmile i potaknule na razmišljanje.
  • U potpunosti ću moći interpretirati pjesme Tina Ujevića.
  • U potpunosti ću moći doznati relevantne podatke iz Ujevićeva života i književnog stvaralaštva.
  • U potpunosti ću moći izražavati literarni doživljaj pjesme Pobratimstvo lica svemiru.
  • U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.
  • Moći ću primijeniti književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste.
  • Moći ću opisati obilježja dominantne književne poetike u modernoj poeziji.
  • Moći ću povezati tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.

D07 - Na ploči je videozapis ili više njih, ljudi u pokretu, a Poučavatelj u offu izgovara monolog - Pobratimstvo lica u svemiru - Blenda

Video - glumačka interpretacija. Transkript: .

Za one koji žele znati više

Okušajte se sad i vi u interpretaciji Ujevićevih pjesama, koje ćete i snimiti u videozapis.

Potrudite se izvesti pjesmu u osebujnom pristupu, u kojem će kroz stihove i način izvedbe biti vidljiva vaša osobnost i vaš karakter. Na taj način razvijajte sliku o sebi i svoju jedinstvenost.

Osim što ćete se potruditi pripremiti dobru interpretaciju za vlastiti videozapis, obvezno se potrudite osmisliti uvodni dio videozapisa, a ne zaboravite i smisleno odabrati ambijent ili situaciju u kojoj ćete stihove izvesti.

Svoje izvedbe postavite na digitalnom kolaboracijskom alatu Padlet, pa glasajte za najbolju izvedbu dodjeljujući svakome zasluženi broj zvjezdica (1 – 5).

Pri glasanju obratite pozornost na to koliko je netko:

- interpretacijom izrazio svoj literarni doživljaj pjesme

- izdvojio (intonacijom, gestom, pauzom…) pojedinosti koje su ga se dojmile i potaknule na razmišljanje

- dobro osmislio uvodni dio videozapisa

- povezao stihove s aktualnom situacijom u kojoj se nalazi.

Na kraju se zapitajte po čemu smo mi Hrvati posebni, osebujni, pogotovo u usporedbi s nekim drugim narodima. Svoja razmišljanja podijelite s prijateljima iz razreda i analizirajte vrijednosti vlastitog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.

Procjena znanja

Stih je u pjesmi Pobratimstvo lica u svemiru akcenatsko-silabički, što znači da je pjesnik pazio na broj slogova u stihu i na pravilan raspored naglašenih i nenaglašenih slogova.

Odgovorite na sljedeće pitanje.

Kako se zove stilska figura nizanja veznika bez gramatičke potrebe koju možete uočiti u četvrtoj kitici pjesme Pobratimstvo lica u svemiru?
.

Povežite parove i sastavite dijelove u cjelovitu rečenicu.

Klasik našeg međuratnog modernizma, maksimalnom izražajnošću, za skladom i ravnotežom.
Ujević je težio za poprimljene od pjesnika hrvatske moderne.
Nije umaknuo monotonosti versifikacije, vraćanju dostojanstvameđuljudskim odnosima.
Bio je svjedokom jednom višem bratimljenjuljudskih lica i ali se ipak profilirao kao osebujan pjesnik.

Povežite dijelove u stihove pa razmislite jesu li u tim primjerima izdvojene pojedinosti koje su se i vas dojmile.

Ne boj se! Nisi sam! Ima i drugih nego ti
Ne gordi se! Tvoje misli nisu samo tvoje! svojeglav, i onda kad me nema,
Sa svakim nešto dijeliš, i više vas ste isti. One u drugima žive.
I snagu nam, i grijehe drugi s nama dijele,
Ja sam ipak ja, i više vas ste isti.

Kronološki poredajte zbirke po vremenu nastajanja. Povežite vrijeme nastajanja zbirki s kontekstom vremena u kojem su nastajale.

1. Auto na korzu
2. Kolajna
3. Žedan kamen na studencu
4.  Lelek sebra
5. Ojađeno zvono

3. Ne boj se! Nisi sam!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći komentirati stihove koje biste mogli dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas se dojmile i potaknule na razmišljanje.
  • U potpunosti ću moći interpretirati pjesme Tina Ujevića.
  • U potpunosti ću moći doznati relevantne podatke iz Ujevićeva života i književnog stvaralaštva.
  • U potpunosti ću moći izražavati literarni doživljaj pjesme Pobratimstvo lica svemiru.
  • U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.
  • Moći ću primijeniti književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste.
  • Moći ću opisati obilježja dominantne književne poetike u modernoj poeziji.
  • Moći ću povezati tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 7: Lirska poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
    1. Videolekcija 7.1: Spleen na Parnasu - Ishodi učenja: Moći ću navesti predstavnike simbolizma., Moći ću prepoznati obilježja parnasovaca., U potpunosti ću moći razlikovati modernističke pravce., U potpunosti ću moći prepoznati poeziju modernizma., U potpunosti ću moći opisati obilježja pravca na konkretnom primjeru., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije., Moći ću prepoznati obilježja esteticizma.
    2. Videolekcija 7.2: Charles Baudelaire i hrvatska moderna - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti doživljaj teksta., U potpunosti ću moći analizirati pjesme Jesenje veče, Jesenska pjesma i Plakat., U potpunosti ću moći usporediti modernističke elemente kod Baudelairea i Matoša., U potpunosti ću moći odrediti osobine Vidrićeva pjesništva., U potpunosti ću moći upoznati se s hrvatskom modernom., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću odrediti obilježja modernizma., Moći ću odrediti povijesni kontekst Matoševa djelovanja., Moći ću analizirati informacije o modernizmu i moderni.
    3. Videolekcija 7.4: Spoji se na Lyrikline.org. - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su me se dojmile i potaknule na razmišljanje., Moći ću prepoznati vremenski okvir suvremene književnosti., Moći ću prepoznati značenje pojma internetska poezija., U potpunosti ću moći pronaći i analizirati internetsku poeziju., U potpunosti ću moći povezati tekstove pjesama s aktualnim situacijama., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., Moći ću prepoznati autore suvremene poezije., Moći ću imenovati stranice internetske poezije., Moći ću definirati obilježje suvremene poezije.